Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Κοπανάκης Μανώλης | 13 Ιουλίου 2021, 10:48
Άρθρο 2 Ορισμοί στ) Διδακτική υπηρεσία: Θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η υπηρεσία σε ΚΠΕ. Το πρώτιστο καθήκον των εκπαιδευτικών των ΚΠΕ είναι η διεξαγωγή περιβαλλοντικών προγραμμάτων απευθείας σε μαθητές από Νηπιαγωγείο έως και Λύκειο, με βιωματικό τρόπο, στα πεδία, αρκετές φορές απογεύματα και Σαββατοκύριακα, διότι τα προγράμματα είναι και πολυήμερα. Άρθρο 16 Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Παρ 2 β Χρήσιμη προσθήκη: Τα ΚΠΕ δέχονται επισκέψεις μαθητών/τριών και των υπεύθυνων εκπαιδευτικών τους, προκειμένου να τους προσφέρουν οργανωμένα μονοήμερα ή/και πολυήμερα έως 7 ημερών, εκπαιδευτικά προγράμματα. Παρ. 2 ε «μελετούν τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων και τα λαμβάνουν υπόψη για την προσαρμογή του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και του προγραμματισμού τους στις ανάγκες των σχολικών μονάδων που υποστηρίζουν» Κάποιος εκπαιδευτικός που εργάζεται σε ΚΠΕ, ανάλογα με το τι ιδιαίτερο υπάρχει στην περιοχή του και ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του, μπορεί να εκπονήσει ένα συχνά μοναδικό, βιωματικό πρόγραμμα. Στη συνέχεια το λογικό είναι να κάνουν χρήση αυτού του προγράμματος τα σχολεία. Συνεπώς αρκετές φορές το έναυσμα/αφορμή είναι το πρόγραμμα του ΚΠΕ και αυτό που έπεται είναι το πρόγραμμα του σχολείου. Παρ 2 ζ Χρήσιμη προσθήκη: Τα ΚΠΕ μπορούν να διοργανώνουν για τους Εκπαιδευτικούς έως 7ήμερα Θερινά σεμινάρια, από τη λήξη των εξετάσεων των σχολείων, έως τις 10 Ιουλίου εκάστου έτους. Παρ 2θ Χρήσιμη προσθήκη: τα ΚΠΕ στα πλαίσια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (όπως πχ Erasmus+) μπορούν να υλοποιούν πολυήμερα (πχ 7 ημερών) επιμορφωτικά σεμινάρια για Εκπαιδευτικούς εκτός Ελλάδας με ή χωρίς παροχή διδάκτρων επιμόρφωσης από αυτούς. Παρ. 3 Η περιοχή αρμοδιότητας κάθε ΚΠΕ δεν μπορεί να είναι αποκλειστικά ο νομός τους. Τα σχολεία πχ της Αθήνας έχουν την ανάγκη να γνωρίσουν και να βιώσουν τα δάση της Ευρυτανίας περισσότερο από τους ίδιους τους Ευρυτάνες μαθητές (που τα θεωρούν δεδομένα). Οι περιοχές αρμοδιότητας (τωρινός όρος: Νομοί εμβέλειας) μπορεί να καθοριστούν κεντρικά, πχ με απόφαση από το Υπουργείο. Άρθρο 17 Οργάνωση και στελέχωση των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Παρ. 1 Λογικό η διδακτική προϋπηρεσία να είναι στα έξι (6) τουλάχιστον έτη (όχι στα οκτώ). Το «εκ των οποίων τα τέσσερα (4) τουλάχιστον έτη έχουν διανυθεί στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης» καλύτερα να παραληφθεί. από τους οποίους (Βθμιας εκπαίδευσης) ο ένας τουλάχιστον του κλάδου ΠΕ04, κατά προτίμηση Βιολόγος. Κατά την ταπεινή μας άποψη, η μοναδικότητα του έργου που μπορεί να προσφέρει ένας Εκπαιδευτικός σε ΚΠΕ δεν σχετίζεται με το τι ειδικότητα είναι, αλλά με την ποιότητα, το όραμα, την αποφασιστικότητα, τη δράση, το μεράκι, την διάθεση προσφοράς του. Συνεπώς είναι καλύτερα να παραληφθεί η εν λόγω διάταξη. Παρ 2. 3. 4 Η Συμβουλευτική Επιτροπή, αν και προβλεπόταν ανέκαθεν στον θεσμό, από την 15ετή εμπειρία μας, αποτελεί ένα δυσλειτουργικό όργανο, που περισσότερο προκαλεί σύγχυση παρά κάποια ωφέλεια. Πιο λειτουργικό είναι το μοντέλο να υπάρχει ένας Συντονιστής, ή Επόπτης Αειφορίας σε επίπεδο Περιφέρειας ο οποίος να βοηθά στον συντονισμό των ΚΠΕ- Υπευθύνων με ευέλικτο τρόπο. Κρίσιμο επίσης είναι να υπάρχει στο Υπουργείο, σε θέση ευθύνης για τον συντονισμό δράσεων των ΚΠΕ, κάποιος συνάδελφος που έχει υπηρετήσει σε ΚΠΕ. Παρ. 7 Χρήσιμη προσθήκη: Οι λειτουργικές δαπάνες των ΚΠΕ μπορεί να καλύπτονται και από παροχή διδάκτρων επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στα πλαίσια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (όπως πχ Erasmus+). Άρθρο 24 Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κατά τη γνώμη μας πρέπει να υπάρχει Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης και στην Δυτική Αττική.