• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΑΒΒΑΣ ΤΣΟΜΠΑΝΕΛΛΗΣ' | 13 Ιουλίου 2021, 23:56

    Άρθρα 54-75 - Περί αξιολόγησης: Καταρχάς δύναται να ειπωθεί, ότι τα προβλεπόμενα για την αξιολόγηση του νομοσχεδίου κινούνται προς θετική κατεύθυνση. Παρόλα αυτά, θα μπορούσαν να παρατηρηθούν τα παρακάτω: - Επισημαίνεται η παντελής έλλειψη πρόβλεψης ενός αξιόλογου - αξιόπιστου μηχανισμού επιμόρφωσης μόνιμου και σταθερού άρρηκτα συνδεδεμένου με την αξιολόγηση πριν την έναρξη και καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξης των φάσεών της, που να αφορά όλους τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς σ’ αυτή, δηλαδή το σύνολο των αξιολογητών και των αξιολογούμενων. Κατ’ αυτό τον τρόπο, οι εμπλεκόμενοι εκτιμάται ότι δύσκολα θα πεισθούν εφόσον θα στερούνται της δυνατότητας, εξαρχής, να γίνονται γνώστες και γιατί όχι συνδιαμορφωτές αποδεχόμενοι από κοινού και γινόμενοι κοινωνοί του σκοπού, των στόχων, των κριτηρίων και της αναγκαιότητας υλοποίησης των διάφορων λειτουργιών της αξιολόγησης λαμβανομένου υπόψη ότι η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία εξίσου σημαντική, η οποία τελεί σε αμφίδρομη σχέση με την ίδια την επιμόρφωση και άμεσα συναρτώμενη με τον σχεδιασμό της. Διαφορετικά, ελλοχεύει ο κίνδυνος, η αξιολόγηση αντί μιας μεθοδικής και συστηματικής προσπάθειας με ανατροφοδοτικό χαρακτήρα παρεμβαίνουσα υποστηρικτικά στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών αλλά και της ποιοτικής βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών ολοκλήρου του εκπαιδευτικού συστήματος, να εκλαμβάνεται ως μια προσπάθεια εφαρμογής και μόνο μιας διαδικασίας ελέγχου, αμφίβολης επιστημονικής αξιοπιστίας και εγκυρότητας, η οποία θα προσλαμβάνει ενδεχομένως ένα αποσπασματικό και εμπειρικό χαρακτήρα εξαιτίας της ύπαρξης ενός υποκειμενισμού στις τελικές κρίσεις και διαπιστώσεις της. Για το λόγο αυτό, προτείνεται η υποχρεωτική επιμόρφωση αξιολογούμενων και αξιολογητών πριν την έναρξη και καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξής της αξιολόγησης για τους λόγους που αναφέρονται παραπάνω, καθώς και η πιλοτική εφαρμογή της για ένα χρονικό διάστημα (τουλάχιστον ενός έτους), προκειμένου να επισημανθούν οι τυχόν αδυναμίες, ελλείψεις, αστοχίες και βελτιώσεις κατά την εφαρμογή της. Επίσης, κρίνεται επιβεβλημένο σε συνάρτηση με την εκχώρηση επιπλέον αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο αύξησης της αυτονομίας των σχολικών μονάδων, να υπάρχει επιτέλους η πρόβλεψη, όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη, για τη στελέχωσή τους με ικανό αριθμό ειδικά επιμορφούμενου προσωπικού για τη διοικητική - γραμματειακή υποστήριξή τους προκειμένου να ανταπεξέρχονται επαρκώς στις απαιτήσεις ενός συστήματος αξιολόγησης, το οποίο διαφαίνεται να μη στερείται κι’ αυτό, όπως και το υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα, απ’ την ανάγκη ικανοποίησης πλειάδας γραφειοκρατικών διαδικασιών. Άρθρα 87-96: Επίσης, προτείνεται η αναθεώρηση εκείνων των σημείων του νομοσχεδίου που εκχωρούν «υπερεξουσίες» στο διευθυντή της σχολικής μονάδας, όπως είναι η βαρυσημότητα των εισηγήσεών του για την ανάδειξη εκπαιδευτικών του συλλόγου του σε νέες θέσεις – ρόλους, όπως π.χ, του παιδαγωγικού σύμβουλου - μέντορα, του εσωτερικού συντονιστή, σε ζητήματα που άπτονται της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, σε θέσεις υποδιευθυντών κ.λ.π, οι οποίες τον καθιστούν «παντοκράτορα» στη σχολική μονάδα ταυτόχρονα «υποβαθμίζοντας» έως και «απαξιώνοντας» - θα μπορούσε να ειπωθεί - το ρόλο και τη συμμετοχή παραδοσιακών διοικητικών συλλογικών οργάνων, όπως είναι ο Σύλλογος των Διδασκόντων σε βάρος της ενότητας και της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Βέβαια, σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ο Σύλλογος των Διδασκόντων αδυνατεί να λαμβάνει αποφάσεις, η απόφαση του διευθυντή να συνεχίσει να έχει βαρύνουσα σημασία. Άρθρο 29: Για τις θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας Ε.Α.Ε., Εφόσον έχουν τα προσόντα διορισμού και τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., να μην υφίσταται η υποχρέωση συμπλήρωσης διδακτικής υπηρεσίας τεσσάρων (4), τουλάχιστον, ετών στον τύπο Σ.Μ.Ε.Α.Ε. της προκηρυσσόμενης θέσης.