Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το άρθρο 31 (κρίσεις διευθυντών κτλ) όσον αφορά τη μοριοδότηση των επιπέδων γλωσσομάθειας διατυπώνεται πολύ γενικά και με ασάφειες. Δε γίνεται λόγος για τη μοριοδότηση της γλωσσομάθειας στο Β1, ενώ και το άρθρο 28 του παλαιότερου πδ 50/2001 είναι διατυπωμένο με κάποια σχετική ασάφεια. Δε γίνεται απολύτως κατανοητό το αν αναγνωρίζεται το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας επιπέδου ΙΙ αλλά και η κατοχύρωση επάρκειας διδασκαλίας σε ξένη γλώσσα, τα οποία αναφέρονται στην αρχή, πριν την ανάλυση με αρίθμηση. Όσα ακολουθούν με αρίθμηση δεν είναι απλώς πιστοποιητικά (είναι πτυχία, μεταπτυχιακά κτλ εξωτερικού) αλλά σε αυτά δε συγκαταλέγονται με σαφήνεια τα ΚΠΓ και η επάρκεια διδασκαλίας ξένης γλώσσας. Στο προαναφερθέν άρθρο 28αναφέρεται ότι οι άλλες βαθμίδες γνώσης ξένης γλώσσας και η μοριοδότησή τους θα καθορίζονται από την εκάστοτε προκήρυξη. Αυτό δίνει περιθώρια άδικης κατανομής μορίων σε κάποιες προκηρύξεις. Δηλαδή, κάποιος για να πάρει τα 2 μόρια στα Γερμανικά πρέπει να έχει το Grosses D.S.D (!!!) ενώ για Β1 επίπεδο μπορεί να καθοριστεί οτιδήποτε πολύ ευκολότερο, παρομοίως στα Αγγλικά μπορεί στο Β1 να γίνει δεκτό οποιοδήποτε πιστοποιητικό (από αυτά που κυκλοφορούν με 'λειψές' εξετάσεις) ενώ για το Γ2 τα κριτήρια μοριοδότησης είναι αυστηρά. Προτείνεται να γίνουν δεκτά και άλλα πτυχία του Goethe Institut, ειδικά για τη γερμανική γλώσσα, η δυσκολία του Grosses παρεμπιπτόντως δε συγκρίνεται σε καμία περίπτωση με το Proficiency των γνωστών μας αγγλικών πανεπιστημίων. Το ίδιο περίπου συμβαίνει και με το δίπλωμα για Γ2 στα Ιταλικά. Προτείνεται να γίνει δεκτό και κάποιο άλλο πιστοποιητικό που είναι προσβάσιμο στο ευρύ κοινό (Dante Aligieri). Τέλος, γιατί να μη μοριοδοτηθεί, έστω και ελάχιστα, η γνώση τρίτης γλώσσας, εφόσον αυτή αποτελεί εφόδιο όχι μόνο για έρευνα μέσα στο σχολείο αλλά και για την πραγματοποίηση προγραμμάτων με σχολεία του εξωτερικού, στην 'εξωτερίκευση' των δράσεων και πρακτικών που ακολουθούνται στο σχολείο κτλ;