Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Φωτόπουλος | 12 Ιουλίου 2021, 21:24
Έχω να καταθέσω τις παρακάτω προτάσεις σχετικά με τη μοριοδότηση των υποψηφίων στελεχών (Άρθρο 30, 31,32 και 33): Η μοριοδότηση του διδακτορικού να είναι 6 μονάδες και όχι με 8 όπως προβλέπεται από το νέο νομοσχέδιο επειδή κάποιος που ασχολήθηκε με την επιστήμη του σε τέτοιο επίπεδο, παίρνοντας εκπαιδευτική άδεια και απαλλαγή από την εκπαιδευτική διαδικασία (μέχρι το έτος 2011), έχει προσωπική ικανοποίηση και ευθύνη να προάγει την επιστήμη κατά κύριο λόγο και όχι να ασκήσει διοικητικό έργο. Η μοριοδότηση του δεύτερου πτυχίου να γίνει 2 μόρια και 1 μόριο αν το δεύτερο είναι συναφές με το πρώτο με πολλά ίδια μαθήματα (π.χ. Α’ πτυχίο ΤΕΙ και Β’ πτυχίο ΣΕΛΕΤΕ/ΑΣΠΑΙΤΕ). Σε ότι αφορά τη μοριοδότηση υποψηφίου σε θέση διευθυντή εφόσον ο νέος νόμος δεν προβλέπει κόφτη θητειών (όχι πάνω από 2 συνεχόμενες θητείες στην ίδια σχολική μονάδα) τουλάχιστον προτείνεται να αποτιμάται τυχόν άσκηση καθηκόντων των υποψηφίων ως διευθυντών από 2 ως 4 μονάδες κατά ανώτατο όριο και να υπολογίζεται μια μόνο θητεία. Τουναντίον, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι το σκεπτικό του νομοσχεδίου είναι να καθιερωθεί το αμετακίνητο των νυν διευθυντών για το υπόλοιπο του επαγγελματικού τους βίου έως την αφυπηρέτησή τους. Αναλογικά η μοριοδότηση των υποδιευθυντών να αποτιμάται από 1 ως 2 μονάδες κατά ανώτατο όριο και να υπολογίζεται μια μόνο θητεία. Η μοριοδότηση της ΣΕΛΕΤΕ – ΑΣΠΑΙΤΕ με 1 μόριο είναι καταχρηστική επειδή η παρακολούθηση ετήσιας παιδαγωγικής επιμόρφωσης είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια από τις βασικές τους σπουδές (Άρθρο 2 του ΠΔ 250 10-8-1992 ΦΕΚ 138 Τεύχος Α’) και (Άρθρο 4 του ΠΔ 239 για τις μεταβατικές διατάξεις που αναφέρει ρητά : «1. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι για διορισμό με τα προσόντα της παραγράφου 2 του άρθρου 3 γίνονται διορισμοί και χωρίς τα προσόντα αυτά με την υποχρέωση, οι διορισθέντες να φοιτήσουν στην ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ παράλληλα με την άσκηση των καθηκόντων τους.») Κάποιος που παρακολούθησε την ετήσια παιδαγωγική επιμόρφωση στις σχολές αυτές ως απαραίτητο προσόν για να διοριστεί , δεν έχει δυνατότητα να μοριοδοτηθεί για τις σπουδές αυτές, ούτε να ξαναπαρακολουθήσει το ίδιο πρόγραμμα, ενώ κάποιος που διορίστηκε χωρίς τις σπουδές αυτές με την υποχρέωση να παρακολουθήσει παράλληλα με την άσκηση των καθηκόντων τους την επιμόρφωση αυτή μπορεί να παρακολουθήσει και να μοριοδοτηθεί παρόλο που είναι συμβατική του υποχρέωση. Τελικά θα πρέπει να μοριοδοτείται μόνο όποιος έχει παιδαγωγική επάρκεια (καθηγητικές σχολές Κεφάλαιο Α’ από Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ ΑΦ 6 της 8-2-2005) από τις σπουδές του και επιθυμεί να αποκτήσει επιπλέον γνώσεις. Η μοριοδότηση του Β’ επιπέδου επιμόρφωσης να μην μοριοδοτηθεί επειδή α) δεν έχει δοθεί δυνατότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην επιμόρφωση (Β2 ή Β1 και Β2 στη συνέχεια) αφού γίνεται επιλογή με κλήρωση και β) αναβλήθηκαν οι τελευταίες εξετάσεις πιστοποίησης το Νοέμβριο του 2020 για το επίπεδο Β1. Η μοριοδότηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ να μην υπάρχει αφού δεν είναι θέση ευθύνης και ταυτόχρονα απαλλάσσεται ο εκπαιδευτικός από το εκπαιδευτικό του έργο. Διαφορετικά να μοριοδοτείται με τα ίδια μόρια και ο υπεύθυνος σχολικού εργαστηρίου Πληροφορικής ή εργαστηρίου Πληροφορικής των Εργαστηριακών Κέντρων που εκτελεί συγκεκριμένη – απαιτητική εργασία και ταυτόχρονα εκτελεί και τα διδακτικά του καθήκοντα χωρίς άλλη ανταμοιβή. Θυμίζω πως ο υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ ορίζεται από το υπηρεσιακό Συμβούλιο με θητεία κάθε φορά.