• Σχόλιο του χρήστη 'Π.Κ.' | 13 Ιουλίου 2021, 23:03

    Άρθρο 2, παρ. 1 στ: Διδακτική προϋπηρεσία Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Σχολικών Δραστηριοτήτων Παραλείπεται η προσμέτρηση της θητείας στις θέσεις Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Υγείας/ Σχολικών Δραστηριοτήτων, ως διδακτική, παρά την ισχύουσα νομοθεσία. Στην Υ.Α. 93006/Γ7/10-8-2012 με τίτλο «Προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων». στην παραγρ. 15 αναγράφεται ότι «Η υπηρεσία των Υπευθύνων προσμετράται ως διοικητική, καθοδηγητική και διδακτική». Στο άρθρο 12 της Υ.Α 92998/Γ7/2012 (ΦΕΚ 2314/τ. Β΄/10-8-2012) με θέμα «Καθορισμός των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης των Υπευθύνων, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων καθώς και των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους» αναγράφεται ότι «[…] Η υπηρεσία των Υπευθύνων προσμετράται ως διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 3848/2010 για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης καθώς και ως διδακτική. Επίσης, οι Υπεύθυνοι λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης της πλησιέστερης σχολικής μονάδας.» Ο Νόμος 4327, ΦΕΚ Α΄50/14.5.2015 με θέμα «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις»: στο άρθρο 17 παρ. 7 αναφέρεται ότι «διδακτική υπηρεσία, λογίζεται: α) …, β) …, γ) …, δ) …, ε) η θητεία σε θέσεις Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής, Υγείας, Πολιτιστικών θεμάτων και σχολικών δραστηριοτήτων […]». Η παράλειψη αυτή έχει δυσμενείς επιπτώσεις σε όσους/ες υπηρετούν ή έχουν υπηρετήσει στις θέσεις αυτές: θίγει το δικαίωμα της ισότητας, το δικαίωμα στην ίση μεταχείριση και αξιοκρατική αντιμετώπιση στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, καθώς και την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, κάτι που και καθιστά τη διάταξη αντισυνταγματική. Αιφνιδιάζει τους/τις Υπεύθυνους/ες με την ανατροπή της ήδη διαμορφωμένης έννομης κατάστασης της προσμέτρησης των ετών της θητείας ως διδακτικών, μια πράξη της διοίκησης που θίγει τα έννομα συμφέροντά τους: Η παράλειψη αυτή σε συνδυασμό με την αύξηση των ετών διδακτικής υπηρεσίας που απαιτούνται για την ανάληψη θέσης υπευθύνου τους τοποθετεί σε μειονεκτικότερη κατάσταση από πολλούς άλλους εκπαιδευτικούς για τη διεκδίκηση μιας νέας θητείας ή μιας θέσης στελέχους αν και διαθέτουν τα ακαδημαϊκά και άλλα προσόντα (επιμορφώσεις, δημοσιεύσεις, συγγραφή επιστημονικών βιβλίων, γλώσσες, διοικητικό έργο κ.λπ.) που απαιτούνται για τις θέσεις αυτές. Οι υπηρετούντες υπεύθυνοι ανέλαβαν γνωρίζοντας ότι τα έτη της θητεία είναι διδακτικά. Το ίδιο γνώριζαν και όταν αποφάσισαν να παραμείνουν στις θέσεις με παράταση της θητείας. Εξ άλλου η εργασία την Υπευθύνων είναι διδακτική επί της ουσίας: όπως αναγράφεται στην Υ.Α 92998/Γ7/2012 (ΦΕΚ 2314/τ. Β΄/10-8-2012 στο άρθ. 8, παρ. 2.2, «Κατά την διάρκεια του σχολικού έτους […] επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες για τις ανάγκες στήριξης των πολιτιστικών προγραμμάτων και συνεργάζονται με Διευθυντές, εκπαιδευτικούς και μαθητικές ομάδες». Στο αρθ. 10, παρ. 6 αναφέρεται ότι: «Οι Υπεύθυνοι ΠΘ με την έγκριση του Προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης ορίζουν δύο ή τρεις μέρες για τις επισκέψεις στα σχολεία για την παρακολούθηση, υποστήριξη, συντονισμό και αξιολόγηση των σχολικών προγραμμάτων». Επιπλέον βασικό έργο τους είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης όπου υπηρετούν σε θέματα της αρμοδιότητάς τους, προκειμένου να σχεδιάσουν, υλοποιήσουν και αποτιμήσουν προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων. ΠΡΟΤΑΣΗ: στο άρθρο 2, παρ. 1, στο εδάφιο στ: Η υπηρεσία σε θέση Υπεύθυνου Σχολικών Δραστηριοτήτων/ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Υγείας να λογίζεται και ως διδακτική.