Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Κόϊος | 13 Ιουλίου 2021, 18:22
Αφορά το άρθρο 169 ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ( ΑΕΑ ) Με πόνο ψυχής αναγνώσαμε στο σχέδιο νόμου για αναβάθμιση του σχολείου, και διαπιστώσαμε την κατάργηση των ΑΕΑ Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων και την ενσωμάτωσή τους στις αντίστοιχες ΑΕΑ Αθηνών και Κρήτης. Τι είδους αναβάθμιση είναι η συγκέντρωση – συγχώνευση στην υδροκέφαλη Αθήνα και την μεμακρυσμένη Κρήτη είναι ένα ερώτημα της κοινής λογικής. Ένας νέος από την Θράκη, Μακεδονία και Ήπειρο που επιθυμεί να γίνει κληρικός ή ψάλτης ή συντηρητής ιερών κειμηλίων θα πρέπει να παρακολουθεί στην Αθήνα ή την Κρήτη, ενώ είχε την δυνατότητα να φοιτήσει στις θεσμοθετημένες και καταργούμενες ΑΕΑ Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων, οι οποίες λειτουργούν μάλλον και με χαμηλό κόστος στο προϋπολογισμό. Να σημειωθεί δε ότι, κατά κανόνα στις ιερατικές σχολές προσανατολίζονται εν πολλοίς παιδιά από πολύτεκνες οικογένειες, οικογένειες συνήθως χαμηλών εισοδημάτων, και οι φοίτηση όσων προέρχονται από την Βόρεια Ελλάδα επιβαρύνει ιδιαίτερα το ήδη φτωχό βαλάντιο, για να μη πούμε ότι τα αποτρέπει να γίνουν κληρικοί. Το σχέδιο νόμου θεσπίζει μάλλον αντικίνητρα προς τις Ελληνορθόδοξες Ανώτατες Ακαδημίες. Οι δύο περιφερειακές ΑΕΑ, Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων, θεωρούμε ότι έχουν προσφέρει σημαντικό έργο στην Ελληνορθόδοξη συνείδηση και μόρφωση ιερέων Ελλήνων και ομοδόξων χωρών, που αποτελούν γέφυρες φιλίας και συνεργασίας. Η Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα διαθέτουν πλούσια Ελληνορθόδοξη Παράδοση , η οποία έχει αναδείξει μεγάλες φυσιογνωμίες Αγίων, Λογίων και Εθνικών Ευεργετών . Πόλεις με τέτοια ιστορική παράδοση στον τομέα της πίστης και της προσφοράς στην Πατρίδα μας, πώς αποκλείονται να έχουν και τα μέσα να προσφέρουν αυτόν τον θησαυρό; Και μάλιστα από μία Κυβέρνηση που πιστεύαμε ότι διάκειται ευμενώς προς την Ελληνορθόδοξη συνείδηση. Εκφράζουμε και τον προσωπικό προβληματισμό και αντίθεση για αυτή την θέση της κυρίας Υπουργού Παιδείας, αλλά και την αντίθεση μεγάλου πλήθους Ορθοδόξων Χριστιανών, που αποτελούν την σιωπηλή πλειοψηφία του Ελληνικού λαού, που δεν δημιουργούν προβλήματα που ταλαιπωρούν τον κόσμο, αλλά τον καιρό των Συνταγματικών αλλαγών θα δώσουν ήρεμη και ηχηρή απάντηση. Προβληματιζόμαστε και αναρωτιόμαστε, γιατί ενεργεί με αυτόν τον τρόπο η Κα Υπουργός και έρχεται σε αντίθεση με αυτούς που στηρίζουν την Κυβέρνηση, καθώς πιστεύουν ότι σέβεται την Ορθόδοξη πίστη μας; Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί, και κινεί την περιέργεια, και η έλλειψη αντίδρασης εκ μέρους της Ιεραρχίας. Ποια είναι η θέση της; Επικροτεί τις ενέργειες της Κας Υπουργού; Να υπενθυμίσουμε σε όλους τους Θεσμούς ότι Εκκλησία δεν είναι μόνο η Ιεραρχία και Κλήρος. Εκκλησία είμαστε και εμείς , ο λαός. Εκκλησία χωρίς λαό δεν μπορεί να υπάρξει. Και ο λαός παρακολουθεί, προβληματίζεται και κρίνει . Θέλουμε να ελπίζουμε στην καλοπιστία των κυβερνώντων πολιτικών και διοικούντων ιεραρχών. Ως νομοταγείς Ορθόδοξοι πολίτες δεν επιθυμούμε στις σημερινές δύσκολες καταστάσεις της πανδημίας να ταλαιπωρούμε τον κόσμο. Όμως υπάρχουν τρόποι νόμιμοι που τους παραχωρεί το Σύνταγμα κάθε τετραετία, να εκφράσουμε την αντίθεσή μας σε θέσεις και αποφάσεις που προκαλούν την κοινή λογική. Θέλουμε να εκφράσουμε εκ μέρους ΠΟΛΛΩΝ συμπολιτών μας την επιθυμία όπως παραμείνουν και λειτουργήσουν οι Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων όπως είναι, και να παραμείνουν εστίες δημιουργίας ικανών και σεβαστών προσώπων. Βασιλική Ζουρνατζή Ομότιμη Καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής ΑΠΘ Γεώργιος Κόιος Ιατρός Ενδοκρινολόγος – Διαβητολόγος Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής ΑΠΘ