Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΡΑΖΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ | 13 Ιουλίου 2021, 20:20
Με αφορμή τη διαβούλευση , μέχρι τις 14 Ιουλίου 2021, του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλων διατάξεων, σχετικά με τα θέματα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, άρθρο 25, προτείνονται: ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ Μέχρι το έτος 2018 , για πάνω από 20 έτη, λειτουργούσαν με επιτυχία τα ΚΕ.ΣΥ.Π. (Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού) σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης κάθε Νομού της Ελλάδας. Στη συνέχεια, ακολούθησε η κατάργησή τους με το νόμο κ. Γαβρόγλου ( ν. 4547 / 2018). Έκτοτε, μέχρι σήμερα, σύμφωνα με το νόμο κ. Γαβρόγλου ( ν. 4547 / 2018), το σύνθετο έργο υποστήριξης των σχολικών μονάδων σε θέματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού γίνεται από τους 140 εκπαιδευτικούς με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, οι οποίοι ανήκουν οργανικά στα Κ.Ε. Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) σε όλους τους Νομούς της χώρας Με το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (το οποίο είναι σε διαβούλευση μέχρι 14 Ιουλίου 2021), καταργούνται τα Κ.Ε.Σ.Υ. και ιδρύονται τα ΓΡΑ.ΣΥ.Π. (παρ. 4, άρθρο 25) , τα οποία όπως ρητά αναφέρεται :«……στελεχώνονται από έναν (1) εκπαιδευτικό οποιουδήποτε κλάδου με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό…. Η θητεία του εκπαιδευτικού που τοποθετείται στο ΓΡΑ.ΣΥ.Π. είναι τετραετής…» Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το ίδιο Σχέδιο νόμου (παρ. 4, άρθρο 25,) όπως ρητά αναφέρεται «.. σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τετραετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την απόφαση της περ. η` της παρ. 1 του άρθρου 26, ένας (1) εκπαιδευτικός οποιουδήποτε κλάδου με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό….» ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ Επειδή ο ένας (1) παραπάνω εκπαιδευτικός του ΓΡΑ.ΣΥ.Π. θα έχει να διεκπεραιώσει ένα βαρύ και σύνθετο έργο υποστηρίζοντας, όχι ένα αλλά πολλά σχολεία «…. ΟΜΑΔΑ όμορων σχολικών μονάδων» (παρ. 4, άρθρο 25) Επειδή ο ένας (1) παραπάνω εκπαιδευτικός, αποσπασμένος σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , ως Υπεύθυνος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, (παρ. 1, άρθρο 25), θα καλείται να φέρει εις πέρας ένα τεράστιο και βαρύ έργο, καθώς θα έχει υπό την ευθύνη του όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομό της χώρας . Επειδή ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός χρειάζεται δομημένη στήριξη, καθώς επιτελεί ένα σοβαρό έργο, στηρίζοντας τους μαθητές της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με σκοπό να πάρουν κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον τους, και συγκεκριμένα να διαλέξουν τις σπουδές που θα ακολουθήσουν και στη συνέχεια το επάγγελμά που θα κάνουν ως ενήλικες. Επειδή οι 140 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4547/2018 (Α’ 102), οι οποίοι σήμερα ανήκουν οργανικά στα υπό κατάργηση Κ.Ε. Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) σε όλους τους Νομούς της χώρας , είναι πιστοποιημένοι και έχουν πολυετή εμπειρία σε θέματα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού . ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ Προτείνεται: Πρώτον, η ίδρυση δομής Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού με την ονομασία ΚΕ.Σ.Ε.Π. (Κέντρο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού) (όπως , παρόμοια , προϋπήρχε ως ΚΕ.ΣΥ.Π, με επιτυχία για πάνω από 20 έτη) σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες της κάθε Διεύθυνσης, που να υπάγεται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και να στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό με προτεραιότητα τους ήδη υπάρχοντες εκπαιδευτικούς με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό που έχουν οργανική θέση στα ΚΕΣΥ. Δεύτερον, σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης να μπορούν να επιλέγονται και να αποσπώνται, και μάλιστα κατά προτεραιότητα οι 140 έμπειροι εκπαιδευτικοί με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, οι οποίοι έχουν υπηρετήσει με οργανική θέση στα Κ.Ε. Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) , σύμφωνα με την απόφαση της περ. η΄ της παρ. 1 του άρθρου 26. Επισημαίνεται ότι στο εν λόγω, υπό διαβούλευση, σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, οι παραπάνω 140 αυτοί εκπαιδευτικοί, της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4547/2018 (Α’ 102), εκ παραδρομής αποκλείονται από την παραπάνω διαδικασία επιλογής Τρίτον , σε κάθε ομάδα όμορων σχολικών μονάδων, η οποία ορίζεται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 48 του ν. 4547/2018 (Α΄102), όπου ιδρύεται ένα (1) Γραφείο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.), να μπορούν να επιλέγονται και να αποσπώνται, και μάλιστα κατά προτεραιότητα οι 140 έμπειροι εκπαιδευτικοί με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, οι οποίοι έχουν υπηρετήσει με οργανική θέση στα Κ.Ε. Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) , σύμφωνα με την απόφαση της περ. η΄ της παρ. 1 του άρθρου 26. Επισημαίνεται ότι στο εν λόγω, υπό διαβούλευση, σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, οι παραπάνω 140 αυτοί εκπαιδευτικοί, της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4547/2018 (Α’ 102), εκ παραδρομής αποκλείονται από την παραπάνω διαδικασία επιλογής. Αναλυτικότερα, προτείνεται , στο άρθρο 25, στην παρ. 1 και 4 , ως εξής: Η ΠΡΟΤΑΣΗ Άρθρο 25 Υπεύθυνοι Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού 1. Ιδρύεται δομή Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού με την ονομασία ΚΕ.Σ.Ε.Π. (Κέντρο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού) σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, με προτεραιότητα τους ήδη υπάρχοντες εκπαιδευτικούς με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό που έχουν υπηρετήσει με οργανική θέση στα ΚΕΣΥ. Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης αποσπάται με τετραετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την απόφαση της περ. η` της παρ. 1 του άρθρου 26, ένας (1) εκπαιδευτικός οποιουδήποτε κλάδου με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, κατά προτεραιότητα, εκπαιδευτικός με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, ο οποίος έχει υπηρετήσει με οργανική θέση σε Κ.Ε. Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) ή εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε οργανική θέση σχολικής μονάδας της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ως Υπεύθυνος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού. 4. Σε κάθε ομάδα όμορων σχολικών μονάδων, η οποία ορίζεται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 48 του ν. 4547/2018 (Α΄102), ιδρύεται ένα (1) Γραφείο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.), το οποίο στελεχώνεται από έναν (1) εκπαιδευτικό οποιουδήποτε κλάδου με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό κατά προτεραιότητα, εκπαιδευτικό με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, ο οποίος έχει υπηρετήσει με οργανική θέση σε Κ.Ε. Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) ή εκπαιδευτικό ο οποίος υπηρετεί με οργανική θέση σε σχολική μονάδα της ομάδας και επιλέγεται σύμφωνα με την απόφαση της περ. η΄ της παρ. 1 του άρθρου 26. Η θητεία του εκπαιδευτικού που τοποθετείται στο ΓΡΑ.ΣΥ.Π. είναι τετραετής