• Σχόλιο του χρήστη 'Στάμος Π' | 13 Ιουλίου 2021, 01:55

    Το πολυνομασχέδιο αυτό το οποίο κινείται προς μια σωστή κατεύθυνση με πολλά θετικά σημεία, αλλά και αρκετές αδυναμίες. Αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία να οικοδομηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης, μεταξύ τις πολιτείας και της εκπαιδευτικής κοινότητας, το ζήτημα της εμπιστοσύνης πρέπει να είναι κεντρικό ζητούμενο του νομοσχεδίου. Είναι ανάγκη να βελτιωθούν τα αδύναμα σημεία, ώστε το πολυνομασχέδιο να αποτελέσει τον πυρήνα μιας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης την οποία έχει απόλυτη ανάγκη η χώρα, γιατί μόνο έτσι το εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να ξεκολλήσει από την αδράνεια και την στοτικότητα που το διακρίνει ώστε να βελτιωθεί και να μετασχηματιστεί το εκπαιδευτικό έργο των σχολείων. Μερικές αλλαγές προς αυτήν την κατεύθυνση αποτελούν τα παρακάτω. Η αποτίμηση των κριτηρίων για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης δε σχετίζεται επαρκώς με τα απαραίτητα για την κατάληψη της συγκεκριμένης κάθε φορά θέσης προσόντα, εκείνα που διακρίνουν ένα καλό στέλεχος/ηγέτη. Οι διάφοροι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι, επισκιάζουν σήμερα τους τίτλους εκείνους, που πράγματι επιβεβαιώνουν τα αναγκαία για αυτή τη θέση προσόντα. Οι μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές πάνω στο αντικείμενο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης, η συμμετοχή σε συνέδρια, οι επιστημονικές δημοσιεύσεις πάνω σε σχετικά ζητήματα πρέπει να εξετάζονται κατά απόλυτη προτεραιότητα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα προσόντα, που έχουν βέβαια αξία αλλά συνήθως μόνο ως προς το διδακτικό αντικείμενο και όχι σε σχέση με την επιλογή στη θέση του Διευθυντή. Συνεπώς κρίνεται απολύτως αναγκαίο για την επιλογή εκπαιδευτικού στη θέση του διευθυντή οι εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα διοίκησης και διαχείρισης σχολικών μονάδων. Ακόμη η πολιτεία οφείλει να δώσει επιπλέον κίνητρα, μισθολογικά και βαθμολογικά ώστε οι διευθυντικές θέσεις να κατασταθούν ελκυστικές και να αντισταθμίσει τις υψηλές απαιτήσεις τους και τα στελέχη να νιώθουν ότι το έργο τους αναγνωρίζεται και ανταμείβεται ανάλογα. Αποσύρθηκε αδικαιολόγητα η διάκριση και η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών τίτλων ανάλογα με τις πιστωτικές μανάδες κάθε τίτλου, πχ τίτλος με 90 πιστωτικές μανάδες αποτιμάται με 3 μόρια, ενώ τίτλος με 120 μονάδες αποτιμάται με τέσσερα μόρια, δεν μπορεί να τα ισοπεδώνονται όλα προς τα κάτω. Ακόμη αποσύρθηκε αδικαιολόγητα η μοριοδότηση των μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων. Η λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων είναι μια δημοκρατική κατάκτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πήγαμε από τις αποφάσεις του ενός, στις συλλογικές αποφάσεις, αυτός ο σημαντικός θεσμός με τον επιπλέον φόρτο εργασίας πρέπει να αναγνωριστεί, πέρα από κομματικές μικροσκοπικότατες, που διαταράσσουν τις σχέσεις εμπιστοσύνης. Πρέπει ακόμη ο νόμος 4692/2020 να συμπληρωθεί και με άλλες θεραπευτικές διατάξεις, όπως για παράδειγμα η επαναφορά της διάκρισης των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών, η οποία θα φέρει ποιο κοντά το σχολείο με την οικογένεια. Ευχαριστώ για φιλοξενία Στάμος Π Διευθυντής