Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΖΗΣΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ | 12 Ιουλίου 2021, 23:13
Άρθρο 2, παρ. 1, στ) Διδακτική υπηρεσία και Άρθρο 25 του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου Κρίνεται ως ένα πολύ θετικό βήμα η επαναφορά του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο σχολείο με την ίδρυση των ΓΡΑΣΥΠ αλλά και με την θέση του υπευθύνου Επαγγελματικού Προσανατολισμού στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο προς διαβούλευση Σχέδιο Νόμου, στο άρθρο 2, δεν αναγνωρίζεται ως διδακτική σε σχολική μονάδα η υπηρεσία των Υπευθύνων στα Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, ΚΕΣΥΠ, καθώς και στα Γραφεία Συμβουλευτικής στα ΕΠΑΛ και ΓΕΛ, ΓΡΑΣΥ/ΓΡΑΣΥΠ, όπως αναφερόταν σε όλες τις προηγούμενες εγκυκλίους και νόμους (προκήρυξη θέσεων, παράταση θητείας κ.λπ.), βάσει των οποίων οι εκπαιδευτικοί είχαν υποβάλει αίτηση και στελεχώσει τις αντίστοιχες θέσεις. Αποτελεί παράλειψη τουλάχιστον, η μη αναφορά αυτής ως διδακτικής, διότι η προσφερόμενη υπηρεσία μας στα ΓΡΑΣΥ και ΓΡΑΣΕΠ, όπως αυτή αποδεικνύεται και από τα ωρολόγια προγράμματα των σχολικών μονάδων στις οποίες είχαμε υπηρετήσει είναι καθαρά διδακτική και θα πρέπει να διορθωθεί. Ειδικότερα επισημαίνεται ότι: Στην με Αρ.Πρωτ.92989/Γ7/10-08-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ «Προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων Υπευθύνων στα Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού(ΚΕ.ΣΥ.Π.)», στη παράγραφο, 14. Η υπηρεσία των Υπευθύνων προσμετρείται ως διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 3848/2010 για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης καθώς και ως διδακτική, όπως και στην υπ΄αριθμ., 92984/Γ7/10-08-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ, ΦΕΚ2316, «Καθορισμός των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης των Υπευθύνων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.) στα Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.) καθώς και των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους», άρθρο 5 παρ. 4 αναφέρεται ότι: «Οι Υπεύθυνοι Σ.Ε.Π. μπορούν ακολουθώντας……………… Η υπηρεσία των Υπευθύνων Σ.Ε.Π. των ΚΕ.ΣΥ.Π. προσμετρείται ως διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 3848/2010 για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης καθώς και ως διδακτική». Συνεχίζοντας στο άρθρο 17 του ν. 4327/2015 προέβλεπε, επίσης, ρητά ότι: «Όπου στις διατάξεις του παρόντος άρθρου προβλέπεται διδακτική υπηρεσία, λογίζεται: στ) η θητεία των υπευθύνων ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ, ΣΕΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ και Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων». Βασιζόμενοι στην προαναφερόμενη προκήρυξη του Υ.ΠΑΙ.Θ., οι εκπαιδευτικοί υπέβαλαν αίτηση το 2012 και πλήρωσαν τις αντίστοιχες θέσεις Υπευθύνων μέχρι τη κατάργηση των ΚΕΣΥΠ με το ν. 4547/2018, στον οποίο στο άρθρο 2, παρ. στ) εε)…….η υπηρεσία με την ιδιότητα του υπευθύνου ή του αποσπασμένου εκπαιδευτικού στα ΚΕΣΥΠ/ΓΡΑΣΕΠ/ΓΡΑΣΥ λογίζονταν ως διδακτική, και τη μεταφορά των θέσεων τους στα ΚΕΣΥ. Στην με αρ. πρωτ. 106211/Γ2/6-10-2005 Υ.Α. «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη στελέχωση των Γραφείων Σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στα Τ.Ε.Ε», και το με αρ. πρωτ. 105209/Γ2/11-10-06 έγγραφο «Στελέχωση των Γραφείων Σύνδεσης με τον Αγορά Εργασίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στα ΤΕΕ», όπου ρητά αναφέρεται ότι οι εκπαιδευτικοί που θα στελεχώσουν τα ΓΡΑΣΥ των ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ θα καλύπτουν το μισό διδακτικό τους ωράριο, φροντίζοντας για τη λειτουργία και τις ανάγκες του ΓΡΑΣΥ και το υπόλοιπο θα συμπληρώνεται στη σχολική μονάδα του ΓΡΑΣΥ με σειρά προτεραιότητας: 1. Με ανάθεση του μαθήματος Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας και 2. Με ανάθεση μέχρι 5 ώρες διδασκαλίας στα μαθήματα της ειδικότητας τους. Τέλος η με αρ. πρωτ 143399 Γ7/08/11/06 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη στελέχωση των Γραφείων Σχολικού Επαγγελµατικού Προσανατολισµού (ΓΡΑΣΕΠ) και των Κέντρων Συµβουλευτικής και Προσανατολισµού (ΚΕΣΥΠ) όπου ρητά αναφέρεται ότι οι εκπαιδευτικοί υπεύθυνοι των ΓΡΑΣΕΠ καλύπτουν το µισό διδακτικό τους ωράριο, στη λειτουργία του Γραφείου ΣΕΠ και συµπληρώνουν το υπόλοιπο στη σχολική µονάδα του ΓΡΑΣΕΠ, κατά προτεραιότητα: α) Με εφαρµογή του θεσµού του ΣΕΠ στην τάξη, β) Με ανάθεση µέχρι 5 ώρες διδασκαλίας στα μαθήματα της ειδικότητάς τους, γ) Με ανάληψη έως δύο (2) Προγραµµάτα «Αγωγής Σταδιοδροµίας». Για όλα τα παραπάνω να διορθωθεί και να συμπληρωθεί το άρθρο 2 και να λογίζεται ως διδακτική υπηρεσία η υπηρεσία υπό την ιδιότητα του υπευθύνου ή του αποσπασμένου εκπαιδευτικού σε Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), Γραφείο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.), Γραφείο Συμβουλευτικής (ΓΡΑ.ΣΥ.). Οι εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό που υπηρετούσαν με οργανικές θέσεις έως τώρα στα ΚΕΣΥ και οι οποίες καταργούνται και μετατρέπονται σε προσωποπαγείς με το παρόν σχέδιο νόμου, να έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν, κατά προτεραιότητα τις θέσεις των υπευθύνων Επαγγελματικού Προσανατολισμού στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, καθώς και αυτές που θα δημιουργηθούν στα υπό ίδρυση ΓΡΑΣΥΠ στις ομάδες σχολείων.