Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Ηλίας Βασιλείου | 26 Νοεμβρίου 2009, 16:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών και μετά τις εξαγγελίες της υπουργού κ. Άννας Διαμαντοπούλου, οι εκπαιδευτικοί και ακόμη περισσότερο οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν γίνει στόχοι μιας συνεχούς επίθεσης σε πρακτικό, ηθικό και δεοντολογικό επίπεδο, από το ίδιο το υπουργείο, από ευτυχώς περιορισμένους δημοσιογραφικούς κύκλους αλλά το τραγικότερο από αδιόριστους συναδέλφους. Σχετικά με αυτά πρέπει να γίνει λόγος όχι μόνο για την νομιμότητα της διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών αλλά και για το ηθικό σκέλος αυτής. Έτσι απαξάπαντες οι αναπληρωτές: έχουν προσληφθεί βάσει νόμων υφισταμένων εδώ και πολλά χρόνια, νόμων αναγνωρισμένων και από σύσσωμη την επίσημη εκπαιδευτική κοινότητα (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ κλπ). Οι νόμοι είναι συνθετικοί, όχι απόλυτοι και εμπεριέχουν ήδη την αξιολόγηση και την αξιοκρατία, ήτοι α) Ήδη προσμετράται ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και μάλιστα με συντριπτική διαφορά όπως ορίζει ο νόμος αλλά και τεχνηέντως αποκρύπτεται (καλύπτει έτσι κατά προτεραιότητα και ουσία εκπαιδευτικούς που με την αξία τους πέτυχαν σε αντικειμενικό διαγωνισμό ασχέτως ηλικίας) β)Αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών τοποθετημένων επί έτη σε όλη την επικράτεια με αναμφισβήτητη και αντικειμενική έτσι εμπειρία (ο νόμος καλύπτει και αξιοποιεί τα με πτυχίο παλαιότερα και εμπειρότερα στελέχη με παλαιότερη επιτυχία στον ΑΣΕΠ) γ) Αναγνωρίζει την επιπλέον επιστημονική επάρκεια που προσδίδουν οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τους δίνει προτεραιότητα σε ευαίσθητα αντικείμενα όπως αυτό της Ειδικής Αγωγής (καλύπτει όσους εκπαιδευτικούς έχουν αντικειμενικά περισσότερα πανεπιστημιακά προσόντα από άλλους) δ) Αναγνωρίζει σε μικρό ποσοστό κοινωνικά κριτήρια και εμπεριέχει κοινωνική ευαισθησία (καλύπτοντας εκπαιδευτικούς με Ειδικές Ανάγκες και άλλους). Ουδέποτε και εις ουδεμία περίπτωση υπήρξε έστω και κάποια μορφή συνέντευξης, ουδέποτε κλειστός διαγωνισμός και ουδέποτε έστω και μια σύμβαση διαφορετική από τις άλλες. Αντίθετα, ανέκαθεν υπήρχε δημόσια ανάρτηση των πινάκων με ακριβώς οριοθετημένα μόρια από αντικειμενικό διαγωνισμό, εμπειρία και πτυχία. Ο νόμος αναγνώριζε τα προσόντα και τις ανάγκες όλων των υποομάδων και χρησιμοποίησε κριτήρια όπως σε όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από την άλλη πλευρά οι ίδιοι οι αναπληρωτές πάντοτε ήταν ενάντια σε αδιαφανείς διαδικασίες (Πρόσθετη Διδακτική) και πλάγια μέσα (ΟΑΕΔ). Αντίθετα, προς ενημέρωση γονέων μαθητών και κοινής γνώμης, οι μόνοι διαφωνούντες απέναντι στο παρόν σύστημα μαζί με την υπουργό είναι κάποιοι, λίγοι ευτυχώς, συμμετέχοντες του ΑΣΕΠ, που είτε απέτυχαν, είτε έγραψαν απλά πάνω από μια βάση ,έχουν μηδαμινή διδακτική εμπειρία και λοιπά μεταπτυχιακά προσόντα, ενώ γνώριζαν το νόμο και την πρόταξη των προσοντούχων συναδέλφων και τώρα αιτούνται την απόλυση των συναδέλφων τους και τη δική τους πρόσληψη.