Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης | 13 Ιουλίου 2021, 21:28
ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Πόσο ακόμη θα περιμένουμε για την αναβάθμιση των ΚΠΕ; Πόσοι νόμοι θα πρέπει να γραφούν για να γίνει σωστή επανεκκίνησή τους; Είμαι στον χώρο περίπου 12 χρόνια περιμένοντας και αναμένοντας τα τελευταία 7 την ουσιαστική αλλαγή στην αντιμετώπιση της υποστηρικτικής αυτής δομής και την αναγνώρισή της. Όλα αυτά τα χρόνια ένιωσα ικανοποίηση για την αναγνώρισή της και την καταξίωσή της από τους εκπαιδευτικούς μα είμαι σίγουρη τώρα πώς στο Υπουργείο δεν γνωρίζουν το ρόλο και το έργο των ΚΠΕ. Προσπαθούμε να αποδείξουμε τα αυτονόητα;;;; ΝΑΙ! • ότι είμαστε εκπαιδευτικοί με διδακτική έργο, (άλλοι συνάδελφοι σάς παραθέτουν λεπτομερώς τους νόμους) , • ότι υλοποιούμε εκπαιδευτικά προγράμματα και σε αίθουσες διδασκαλίας και σε άλλα βέβαια πεδία, βασιζόμενα σε καινοτόμες παιδαγωγικές – εκπαιδευτικές – διδακτικές προσεγγίσεις, • ότι υλοποιούμε εργαστήρια, που απαρχής της δημιουργίας των ΚΠΕ, στοχεύουν στην καλλιέργεια και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων – δεξιοτήτων ζωής, • ότι παράγουμε εκπαιδευτικό υλικό, • ότι πραγματοποιούμε επιμορφωτικά σεμινάρια και ημερίδες, • ότι συνεργαζόμαστε με όλες τις δομές της εκπαίδευσης και φορείς και όλα αυτά με την έγγραφη έγκριση του Υπουργείου, το οποίο εγκρίνει και τον προγραμματισμό και τον απολογισμό των δράσεων του κάθε ΚΠΕ. Αξιολογούμαστε;;;; ΝΑΙ Το έργο μας αξιολογείτε και εγκρίνεται αυστηρά τόσο από το ΥΠ και το ΙΝΕΔΙΒΙΜ όσο και από τον κάθε εκπαιδευτικό , τόσο σε πολυετή βάση όσο και σε καθημερινή. Αξιολογούμε;;;;; ΟΧΙ Προσπαθούμε εδώ και καιρό να πετύχει ο καταξιωμένος και αναγνωρισμένος θεσμός των ΚΠΕ επανεκκίνηση με • εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ των ενδιαφερόμενων ( ΥΠ, ΠΕΕΚΠΕ, ΚΠΕ, Υπ. Σχ. Δραστ. κ.α. ) • απόδοση κινήτρων για την επαρκή στελέχωση των ΚΠΕ, • επιβράβευση του διοικητικού έργου του υπευθύνου (νόμιμο δικαίωμα διεκδίκησης και άλλων θέσεων, απόδοση όχι του χαμηλότερου επιδόματος θέσεως) και του εκπαιδευτικού—διδακτικού έργου της Π.Ο., • πλήρη στελέχωση και δικαίωμα συμμετοχής στην Παιδαγωγική Ομάδα όλων των ειδικοτήτων σύμφωνα με τα προσόντα τους αφενός γιατί μιλάμε για αειφορία με τους 17 στόχους της και αφετέρου για απαλοιφή του κινδύνου υποστελέχωσης των ΚΠΕ, • άμεση αναπλήρωση κενών και κενούμενων θέσεων στην Π.Ο. στην περίπτωση που παρατείνεται η θητεία και μέλη της επιθυμούν τη διακοπή των αποσπάσεών τους πριν τη διεξαγωγή διαδικασιών στελέχωσης. Πρέπει να αναφέρω ότι τα τελευταία 3 χρόνια παραμένω αναγκαστικά στο ΚΠΕ αφού η προηγούμενη κυβέρνηση άργησε να πραγματοποιήσει τις διαδικασίες στελέχωσης και δεν πρόλαβε να τις ολοκληρώσει και η νυν προχώρησε σε άμεση ακύρωσή τους, άργησε 2 ολόκληρα χρόνια για την κατάθεση νομοσχεδίου και θα καθυστερήσει- κατά πώς φαίνεται από το εν λόγω νομοσχέδιο- ακόμη 1 χρονιά για να φτάσουμε στη στελέχωση των ΚΠΕ-ΚΕΑ- ΚΕΠΕΑ ή όπως αλλιώς θα ονομαστεί αυτή η δομή. Σημειώνω ότι σε ανάλογες περιπτώσεις παράτασης θητείας υπήρξε ερώτημα από την πλευρά του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς των ΚΠΕ για την παραμονή τους ή την αποχώρησή τους. • οικονομική ενίσχυση των ΚΠΕ είτε άμεσα μέσω των διαχειριστικών επιτροπών τους είτε έμμεσα μέσω πιστώσεων προς τους δήμους, • χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ μέσω του ΙΝΕΔΙΒΙΜ χωρίς να υπάρχει διακοπή της λόγω καθυστερήσεων στην στελέχωση της ομάδας έργου του, του προέδρου του ΙΝΕΔΙΒΙΜ κοκ., • αλλαγές στις συμβάσεις, σύμφωνα με τις οποίες καθορίζονται οι όροι σύμπραξης Υπουργείου – Δήμου, ή κατάργησής τους. Περιμένουμε αλλαγές….