Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος | 13 Ιουλίου 2021, 08:56
1. Στο άρθρο 155.4 κακώς γίνεται αναφορά για κατατακτήριες εξετάσεις, αντιθέτως θα έπρεπε χωρίς εξετάσεις σε κανένα άλλο Ίδρυμα να έχουν οι απόφοιτοι πλήρως κατοχυρωμένα τα επαγγελματικά δικαιώματα από την Πολιτεία με την λήψη του πτυχίου τους από τις ΑΕΑ. 2. Στο άρθρο 155.4 η διαδικασία κατατακτηρίων που ορίζεται πρακτικά είναι ανέφικτη να εφαρμοσθεί. Χρειάζονται για τους 250 απόφοιτους του ΔΕΚ της ΑΕΑ Θεσσαλονίκης και άλλους τόσους της ΑΕΑ Αθηνών περίπου 25 χρόνια για να αναγνωρίσουν επαγγελματικά δικαιώματα από το ΠΑΔΑ, στην περίπτωση που εισάγονται ετησίως περίπου 20 απόφοιτοι. 3. Στο άρθρο 169.1β) και 1γ) οι εν ενεργεία φοιτητές/τριες των Προγραμμάτων ΙΣ και ΔΕΚ της ΑΕΑΘ στην ΑΕΑ Αθήνας (το ΙΣ της Βελλάς στην Αθήνα και το ΕΜΨΤ της Βελλάς στην ΠΑΕΑΚ και κατόπιν κατατακτήριες εξετάσεις στο Παν/μιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη): καθ’ όλο το χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών ετών θα πληρώνουν διαμονή και διατροφή στην Αθήνα και μόλις τελειώσουν θα δώσουν κατατακτήριες εξετάσεις στην Αθήνα στο ΠΑΔΑ για να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα, πληρώνοντας για διαμονή και διατροφή στην Αθήνα τουλάχιστον άλλα δύο χρόνια. Σημειωτέον ότι σε περιπτώσεις πτυχιούχων του ΔΕΚ που έδωσαν κατατακτήριες εξετάσεις στην Αθήνα στο ΠΑΔΑ κατατάχτηκαν στο Γ΄ Εξάμηνο και τους αναγνωρίστηκαν μόνον 13 μαθήματα από τα 60 συνολικά. 4. Στην περίπτωση που χρήζει εφαρμογής η εξομοίωση, αυτή πρέπει να διεξαχθεί στον τόπο αποφοίτησης, ώστε να μην υπάρχουν μετακινήσεις και επιβαρύνσεις σε περίοδο οικονομικής και υγειονομικής κρίσης. Ακόμη και αν το κράτος προβλέψει επίδομα διαμονής και διατροφής στην Αθήνα, για κοινωνικούς και οικογενειακούς λόγους είναι αδύνατον να γίνει η μετακίνηση 250 ανθρώπων σε απόσταση 500 χιλιομέτρων, προκειμένου να αποκτήσουν τα επαγγελματικά δικαιώματά τους. 5. Aν δεν είναι δυνατόν να δοθούν απευθείας στους πτυχιούχους του ΔΕΚ της ΑΕΑ Θεσσαλονίκης τα επαγγελματικά δικαιώματα, θα πρέπει να προβλεφθεί μία ειδική ρύθμιση εν είδει εξομοίωσης στη Θεσσαλονίκη με συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων, αντί να μεταβούν στην Αθήνα 250 απόφοιτοι, για να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα στο ΠΑΔΑ. Θα μπορούσαν π.χ. να ανεβούν από το ΠΑΔΑ κάποιοι Καθηγητές να διδάξουν ταχύρρυθμα μαθήματα με χρήση των εργαστηρίων (ΑΕΑΘ ή ΑΕΙ της Θεσσαλονίκης), όπως και Καθηγητές από τα τρία Πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης: ΑΠΘ, Μακεδονίας και ΔΙΠΑΕ. Τα μαθήματα αυτά θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν και οι εν ενεργεία φοιτητές/τριες του ΔΕΚ, ώστε να μην μεταβούν στην Αθήνα. Βέβαια, τα μαθήματα εξομοίωσης θα μπορούσαν να γίνουν και με εξ αποστάσεως εκπαίδευση (τηλεκπαίδευση), οπότε ούτε πρόβλημα θα υπήρχε μετακίνησης καθηγητών και φοιτητών και πολύ πιο σύντομα, από τα 25 χρόνια, θα έπαιρναν το πτυχίο από το ΠΑΔΑ οι 500 στο σύνολό τους απόφοιτοι και νυν φοιτητές/τριες, αρκεί να μην υπήρχε η ανάγκη εργαστηριακών μαθημάτων. Ειδικότερα, οι απόφοιτοι του ΔΕΚ, κάτοχοι μεταπτυχιακών διπλωμάτων από ΑΕΙ, θα πρέπει να αναγνωρίσουν απευθείας τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. 6. Δεδομένου ότι οι εισακτέοι με βάση τα μόρια εισάγονται σε σχολές, τα οποία μόρια διαφοροποιούνται από περιοχή σε περιοχή, αλλάζοντας απότομα τον τόπο σπουδών όλη η διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων της κρίσης και της αξιολόγησης καταστρατηγείται. 7. Σε περίπτωση που τελικά οι φοιτητές των καταργουμένων-συγχωνευμένων ΑΕΑ μετακινηθούν 500 χιλιόμετρα μακριά και δεν μπορούν να διαμείνουν λόγω περιορισμών εξαιτίας του κορωνοϊού ή μειωμένων θέσεων, η Πολιτεία θα αναλάβει να τους καλύψει οικονομικά στις ανάγκες σίτισης και διαμονής τους; 8. Η τυχόν μετακίνηση φοιτητών και αποφοίτων της ΑΕΑ Θεσσαλονίκης στην Αθήνα, 500 χιλιόμετρα απόσταση, δημιουργεί σοβαρά πρακτικά προβλήματα, πλην της περίπτωσης όπου κατ’ εξαίρεση κατοχυρωθεί αποκλειστικά η τηλεκπαίδευση για τους φοιτητές και τους αποφοίτους των ΑΕΑ που αναγκαστικά, χωρίς τη βούλησή τους, μεταφέρονται στην Αθήνα. Είναι δυνατόν αυτό να συμβεί όταν τα μαθήματα είναι εργαστηριακά;