• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Μ.' | 13 Ιουλίου 2021, 11:55

    ΑΡΘΡΟ 2: «Ορισμοί» Παράγραφος 1, στα) - (σελίδα 12): Να συμπεριληφθεί στον ορισμό της διδακτικής υπηρεσίας η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ ως διδακτικής, σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με οργανική θέση του εκπαιδευτικού. Από την ίδρυσή τους (1993) και μέχρι τώρα ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι Νόμοι και οι Υ.Α. ( με πιο πρόσφατη την ισχύουσα Φ7/104389/Δ7/13-08-2020 που βασίζεται στο Νόμο 4713/2020, άρθρο 15) αναφέρουν ρητά ότι «Η υπηρεσία σε Κ.Π.Ε. προσμετράται ως δ ι δ α κ τ ι κ ή σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με την οργανική θέση του εκπαιδευτικού». Και αναφέρεται ως διδακτική γιατί πράγματι είναι διδακτική. Τα ΚΠΕ είναι σύλλογοι εκπαιδευτικών, με καθηγητές, δασκάλους και νηπιαγωγούς που «κάνουν μάθημα» - διδάσκουν: βάσει υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος βάσει ελαχίστου αριθμού ωρών ημερησίως (7 διδακτικές ώρες), βάσει υποχρεωτικού αριθμού διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως (16 ώρες) και βάσει ετήσιου προγραμματισμού διδακτικού έργου που εγκρίνεται από το ΥΠΑΙΘ για να υλοποιηθεί. Πρόταση θεραπείας: στα) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Ε.Κ., σε ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ, στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους, καθώς και σε Τμήματα Ένταξης (T.E.), προγράμματα παράλληλης στήριξης και σε προγράμματα για κατ’ οίκον διδασκαλία μαθητών. ΑΡΘΡΟ 17:«Οργάνωση και στελέχωση των ΚΕΠΕΑ» Παράγραφος 1 (σελίδα 49-50) Λόγω του εύρους των αρμοδιοτήτων και των αντικειμένων εργασίας, προτείνουμε και θεωρούμε επιβεβλημένο για την εύρυθμη λειτουργία και αποτελεσματική επίτευξη των στόχων και της αποστολής των ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ τη διεύρυνση του αριθμού μελών κάθε ΚΠΕ από 4 έως 6 σε 5 έως 7, σε συνάρτηση με τον αριθμό των σχολικών μονάδων των Περιφερειακών Ενοτήτων της έδρας τους. Παράγραφος 1 (σελίδα 50) Θεωρούμε ότι η αναφορά μεμονωμένα της ειδικότητας ΠΕ04 και κατά προτίμηση των Βιολόγων αποτελεί σοβαρή στρέβλωση και παραγνώριση των αρχών και της φιλοσοφίας της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, στην οποία θετικές και ανθρωπιστικές επιστήμες ισόρροπα συμμετέχουν στη διαμόρφωση του περιεχομένου της. Αν παραμείνει ως αναγκαία η αναφορά των θετικών επιστημών θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η αναφορά κλάδου των ανθρωπιστικών επιστημών. Προτείνουμε τη μη συμπερίληψη της ειδικότητας ΠΕ04, διότι φωτογραφίζει μία ειδικότητα που δεν είναι η μοναδική που διαθέτει επιστημονική συνάφεια με το αντικείμενο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Ταυτόχρονα, κάτι τέτοιο ουσιαστικά αφήνει μόνο μία θέση ελεύθερη από τις δύο που αναλογούν στη Δ/θμια Εκπ/ση, γεγονός που σαφώς μπορεί να αφήσει απέξω ικανούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι μπορεί να έχουν για παράδειγμα ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, ετήσια επιμόρφωση κλπ). Διότι από μόνη της η ειδικότητα ΠΕ04 δεν εγγυάται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός για να εργαστεί αποτελεσματικά σε ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ. Εξάλλου η πρόταξη της ειδικότητας αυτής αφορά στα πολύ αρχικά βήματα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ενώ πλέον η από χρόνια καθιέρωση της έννοιας της Αειφορίας έχει δώσει στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες πρωταγωνιστικό ρόλο.