Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΔΕΛΙΑΚΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | 13 Ιουλίου 2021, 13:53
Σχετικά με την μη συμπερίληψη των υπεύθυνων ΕΚΦΕ στα στελέχη εκπαίδευσης: Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα για τον υπεύθυνο ΕΚΦΕ που περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ 5934/31-12-2018 ορίζουν ένα ευρύ φάσμα που σχετίζεται με καθηγητές-δάσκαλους, όσον αφορά την υποστήριξη που θα πρέπει να παρέχουν σε αυτούς τόσο στην καθοδήγηση για τα πειράματα όσο και στην οργάνωση των εργαστηρίων τους μιας και ο υπεύθυνος ΕΚΦΕ καλείται να αποτυπώνει κάθε σχολική χρονιά τη λειτουργικότητα των εργαστηρίων αυτών. Ταυτόχρονα καλείται να διοργανώνει επιμορφώσεις και σεμινάρια, να εμπλουτίζει τις πειραματικές διαδικασίες με καινούριους τρόπους (εφαρμόσιμους στη διδακτική ώρα), να μεριμνά και να επιβλέπει τη συντήρηση και τις επισκευές του εργαστηριακού εξοπλισμού των σχολείων ευθύνης του (που είναι πάρα πολλά στον αριθμό τους) καθώς και να φροντίζει για τη βελτίωση των υποδομών του εξοπλισμού και γενικότερα της βελτίωσης των εργαστηρίων. Επιπλέον ένα βασικό θέμα το οποίο δεν έχει αναδειχθεί τόσα χρόνια είναι οι συνθήκες εργασίας στα ΕΚΦΕ με τις μεγάλες ποσότητες χημικών ουσιών τα οποία αυτές διαθέτουν και που ποτέ δεν υπήρξε μέριμνα κεντρικά από την πολιτεία για την απομάκρυνση των πλεοναζόντων ποσοτήτων, παρά κάθε ΕΚΦΕ και ο υπεύθυνός του να προσπαθεί ατομικά για την εύρεση τρόπων και πόρων για την παραπάνω διαδικασία. Σύμφωνα με τα παραπάνω θεωρώ ότι οι υπεύθυνοι ΕΚΦΕ θα πρέπει να συμπεριληφθούν στα στελέχη εκπαίδευσης και να υπάρχει και το αντίστοιχο επίδομα ευθύνης, μιας και όπως προκύπτει από το παραπάνω ΦΕΚ όλες οι αρμοδιότητες που αφορούν τη θέση αυτή δικαιολογούν απόλυτα την παραπάνω απαίτηση. Σχετικά με την μη αναγνώριση της υπηρεσίας στο ΕΚΦΕ και ως διδακτικής, αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα οριζόμενα στο ΦΕΚ 5934/31-12-2018 μιας και ο αντίστοιχος υπεύθυνος : «Διοργανώνει επιμορφωτικά σεμινάρια στην περιφέρεια αρμοδιότητας του…» «Ενημερώνει τις σχολικές μονάδες, καθώς και τους/ τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης του/της που διδάσκουν τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών, για τη χρήση και αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαστηριακών οργάνων, συσκευών και λογισμικών και τις αντίστοιχες εργαστηριακές δραστηριότητες και πειράματα, διοργανώνοντας ενημερωτικές-επιμορφωτικές συναντήσεις και σεμινάρια…» «Ενημερώνει τους/τις εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης του/της για τη χρήση και αξιοποίηση των διαθέσιμων οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας….» «Υποστηρίζει τους/τις εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης του/της στην κατασκευή οργάνων με απλά μέσα καθημερινής χρήσης και τους/τις ενθαρρύνει και καθοδηγεί στην κατασκευή πρωτότυπων εργαστηριακών οργάνων και τη σύνθεση νέων πειραματικών διατάξεων…..» «Οργανώνει δράσεις για την προώθηση των Φυσικών Επιστημών….» Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω καθώς και άλλα στοιχεία που αναφέρονται στο εν λόγω ΦΕΚ είναι προφανές ότι υπάρχει διδακτικό έργο το οποίο αφορά μαθητές καθώς και δάσκαλους- καθηγητές και μάλιστα σε εξειδικευμένα θέματα που αφορούν πειράματα τεσσάρων ειδικοτήτων (Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Γεωγραφίας) στα οποία ο υπεύθυνος ΕΚΦΕ θα πρέπει να είναι καταρτισμένος και να έχει τις απαραίτητες απαντήσεις ώστε να λειτουργεί υποστηρικτικά. Σε σχέση με την χρηματοδότηση των ΕΚΦΕ θεωρώ ότι είναι μια απόφαση στη σωστή κατεύθυνση μιας και είναι ζητούμενο πολλών χρόνων, έτσι ώστε τα Εργαστηριακά Κέντρα να μπορέσουν να λειτουργήσουν αξιοπρεπώς και να αποδώσουν σωστά το έργο τους.