• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΤΚ' | 12 Ιουλίου 2021, 21:20

    Επιθυμώ να εκφράσω την ένστασή μου στο προς διαβούλευση σχέδιο νόμου ως προς τα εξής: 1) Επί του άρθρου 2, παρ.1: Διδακτική υπηρεσία στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ζητώ να αναγνωριστεί η υπηρεσία των μελών ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ ως διδακτική και να αποκατασταθεί η κατάφωρη αυτή αδικία, καθώς . Από ιδρύσεως των ΚΠΕ όλοι οι Νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις (με πιο πρόσφατη την Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/13-08-2020 που βασίζεται στο Νόμο 4713/2020, άρθρο 15) ανέφεραν ρητά ότι «Η υπηρεσία σε ΚΠΕ προσμετράται ως διδακτική σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με οργανική θέση του εκπαιδευτικού». Δεν είναι δυνατόν να καταργηθεί αυτό αναδρομικά. Επιπλέον, στο άρθρο 7 «Λειτουργία των Κ.Π.Ε. - Καθήκοντα των απασχολουμένων σε αυτά» της Υ.Α 83691/Γ7/2011 και της τροποποιητικής Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/2020, ρητά αναφέρεται ότι: «Κάθε εκπαιδευτικός του ΚΠΕ συμπληρώνει ωράριο 16 ωρών μέσης εβδομαδιαίας διδασκαλίας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα και εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά προγράμματα..... Ως ελάχιστος χρόνος εκπαίδευσης μαθητών ή επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ανά ημέρα εργασίας ορίζονται οι επτά (7) διδακτικές ώρες, οι οποίες μπορούν, ανάλογα με την περίπτωση, να φθάσουν και τις δέκα (10). Ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ συμπληρώνει οκτώ (8) αντίστοιχες ώρες μέσης εβδομαδιαίας διδασκαλίας μαθητών και εκπαιδευτικών και ο Αναπληρωτής Υπευθύνου δώδεκα (12) ώρες. 2) Επί του άρθρου 17, παρ.1: Οργάνωση και στελέχωση των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Από τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που μετέχουν στην Π.Ο., θεωρώ εξαιρετικά άδικο να επιλέγονται κατά προτεραιότητα εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04, κατά προτίμηση Βιολόγοι. Εφόσον πρόκειται για Κέντρα που προάγουν την ΑΕΙΦΟΡΙΑ, μια ευρεία έννοια που έχει να κάνει/σχέση με το φυσικό και το ανθρωπογενές περιβάλλον δεν καταλαβαίνω με βάση ποια κριτήρια ένας βιολόγος είναι πιο ειδικός να εκπονήσει προγράμματα πχ. για το δάσος από έναν Δασολόγο, για έναν αρχαιολογικό χώρο/παραδοσιακό οικισμό από έναν Αρχαιολόγο/Φιλόλογο, για τα πετρώματα από έναν Γεωλόγο. Η συμβολή στα ΚΠΕ εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων είναι εξίσου πολύτιμη, όταν έχουν περιβαλλοντική συνείδηση και όρεξη για προσφορά.