• άρθρο 159 παρ. 8 Με το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου, Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών και Άλλες Διατάξεις» και συγκεκριμένα με το άρθρο 159 παρ. 8, οι οργανικές θέσεις, αποκλειστικά και μόνο αυτής της κατηγορίας των εκπαιδευτικών, καταργούνται στα Κ.Ε.Σ.Υ. και προβλέπεται η σύσταση ισάριθμων προσωποπαγών θέσεων, χωρίς αντικείμενο εργασίας. Το αντικείμενο εργασίας στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό μεταφέρεται στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τη σύσταση νέων θέσεων με τετραετή θητεία με απόσπαση και όχι με οργανική θέση, όπως ισχύει αυτή τη στιγμή. Η εν λόγω αλλαγή, που προτείνεται με το Σχέδιο Νόμου, συνιστά, μια πολλαπλά βλαπτική μεταβολή της υπηρεσιακής κατάστασης των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών και κατάφωρη αδικία σε βάρος τους, καθώς με την κατάργηση της οργανικής τους θέσης: 1.μεταβάλλεται το αντικείμενο της εργασίας τους και η υπηρεσιακή τους κατάσταση, με αποτέλεσμα να χάνονται τα δικαιώματά τους, ως εκπαιδευτικών. Με την προσωποπαγή θέση στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., η οποία θα είναι άνευ αντικειμένου εργασίας και σχέσης, είτε με την εξειδίκευση είτε με την ειδικότητά τους, αποξενώνονται και αποκλείονται πλήρως από τα αντικείμενα εργασίας τους και εγκλωβίζονται, αφού η προτεινόμενη αλλαγή τους μετατρέπει από εκπαιδευτικούς με οργανική θέση και σαφές αντικείμενο εργασίας, σε υπαλλήλους με προσωποπαγή θέση και χωρίς αντικείμενο εργασίας. 2.αποκλείονται από τη δυνατότητα διεκδίκησης κάθε θέσης στις Νέες Δομές Συμβουλευτικής στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό [Υπευθύνου, αλλά και για ΓΡΑ.ΣΥ.Π.] [άρθρο 25], οι οποίες θα είναι πολλαπλάσιες από τις ήδη υπάρχουσες και αποκλείονται από κάθε άλλη θέση Υπευθύνου [άρθρα 18-24], σύμφωνα με την νέα προϋπόθεση, που τίθεται, να υπηρετεί ο/η εκπαιδευτικός σε οργανική θέση σχολικής μονάδας ή ομάδας σχολείων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. 3.αποκλείονται από τη δυνατότητα συμμετοχής τους στη διαδικασία επιλογής ως: [α] Σύμβουλοι Εκπαίδευσης [άρ. 29, παρ. 3], [β] Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. [άρ. 29, παρ. 6, περ. γ, γα, γβ] και [γ] Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων [άρ. 29, παρ. 9], καθώς δεν θα πληρούν την προϋπόθεση της κατοχής οργανικής θέσης στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 4.αποκλείονται, εν τοις πράγμασι, παρόλο που φαίνεται να προβλέπεται στο Σχέδιο Νόμου η δυνατότητα συμμετοχής τους στις διαδικασίες επιλογής Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., καθώς οι προϋποθέσεις που τίθενται για την συμμετοχή στις εν λόγω διαδικασίες στο άρθρο 29 παρ. 4 περίπτωση β ii) του ως άνω νομοσχεδίου (ήτοι τριετή υπηρεσία σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) δεν λαμβάνουν υπόψη το γεγονός, ότι οι θέσεις τους στα ΚΕ.Σ.Υ., στις οποίες μετέφεραν τις οργανικές τους, ως εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση, συστήθηκαν μόλις το 2018 [άρθρο 9 παρ. 1 περ. γ) ν. 4547/2018]. Ως εκ τούτου, αποκλείονται από τη συμμετοχή στις ανωτέρω διαδικασίες, καθώς η υπηρεσία τους στο ΚΕ.Σ.Υ. μέχρι σήμερα δεν ξεπερνά τα δυόμισι (2,5) χρόνια. 5.Δεν θα μπορεί να εφαρμοστεί το πλαίσιο αξιολόγησης, σύμφωνα με το Μέρος Β, Κεφ. Γ΄ [Αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών και των μελών ….] του παρόντος νομοσχεδίου, καθώς δεν προβλέπεται η παροχή υπηρεσιών τους σύμφωνα με την εξειδίκευση ή και την ειδικότητά τους, ως εκπαιδευτικών, παραμένοντας με προσωποπαγείς θέσεις στα νέα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, επισημαίνουμε ότι η κατάργηση των οργανικών τους θέσεων, ως εκπαιδευτικών και οι σε βάρος τους προτεινόμενες ρυθμίσεις, επηρεάζουν αρνητικά την υπηρεσιακή τους κατάσταση και εξέλιξη, ακυρώνουν το επιστημονικό τους αντικείμενο, την εξειδίκευσή τους και τη συνεισφορά τους στην εκπαίδευση, πλήττουν τον προσωπικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό και ανακόπτουν την επιστημονική και επαγγελματική τους ανέλιξη, αποκλείοντάς τους από την άσκηση του εξειδικευμένου επιστημονικού και εκπαιδευτικού τους έργου. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΖΗΤΟΥΜΕ 1.Να διατηρηθεί η οργανική θέση, ως εκπαιδευτικών, με την ειδικότητά τους και τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτήν. και 2.Να λάβουν κατά προτεραιότητα οργανική θέση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την ειδικότητά τους, σε σχολική μονάδα στην περιοχή αρμοδιότητας του Κ.Ε.Σ.Υ. όπου έχουν οργανική θέση. ή 3.Να παραμείνουν, όσοι/ες επιθυμούν, με προσωποπαγή θέση στα Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ., αλλά με σαφείς αρμοδιότητες και σαφή καθήκοντα.