• Σχόλιο του χρήστη 'Dimitris' | 13 Ιουλίου 2021, 18:35

    Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα θετικό νομοσχέδιο που έρχεται να ταράξει τα στάσιμα νερά της εκπαίδευσης δεκαετιών. Μερικές παρατηρήσεις. Επιλογές στελεχών. 1) Τα μόρια του Διδασκαλείου δεν πρέπει να μετρήσουν στην επιλογή κανενός στελέχους ούτε των Διευθυντών Εκπαίδευσης. Το Διδασκαλείο έχει πάψει τη λειτουργία του εδώ και περίπου 15 χρόνια μη δίνοντας πλέον τη δυνατότητα σε κανέναν νεότερο εκπαιδευτικό να επιμορφωθεί. Ως εκ τούτου η μοριοδότησή του καταπατά τη συνταγματική αρχή των ίσων ευκαιριών και θα καταπέσει με δικαστικές προσφυγές δημιουργώντας αναστάτωση χωρίς λόγο. 2) Η διοικητική εμπειρία πρέπει να έχει προτεραιότητα διότι είναι απαραίτητο προσόν για τα στελέχη εκπαίδευσης. 3) Το συγγραφικό έργο θα έπρεπε να μοριοδοτηθεί με περισσότερα μόρια εφόσον το σύγγραμμα είναι συναφές με την εκπαίδευση. Αξιολόγηση. 1)Μέγα σφάλμα η αξιολόγηση του παιδαγωγικού κλίματος από το διευθυντή της σχολικής μονάδας και της υπηρεσιακής συνέπειας από τον Σύμβουλο. Θα πρέπει να γίνουν ακριβώς ανάποδα. Κανείς δε γνωρίζει καλύτερα την υπηρεσιακή συνέπεια ενός εκπαιδευτικού από τον διευθυντή του και πάντως όχι ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης που θα δει τον εκπαιδευτικό μία ή το πολύ δύο φορές. Επίσης δεν είναι κανείς πιο κατάλληλος να κρίνει το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξουν κατάφωρες αδικίες στην αξιολόγηση. 2) Τα κριτήρια αξιολόγησης θα πρέπει να απλοποιηθούν τόσο στους άξονες της αυτοαξιολόγησης όσο και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ο υπερπληθωρισμός τόσων κριτηρίων δημιουργεί αφόρητο φόρτο εργασίας στα στελέχη, ίσως χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα. Οι επιλογές πρέπει να γίνουν ιεραρχικά και η ανάληψη υπηρεσίας των νέων στελεχών δεν πρέπει να γίνει στο μέσο της σχολικής χρονιάς ιδίως δε των διευθυντών σχολικών μονάδων, διότι θα δημιουργηθούν φοβερές καταστάσεις στα σχολεία. Πως άλλωστε να αξιολογήσει ένας νεοτοποθετημένος διευθυντής τους εκπαιδευτικούς του που δεν τους γνωρίζει καθόλου.