• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Μ.' | 12 Ιουλίου 2021, 17:16

    Τέσσερα σχόλια για το νομοσχέδιο: 1) Όπως αναφέρθηκε και σε άλλα σχόλια από συναδέλφους, πρέπει να γίνει διόρθωση σε σχέση με τη μοριοδότηση των επιμορφώσεων και να λαμβάνονται υπόψη και αυτές που γίνονται υπό την αιγίδα του υπουργείου παιδείας ή από φορείς του υπουργείου παιδείας. Το ίδιο βέβαια πρέπει να ισχύσει και στην περίπτωση της δημιουργίας εκπαιδευτικών λογισμικών αναρτημένα στο φωτόδεντρο (στο συγγραφικό έργο) από εκπαιδευτικούς μιας και το φωτόδεντρο είναι υπηρεσία του υπουργείου παιδείας. Επίσης, ενώ στην «Παροχή επιμορφωτικού έργου» λαμβάνονται υπόψη τα προγράμματα του υπουργείου παιδείας και εποπτευόμενων φορέων αυτού, στην περίπτωση της «επιστημονικής και παιδαγωγικής συγκρότησης» και στην «επιμόρφωση» δεν μοριοδοτούνται. Θεωρώ ότι είναι βασική παράλειψη να μην λαμβάνονται υπόψη επιμορφώσεις και δράσεις του ίδιου του υπουργείου με χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτών για τη σχολική βία και των λογισμικών στο φωτόδεντρο. Γιατί να μοριοδοτούνται επιμορφώσεις των ΠΕΚΕΣ και όχι επιμορφώσεις του υπουργείου παιδείας; 2) Έργο των συμβούλων εκπαίδευσης είναι, εκτός των άλλων, και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Παρατηρούμε όμως ότι στο «κριτήριο της διδακτικής, συμβουλευτικής, .…» η παροχή επιμορφωτικού έργου, συμμετοχής σε προγράμματα Erasmus,… τα μόρια που λαμβάνονται υπόψη έχουν μικρότερο ποσοστό από ότι τα μόρια της διοικητικής εμπειρίας. Άραγε για το έργο του συμβούλου είναι πιο σημαντική η διοικητική εμπειρία από την επιμορφωτική; 3)Σχετικά με τη μοριοδότηση μεταπτυχιακών. Ενώ βλέπουμε για παράδειγμα στο νομοσχέδιο να γίνεται διαφοροποίηση για επιμορφώσεις πάνω και κάτω από 300 ώρες και μάλιστα με διαφορά στη μοριοδότηση σημαντική, γιατί δεν λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση κάποιων μεταπτυχιακών; Είναι το ίδιο ένα μεταπτυχιακό ενός έτους με ένα μεταπτυχιακό δύο ετών (να μην αναφερθώ και εγώ όπως έχει αναφερθεί από πολλούς συναδέλφους για πιστωτικές μονάδες, κτλ); . 4) Ενώ είναι γεγονός ότι το νομοσχέδιο παρουσιάζει πολλά καινοτόμα στοιχεία και βελτιώνει πολλές παθογένειες, μήπως πρέπει να κάνει και μια ακόμη υπέρβαση; Ποιο είναι άραγε το νόημα της λέξης «συναφές» για ένα διδακτορικό ή ένα μεταπτυχιακό; Για παράδειγμα ένα διδακτορικό σχετικά με το στρες στην ιατρική σχολή ή στη γυμναστική ακαδημία είναι συναφές για έναν φυσικό ή μαθηματικό που θέλει να γίνει σύμβουλος εκπαίδευσης στην ειδικότητα του φυσικού ή του μαθηματικού; Μπορεί άραγε να ανταποκριθεί στα νέα αυξημένα καθήκοντα χωρίς γνώσεις παιδαγωγικών και διδακτικής; Απαιτείται μια διαφοροποίηση και το κατάλληλο διδακτορικό πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και όχι οτιδήποτε έχει χρηστεί συναφές από τα διάφορα ΠΥΣΔΕ. Άλλο 8 μόρια σε τέτοιες θέσεις (ως συναφές) και άλλο 6 μόρια (ως μη συναφές).