Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Εκπαιδευτικός Π.Ε. | 13 Ιουλίου 2021, 20:10
Σχετικά με το σχέδιο Νόμου για την Παιδεία που βρίσκεται σε διαβούλευση και σύντομα θα ψηφιστεί στη Βουλή έχουμε να κάνουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις για αλλαγές που θεωρούμε απαραίτητο να γίνουν. 1) Με το παρόν σχέδιο Νόμου πριμοδοτούνται οι θητείες των προηγούμενων Διευθυντών Εκπαίδευσης και Συντονιστών-Σχολικών Συμβούλων με υπερβολική μοριοδότηση, δίνοντάς τους προβάδισμα. Ειδικά η θητεία των προηγούμενων Διευθυντών Εκπαίδευσης που είχαν επιλεγεί με αντισυνταγματικό νόμο και είχαν και 2 χρόνια παράταση πριμοδοτείται σχεδόν με 5 μόρια. ΠΡΟΤΑΣΗ: Τα μόρια από θητεία Διευθυντών Εκπαίδευσης, Συντονιστών-Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Σχολείων να μπουν στην ίδια παράγραφο-κατηγορία ώστε να έχουν όλοι την ίδια γραμμή εκκίνησης και να μην προηγούνται άτομα που ευνοήθηκαν από τις κομματικές κρίσεις προηγούμενων κυβερνήσεων. 2) Να καταργηθεί η ανώνυμη αξιολόγηση των στελεχών από τους υφισταμένους, κάτι που είναι αντιδημοκρατικό, ίσως και αντισυνταγματικό και οδηγεί στην «δημοκρατία της κουκούλας». Αν υπάρχει τέτοιου είδους αξιολόγηση θα πρέπει να είναι επώνυμη και ο καθένας να έχει την ευθύνη των πράξεών του. Επίσης να αξιολογούνται και οι Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί τόσο από τον Διευθυντή του σχολείου όσο και από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης. 3) Στο άρθρο 31 στην εδ) παράγραφο να προστεθεί το εξής: η συμμετοχή εκπαιδευτικού στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ) ως διευθυντή ή η συμμετοχή αιρετού εκπρόσωπου εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια: 0,50-0,75 μονάδες ανά έτος και έως 4 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (Παράλληλη συμμετοχή σε περισσότερα συμβούλια το ίδιο χρονικό διάστημα δεν μοριοδοτείται αθροιστικά. Για τη μοριοδότηση των αναπληρωματικών αιρετών μελών των συμβουλίων απαιτείται συμμετοχή τους σε πέντε (5) τουλάχιστον συνεδριάσεις ανά έτος). Η συμμετοχή στα Υπηρεσιακά Συμβούλια είναι πολύ σημαντική και προσθέτει διοικητική εμπειρία που διαχρονικά μοριοδοτούνταν. 4) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης που αποκτήθηκε με κατατακτήριες εξετάσεις (όσοι εισάγονταν γράφονταν στο 3ο έτος) δεν πρέπει να μοριοδοτείται ως 2ο πτυχίο για τους εκπαιδευτικούς κλάδου Δασκάλων-ΠΕ70, αφού οι περισσότεροι υποψήφιοι πλέον το έχουν ως το βασικό τους πτυχίο. Αν τυχόν μοριοδοτηθεί να δίνεται μόνο 1 μόριο. 5) Ο διδακτορικός τίτλος να μοριοδοτείται όχι με 8 μόρια αλλά με 6. 6) Το πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ πρέπει να μοριοδοτείται μαζί με τους τίτλους σπουδών του άρθρου 31 με 1,5 έως 2 μόρια και όχι ως μία απλή επιμόρφωση. Εξάλλου πρόκειται για ιδιαίτερο απαιτητικό πρόγραμμα με 60 πιστωτικές μονάδες, σχεδόν καθημερινές παρακολουθήσεις, πρακτικές ασκήσεις και μικροδιδασκαλίες και πτυχιακή εργασία. 7) Επίσης η πιστοποίηση Β Επιπέδου στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές θα μπορούσε να μοριοδοτείται αυτόνομα με 2 μόρια και όχι μαζί με τις επιμορφώσεις.