Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το παρόν νομοσχέδιο φαίνεται να αποτελεί τομή στα μέχρι τώρα τεκταινόμενα στην εκπαίδευση. Έχει αρκετά καλά στοιχεία και θα ήθελα να πω ορισμένες σκέψεις και απόψεις για τα κριτήρια - μοριοδότηση στην επιλογή στελεχών. Το διδακτορικό δίπλωμα είναι ο ανώτερος τίτλος σπουδών που δίνουν τα πανεπιστήμια παγκοσμίως, στην αποτίμηση των κριτηρίων νομίζω ότι είναι σχετικά υποβαθμισμένος. Το 8% το οποίο δίδεται (αν είναι σχετικός με το αντικείμενο αλλιώς 6) είναι κατά τη γνώμη μου, ειδικά τώρα πολύ χαμηλό ποσοστό. Συγκριτικά δε με τα υπόλοιπα κριτήρια, πχ το μεταπτυχιακό δίπλωμα που ειδικά στις μέρες μας είναι ιδιαίτερα λαϊκής κατανάλωσης μιας και υπάρχει υπερπροσφορά από πολλά πανεπιστήμια τόσο της ημεδαπής όσο και της αλλοδαπής. Συνήθως η εκπόνηση μιας διδακτορικής διατριβής γίνεται κατόπιν αυστηρής κρίσης (τουλάχιστον μέχρι πρότινος) και χωρίς την καταβολή διδάκτρων. Από την άλλη εισαγωγή σε πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών γίνεται σχεδόν με αποκλειστική προϋπόθεση την καταβολή διδάκτρων. Ιδιαίτερα στις οικονομικές και παιδαγωγικές σχολές η παραγωγή μεταπτυχιακών διπλωμάτων είναι το καλύτερο έσοδο των σχολών καθώς και των διδασκόντων τους, χωρίς να υποβαθμίσω την ποιότητα των σπουδών. Σε ποιο «κλασικές» καθηγητικές σχολές (τμήματα Φυσικής, Μαθηματικών, Φιλολογίας) η παραγωγή μεταπτυχιακών δεν είναι και τόσο μεγάλη (ακόμα). Η εκπόνηση δε, διδακτορικού διπλώματος στα τμήματα αυτά σε αναβαθμίζει επιστημονικά και στην ουσία σε κάνει ερευνητή. Σαν συνέχεια αυτού παρατηρώ ότι εξετάζεται η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με την θέση ακούγεται λογικό αλλά τελικά ίσως είναι λάθος. Ενδεικτικά αναφέρω ότι μεγάλες τράπεζες αλλά και χρηματοοικονομικές ιδρύματα του εξωτερικού προσλαμβάνουν σε διοικητικές θέσεις επιστήμονες με σπουδές στην θεωρητική Φυσική και τα Μαθηματικά (τρανό παράδειγμα ο τ. Πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος ) το ίδιο και άλλοι οργανισμοί. Δε τολμώ να σκεφτώ ότι για να διοικήσεις μια τράπεζα το διδακτορικό στην θεωρητική Φυσική είναι ικανή συνθήκη ενώ να διοικήσεις ένα Γυμνάσιο θα ήταν καλύτερο να έχεις μεταπτυχιακό από το τμήμα νηπιαγωγών. Σε περίπτωση που θεωρήσετε την θέση του διευθυντή σχολικής μονάδας διοικητική (δεν είναι μόνο) ένα μεταπτυχιακό στην διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων από το τμήμα νηπιαγωγών του παν/μιο του Καστελόριζου θα είχε 4 μόρια ενώ θα είχε και αλλά 3 από δεύτερο μεταπτυχιακό στα παιδαγωγικά των νηπίων, ένα διδακτορικό στη θεωρητική φυσική από το Imperial College είχε 6. Πιστεύεται ότι πουθενά στο κόσμο 2 μεταπτυχιακά από τμήμα νηπιαγωγών θα ήταν καλύτερα από Διδακτορικό του Imperial ?????? Ελπίζω με τα παραδείγματα αυτά να έγινε φανερό ότι χρειάζεται αύξηση η μοριοδότηση του Διδακτορικού διπλώματος. Κάτι άλλο σχετικά με την Ε.Σ.Δ.Δ.Α νομίζω ότι τα 2 μόρια είναι υπερβολικά λίγα θα έπρεπε τουλάχιστον να έχει τα μόρια του μεταπτυχιακού αν όχι κοντά στο Διδακτορικό. Ευχαριστώ και συγνώμη αν σας κούρασα.