• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΩΓΟΣ' | 13 Ιουλίου 2021, 02:15

    Άρθρο 30 Κριτήρια επιλογής Για τους Σαΐτη & Σαΐτης (2018:27) διοίκηση είναι μία από τις πιο σημαντικές δράσεις των ανθρώπων, μιας και μέσω της λειτουργίας αυτής, εναρμονίζονται όλες οι λελογισμένες προσπάθειες των ατόμων που οδηγούν στην πραγματοποίηση των στόχων μίας οργάνωσης. Οι μάνατζερ ενός οργανισμού, δημόσιου ή ιδιωτικού χρησιμοποιούν διάφορες πρακτικές εργασίας για την επίτευξη των στόχων. Για να λογίζονται άρτιες, θα πρέπει να διέπονται από τις αρχές της επιστήμης και να παράγουν θετικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με την παραπάνω επιστημονική άποψη και με βάση την μοριοδότηση των στελεχών Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, ο νομοθέτης αλλάζει το μείγμα των προηγούμενων Σ/Ν για την επιλογή τους. Δυστυχώς, δεν εισάγεται καμία καινοτόμος πρόταση που θα έχει στόχο έναν/μία καταρτισμένο/η διευθυντή/ντρια. Ένα στέλεχος που θα μπορεί να ανταποκριθεί στο νέο σχολικό περιβάλλον, εσωτερικό και εξωτερικό. Για το σκοπό αυτό προτείνω να δημιουργηθεί ξεχωριστή κατηγορία που θα διαχωρίζει τα μεταπτυχιακά/διδακτορικά σε συναφή με τη διοίκηση και σε μη συναφή. Α.Να είναι απαραίτητο προσόν το συναφές διδακτορικό/μεταπτυχιακό με επιστημονικά πεδία σχετικά με τη διοίκηση σχολικών μονάδων. Η μοριοδότησή τους να έπεται και να συγκρίνεται με τις πιστωτικές μονάδες (120, 90, 60). Να δημιουργηθεί, επιπλέον, νέος πίνακας με όλους τους άλλους υποψηφίους, που στερούνται διδακτορικά/μεταπτυχιακά σχετικά με τη διοίκηση, ως επικουρικός, ώστε να καλυφθούν οι θέσεις που θα προκύψουν. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό όλων των άλλων κριτηρίων των οποίων συγκεντρώνουν σύμφωνα με την κατά τα άρθρα 31 έως 33 αποτίμηση των εξής κριτηρίων: α) επιστημονική - παιδαγωγική συγκρότηση, β) διδακτική, συμβουλευτική-καθοδηγητική και διοικητική-υποστηρικτική εμπειρία, γ) αξιολόγηση, δ) προσωπικότητα και γενική συγκρότηση του υποψηφίου. Β.Απαραίτητο προσόν για τα Στελέχη των Σχολικών Μονάδων, χωρίς μοριοδότηση, θα πρέπει να είναι και η γνώσεις/δεξιότητες των Τ.Π.Ε. Οι ΤΠΕ αποδεικνύονται πολύ σημαντικές για όλες τις εκπαιδευτικές δράσεις των σχολικών μονάδων. Η συγκυρία της πανδημίας και το lock down με το κλείσιμο των σχολείων έφεραν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε υποχρεωτική βάση στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, ανέδειξε προβλήματα στην λειτουργία τους τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτικών, όσο σε επίπεδο διευθυντών σχολικών μονάδων. Ήδη, τρέχουν έρευνες που πιστοποιούν την τοποθέτηση αυτή. Υποχρεωτικό προσόν το Β΄ επίπεδο Τ.Π.Ε. ή επιστημονικά πεδία σχετικά με την ψηφιακή διακυβέρνηση της σχολικής μονάδας που αποδεικνύονται από συναφές διδακτορικό ή μεταπτυχιακό. Το νέο Σ/Ν προβλέπει στα Άρθρα 98, 99 «Δημιουργία και συντήρηση ιστοσελίδας σε επίπεδο σχολικής μονάδας» & «Προσβασιμότητα ιστοσελίδων σχολικών μονάδων» για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, χρειάζονται καταρτισμένα στελέχη διοίκησης σχολικών μονάδων. Με βάση τα παραπάνω, Η ενσωμάτωση των ΤΠΕ είναι καθοριστική σημασίας για τον 21ο αιώνα. Βρισκόμαστε σε σύγχρονα περιβάλλοντα και είναι αναγκαίο να συμβάλλουμε όλοι μας προς αυτή την κατεύθυνση. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, προτείνουμε τα παρακάτω: 1.Να εξοπλιστούν όλες οι σχολικές μονάδες με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, με σύγχρονα λογισμικά περιβάλλοντα που θα υποστηρίζουν την επικοινωνία και την τηλεκπαίδευση (σύγχρονη/ασύγχρονη) με το εξωτερικό περιβάλλον. Η περίπτωση της πανδημίας covid-19 έδειξε ότι σε απρόβλεπτες καταστάσεις το σχολείο πρέπει να ανταποκρίνεται. 2.Συνεχή επιμόρφωση όλων των διευθυντικών στελεχών που ασκούν διοίκηση στα δημοτικά σχολεία με ετήσια επιμορφωτικά προγράμματα που θα υποστηρίζουν τις ψηφιακές δεξιότητες με την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διοίκηση και οργάνωση των εκπαιδευτικών μονάδων. 3.Επιλογή διευθυντικών στελεχών με επιστημονικά πεδία (συναφές μεταπτυχιακό στη διοίκηση Σ.Μ.) στη διοίκηση και οργάνωση εκπαιδευτικών μονάδων, ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν μοντέλα με καινοτόμους τρόπους επικοινωνίας ενσωματώνοντας με ασφάλεια τις ΤΠΕ. 4.Στελέχωση των σχολικών μονάδων με γραμματειακή υποστήριξη ή μείωση του διδακτικού ωραρίου των διευθυντικών στελεχών. 5.Διασύνδεση του MySchool με το gov.gr ώστε να μπορούν οι γονείς να αντλούν πληροφορίες σχετικά με το παιδί τους, (βεβαίωση φοίτησης, βεβαίωση για γονική άδεια, βαθμολογία κ.α.) και έτσι να μειώνεται η γραφειοκρατία με την απλούστευση των διαδικασιών. Τέλος, η μοριοδότηση του Διδασκαλείου θα φέρει εμπόδια στην επιλογή στελεχών και αέναες προσφυγές στη δικαιοσύνη, αφού η συγκεκριμένη δομή εκπαίδευσης δεν υφίσταται πλέον εδώ και 11 χρόνια (περίπου), αλλά και δεν έχει συνάφεια με τη σχολική διοίκηση.