• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΝΗ ΜΟΥΖΟΥΡΑ (ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ)' | 23 Ιανουαρίου 2011, 23:30

    Η λειτουργία των Πειραματικών σχολείων με την αναγκαία αναβάθμιση τους μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος με παροχή ερευνητικών δεδομένων (διδακτικές μέθοδοι, αναλυτικό πρόγραμμα, κ.α.) τα οποία μπορούν να γενικεύονται σε όλα τα σχολεία. Τομείς αναβάθμισης: Εκσυγχρονισμός νομοθετικού πλαισίου που τα διέπει Σύνδεση όλων των Πειραματικών σχολείων με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα Υποστήριξη και ανάδειξη του επιμορφωτικού και ερευνητικού τους ρόλου, για την παραγωγή σύγχρονων ερευνητικών δεδομένων σχετικά με εφαρμογή διδακτικών μεθόδων, σχολικών βιβλίων, καινοτομιών κ.α. Παροχή κατάλληλων υλικοτεχνικών υποδομών για την υποστήριξη της και λειτουργίας τους (κτίριο, τεχνικά μέσα) Παροχή κατάλληλα εξοπλισμένων γραφείων (ανά 2-3 άτομα) στο διδακτικό προσωπικό το οποίο είναι σημαντικό να παραμένει στο σχολέιο μέχρι το πέρας του ωρολογίου προγράμματος (συνεργασία με μαθητές, γονείς, συναδέρφους, επόπτες πανεπιστημίου, φορείς κ.α.) Αυτονομία – ευελιξία (διοικητική εποπτεία από Υπουργείο και επιστημονική από Πανεπιστήμιο) Γραμματειακή υποστήριξη Αναβάθμιση του ρόλου της Σχολικής Επιτροπής Ελεγχόμενος αριθμός μαθητών (όχι πάνω από 26 = 13 αγόρια και 13 κορίτσια) Επιμόρφωση ανθρώπινου δυναμικού τους σε χρονικά τακτά διαστήματα Κρίση, όχι μόνο της διοίκησης, αλλά όλου του προσωπικού τους σε ανάλογα τακτά διαστήματα (εκπαιδευτικούς κύκλους) Διατήρηση και ενίσχυση της κλήρωσης ως δημοκρατική και αντιπροσωπευτική μορφή επιλογής μαθητών /ριών Πειραματικά όλων των βαθμίδων και τύπων σχολείων Βοηθητικό προσωπικό, παράλληλη διδασκαλία και ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή για δυνατότητα λειτουργίας τους ως πολυσυλλεκτικά, πλουραλιστικά σχολεία, σχολεία συνεκπαίδευσης και κάλυψης των αναγκών όλων των μαθητών /ριών (μαθησιακές δυσκολίες, αναπηρίες, ειδικά ταλέντα κ.α.).