Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΖΟΥΦΑ | 12 Ιουλίου 2021, 23:54
Οι καθηγητές παραδοσιακών οργάνων των Μουσικών Σχολείων της χώρας μας , οι επονομαζόμενοι ΕΜ16, για άλλη μια φορά βρίσκονται έξω από το προγραμματικό σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Για μία ακόμη φορά η 20ετής και πλέον προϋπηρεσία μας, στην κάλυψη παγίων και διαρκών αναγκών, δεν υπολογίζεται ως διδακτική, καθώς υπό το καθεστώς της Υ.Α. 3345/1988, που κυρώθηκε με τον ν. 1824/ 1988, προβλέφθηκε η ανάθεση με ωριαία αντιμισθία σε ιδιώτες που έχουν εξειδίκευση σε τομείς μαθημάτων μουσικής της διδασκαλίας αυτής, στην περίπτωση της ελλείψεως - όμως- των δημοσίων εκπαιδευτικών, ενώ υπό το καθεστώς του Ν. 3475/2006 οι ως άνω ιδιώτες, μετονομάζονται σε εμπειροτέχνες ιδιώτες (ΕΜ16), που έχουν γνώση παραδοσιακών οργάνων, στους οποίους, επίσης, ανατίθεται, σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ16.02, με ωριαία αντιμισθία, η διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής ειδίκευσης και η άσκηση σε εργαστήρια. Με τον χαρακτηρισμό αυτό εμείς, καθηγητές παραδοσιακών οργάνων στα Μουσικά Σχολεία, επί 20 συναπτά έτη στηρίζουμε το θεσμό των Μουσικών Σχολείων με τον επαγγελματισμό μας, το μεράκι, την αγάπη προς το αντικείμενο που διδάσκουμε. Μυήσαμε χιλιάδες μαθητές στον κόσμο της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής, τον εξερευνήσαμε μαζί τους, τον αγάπησαν και ταυτόχρονα αποτελέσαμε έμπνευση για εκατοντάδες εκείνων, τους ενθαρρύναμε να ασχοληθούν επαγγελματικά με το αντικείμενο αυτό, θέτοντας πρώτα ως προϋπόθεση την εισαγωγή τους στο ΤΕΙ Ηπείρου Λαϊκής Παραδοσιακής Μουσικής και την ολοκλήρωση των σπουδών τους. 20 χρόνια διατηρούμε υψηλότατο επίπεδο στην εκπαίδευση των Μουσικών Σχολείων κι αυτό είναι κοινώς παραδεκτό, καθότι κάθε χρόνο ο αριθμός των μαθητών που ασχολούνται με την εκμάθηση των παραδοσιακών οργάνων είναι συνεχώς αυξανόμενος. Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, παρόλο που πλέον υπάρχουν οι απόφοιτοι του τμήματος της Άρτας – νυν απόφοιτοι του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, οι οποίοι σύντομα πρόκειται να διορισθούν, απασχολούμαστε και εμείς οι 20ετείς «όμηροι» του συστήματος, παράλληλα με τους παραπάνω. Η αγάπη, ο ζήλος, η προσήλωση προς την εκπαίδευση, η χαρά, η «ηθική» ανταμοιβή που λαμβάνουμε, βλέποντας τους μαθητές μας να προοδεύουν πρώτα ως προσωπικότητες, να αποκτούν αξίες, γνώσεις, να ενδιαφέρονται να μεταλαμπαδεύσουν όλα όσα γνωρίζουν, είναι όσα μας έχουν οδηγήσει να παραμείνουμε «όμηροι» της κατάστασης αυτής (ανανεώνοντας κάθε χρόνο τη σύμβασή μας με 7, 20 ευρώ την ώρα). Κι ενώ προσλαμβανόμαστε ουσιαστικά ως καθηγητές Μουσικής -εκπαιδευτικοί, εντούτοις δεν αντιμετωπιζόμαστε από την Πολιτεία ως εκπαιδευτικοί, αλλά ως διδάσκοντες ιδιώτες – εξωτερικοί συνεργάτες. Παρότι με τα προσόντα μας, πτυχία, προϋπηρεσία, καλλιτεχνική εμπειρία, μπορούμε να διδάξουμε στο ΤΕΙ Ηπείρου (νυν Πανεπιστήμιο, Τριτοβάθμια εκπαίδευση). Παρότι ανήκουμε και στην κατηγορία των ΤΕ16, με αξιόλογη προϋπηρεσία (Α/βάθμια και Β/βάθμια Εκπαίδευση), κατέχοντας πτυχία, διπλώματα, αναγνωρισμένα από το Υπουργείο Πολιτισμού, τα οποία είναι απαραίτητα για να εργαστεί κάποιος, αφού κι ένας μουσικολόγος γενικής παιδείας, οφείλει να έχει πτυχία των ωδείων, όπως κι εμείς. Παραδοξότητα αποτελεί και το γεγονός ότι μουσικολόγος χωρίς ειδικότητα παραδοσιακής κατεύθυνσης, δύναται να διδάσκει παραδοσιακά όργανα, που υπάγονται στην κατηγορία «ΕΜ16» και φυσικά να αμείβεται ως πανεπιστημιακός, ενώ εμείς καλύπτουμε το ίδιο αντικείμενο και προφανώς για σύντομο χρονικό διάστημα. Ακόμη, ηθική δικαίωση της προσφοράς μας αποτελεί η πρόσφατη στατιστική μελέτη του Υπουργείου Παιδείας, η οποία κατατάσσει το τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ως το τμήμα με τους περισσότερους φοιτητές που το δηλώνουν ως πρώτη τους επιλογή. Γεγονός το οποίο αποδεικνύει την επιτυχή μύηση, προετοιμασία υψηλού επιπέδου που απαιτείται, ώστε οι υποψήφιοι να εξεταστούν στα παραδοσιακά μουσικά όργανα και τελικώς να επιτύχουν στην πρώτη τους συνειδητή επιλογή στην παραπάνω σχολή. Εν κατακλείδι, από ηθικής πλευράς, το Υπουργείο Παιδείας, οφείλει να αναγνωρίσει την προσφορά μας, την προϋπηρεσία μας και να σταματήσει την παραπάνω κατάφωρη αδικία. Είναι αδιανόητο να προσφέρουμε εκπαιδευτικό έργο με το μέγιστο την 6μηνη ετησίως σύμβασή μας και να αντιμετωπιζόμαστε ως εξωτερικοί συνεργάτες. Ως απόρροια της δυσμενούς αυτής διάκρισης απασχολούμαστε στην εκπαίδευση μόνο υπό το καθεστώς της ωριαίας αντιμισθίας, και η σχετική δεδουλευμένη μουσική εκπαιδευτική προϋπηρεσία μας δεν μας προσδίδει δικαίωμα για διορισμό κατ’ άρθρο 6 Ν. 3255/ 2004 , όπως ισχύει. Τέλος, οφείλουμε να καταγράψουμε μια ακόμα ασυμβίβαστη κατάσταση, που επικρατεί τα τελευταία χρόνια και έχει να κάνει με την αναγνώριση των προσόντων των καθηγητών της παραδοσιακής μουσικής από το ΤΕΙ Άρτας και η πρόσληψή τους ως ΣΕΠ (Συνεργαζόμενο Επιστημονικό Προσωπικό Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης), ενώ στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα προσόντα τους (ωδειακοί αναγνωρισμένοι τίτλοι σπουδών, ακαδημαϊκοί τίτλοι, πλούσιο καλλιτεχνικό έργο) αγνοούνται επιδεικτικά από το Υπουργείο Παιδείας και παραμένουν στην κατηγορία των εμπειροτεχνών με απαξιωτικά δικαιώματα τόσο για το προσοντολόγιό τους, όσο και για τα δικαιώματα μισθολογικής και συνταξιοδοτικής κατοχύρωσης. Γ ι α τ ο υ ς λ ό γ ο υ ς α υ τ ο ύ ς, ζητούμε α) λόγω των αναγνωρισμένων προσόντων μας ως ΤΕ16, αφού ανήκουμε στον κλάδο και σε άλλες ειδικεύσεις, την εξομοίωση/αναγνώρισή μας ως ΤΕ16 και για τα παραδοσιακά όργανα με τα παραπάνω προσόντα / πτυχία αναφοράς, β) τον μόνιμο διορισμό των εκπαιδευτικών παραδοσιακών οργάνων με προσόντα ΤΕ 16, κατά το ανάλογο του διορισμού συναδέλφων εν έτει 2006, οι οποίοι κατείχαν τα ίδια προσόντα, άλλως προσμετρουμένης και της 20ετούς και πλέον προϋπηρεσίας μας, καθόσον καλύπτουμε πάγιες και διαρκείς ανάγκες των Μουσικών Σχολείων, τα τελευταία 20 και πλέον έτη.