• Σχόλιο του χρήστη 'Σαραντοπούλου Στέλλα' | 14 Ιουλίου 2021, 01:04

    Άρθρο 63 Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών. Μετά την γενικευμένη εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο τίθεται το ερώτημα ως προς τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (Αγγλικής και Προσχολικής) που εμπλέκονται με κοινή παρουσία στις διδακτικές ώρες των Αγγλικών και ως προς τον τρόπο της αξιολόγησής τους. Ο/η Νηπιαγωγός την ώρα που θα βρίσκεται ταυτόχρονα με τον/την εκπαιδευτικό της Αγγλικής στην τάξη θα αξιολογείται για ποιο ρόλο; Όπως αναφέρεται στην πιλοτική εφαρμογή, θα έχει ρόλο βοηθητικό και υποστηρικτικό, θα λειτουργεί ως «μοντέλο μάθησης» για τα παιδιά, καθώς εμπλέκεται ενεργά στη διαδικασία εκμάθησης των Αγγλικών, θα βοηθά τον/την εκπαιδευτικό Αγγλικών κατά τη διαδικασία υλοποίησης των δραστηριοτήτων (π.χ. με τα υλικά, τις ομάδες των παιδιών, τη διαχείριση της τάξης, κτλ). Θα βοηθά στην αξιολόγηση της πορείας των παιδιών με τη συγκέντρωση «τεκμηρίων». Δηλαδή θα αξιολογείται για τον βοηθητικό, υποστηρικτικό ρόλο; Ένας επιστημονικός κλάδος όπως οι Νηπιαγωγοί, που φέρουν ένα εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και επιστημονικό κεφάλαιο ιδιαίτερα πολύτιμο στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης και έχουν διαχειριστεί σε πολλές περιπτώσεις δύσκολες καταστάσεις, σε όχι και τόσο ευνοϊκές συνθήκες, χωρίς βοήθεια, δεν πρέπει να αξιοποιηθεί με τρόπο που να σέβεται την επιστημονική παρουσία στην τάξη και όχι σε ένα ρόλο βοηθητικό; Η ευκολία μιας τέτοιας αντιμετώπισης στην πιλοτική εφαρμογή δημιουργεί πολλούς προβληματισμούς και πληγώνει. Ποιος θα είναι υπεύθυνος, σε περίπτωση ατυχήματος την ώρα των Αγγλικών; Όλα τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία είναι σημαντικό να αναπτύξουν ένα συναισθηματικό δεσμό με τον/την εκπαιδευτικό τους. Οι εκπαιδευτικοί της Αγγλικής έχουν ελάχιστο χρόνο να γνωρίσουν τους ιδιαίτερους ρυθμούς μάθησης των μαθητών, ώστε να διαφοροποιήσουν τη διδασκαλία τους και να σχεδιάσουν δράσεις, σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Η ανάληψη πολλών τάξεων, για να συμπληρώσουν το ωράριό τους, αντιστοιχεί σε μεγάλο αριθμό μαθητών που φοιτούν σε διαφορετικές σχολικές μονάδες και θα δημιουργήσει επί πλέον δυσκολίες στο έργο τους. Δεν έχουν αναφερθεί στην πιλοτική εφαρμογή οι τρόποι εκπαιδευτικής υποστήριξης των νηπίων, προνηπίων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διαταραχές ομιλίας- λόγου. Πώς θα υποστηρίζεται να αναπτυχτεί, σε αυτές τις περιπτώσεις, ο προφορικός λόγος των μαθητών/τριών στην Αγγλική; Ως προς τις διδακτικές πρακτικές, δεν είναι ξεκάθαρο αν θα έχουμε εισαγωγή του γραπτού λόγου (ανάγνωση και γραφή) της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο. Ποιες μεθοδολογίες, ποιες προσεγγίσεις θα ακολουθηθούν; Εναρμονίζονται με το ΔΕΠΠΣ του Νηπιαγωγείου ως προς τις ικανότητες που επιδιώκεται να αναπτυχτούν στην ανάγνωση, γραφή, γραπτή έκφραση, καθώς και στο γενικότερο σχεδιασμό και ανάπτυξη δραστηριοτήτων της Ελληνικής γλώσσας, χωρίς να δημιουργηθούν δυσκολίες σε νήπια και προνήπια; Η επιμορφωτική δι-ημερίδα των Σ.Ε.Ε Αγγλικής με θέμα «Η διδασκαλία της Αγγλικής στην πρώιμη παιδική ηλικία», η οποία είχε σαν στόχο να παρουσιαστούν διδακτικές πρακτικές που εστιάζουν στην πρώιμη παιδική ηλικία, με έμφαση στην ανάπτυξη των προ-αναγνωστικών δεξιοτήτων (pre-literacy skills), δημιουργεί περισσότερους προβληματισμούς και ασάφειες. Το Νηπιαγωγείο, σαν βασική δομή εκπαίδευσης, εντάσσει στο πρόγραμμά του την διαπολιτισμική εκπαίδευση και υλοποιεί ποικίλες δράσεις που φέρνουν σε επαφή τα νήπια με άλλους πολιτισμούς, γλωσσικούς κώδικες και ιδιαίτερα με τις μητρικές γλώσσες των μαθητών/τριών του. Από τα Ελληνικά Πανεπιστήμια Προσχολικής Εκπαίδευσης έχει δημοσιευτεί πλούσιο υλικό, βιβλιογραφία και ερευνητικά δεδομένα που υποστηρίζουν το έργο των Νηπιαγωγών για την υλοποίηση δράσεων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, οι οποίες θα υλοποιούνται και σε άλλες διδακτικές ώρες. Καταθέτω τους προβληματισμούς μου, που στηρίζονται και στην εμπειρία μου ως Σ.Ε.Ε. ΠΕ60, με τη σκέψη ότι ίσως φανούν χρήσιμοι για τις απαραίτητες ρυθμίσεις και για να αποφευχθούν τυχόν αντιπαραθέσεις, λάθη ή πειραματισμοί σε μια τόσο τρυφερή ηλικία.