• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασία Β.' | 14 Ιουλίου 2021, 01:34

    Σύμφωνα με το νόμο 4547/ 2018, άρθρο 7 παραγρ 2, περ. β, άρθρο 9 παραγρ. 1, περ. γ, δημιουργήθηκαν στα Κ.Ε.Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής που ανήκουν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) όλης της χώρας, 140 οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των κλάδων προκειμένου να καλύπτουν της ανάγκες για Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, όλης της μαθητικής κοινότητας της περιοχής αρμοδιότητας του κάθε Κ.Ε.Σ.Υ. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους περιγράφονταν λεπτομερώς. Η κάλυψη των θέσεων γίνεται με μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση και οι εκπαιδευτικοί για να αιτηθούν, θα έπρεπε ως βασική προϋπόθεση να έχουν εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον 7 ετών. Προκειμένου να καλυφθούν οι θέσεις, τα κριτήρια ήταν απολύτως μετρήσιμα και οι διαδικασίες διαφανείς. Οι εκπαιδευτικοί είναι υψηλών προσόντων και φυσικά με τεράστια εμπειρία στη Συμβουλευτική του Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Οι Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού, απαρνηθήκαμε τις οργανικές θέσεις στα σχολεία μας προκειμένου να υπηρετήσουμε το θεσμό όπως προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος. Αφήσαμε τις προηγούμενες οργανικές μας θέσεις, σε πολλές περιπτώσεις μετακομίσαμε και αλλάξαμε περιοχή διαμονής και εργασίας. Το ίδιο συνέβη και με τους εκπαιδευτικούς που αποσπάστηκαν. Καλύψαμε οι ανάγκες δεκάδων σχολικών μονάδων, εκατοντάδων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών της περιοχής με συνέχεια, συνέπεια, χτίσαμε ουσιώδη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των εμπλεκομένων στη διαδικασία, φτάνοντας σε σημείο να καλύπτουμε τα έξοδα των επισκέψεων από το μισθό μας. Στις αιτήσεις μετάθεσης ή απόσπασης υπήρξε η δυνατότητα επιλογής για αυτές τις θέσεις μέχρι και φέτος. Τα άρθρα 25 & 159 μας στερούν αναίτια και αδικαιολόγητα τα δικαιώματα που αφορούν:1) τις οργανικές θέσεις που κατείχαμε στα σχολεία πριν τη τοποθέτησή μας ως Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού στα Κ.Ε.Σ.Υ., 2) τις οργανικές θέσεις του Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού που κατέχουμε αξιοκρατικά και νόμιμα μέχρι σήμερα, 3) τη συμμετοχή μας στις μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις κατά το τρέχον έτος, εφόσον δεν ενημερωθήκαμε εγκαίρως για τις αλλαγές και εγκλωβιστήκαμε σε θέσεις που καταργούνται, 4) τη συμμετοχή μας στη διαδικασία που προβλέπει το σχέδιο νόμου και μάλιστα κατά προτεραιότητα 5) τη συμμετοχή μας στη διαδικασία επιλογής στελεχών της εκπαίδευση επί του συνόλου των θέσεων. Επιπλέον, στην περίπτωση που μας επιτραπεί να συμμετέχουμε στη διαδικασία, θα πρέπει να συνηγορήσουμε σε ένα νέο καθεστώς εργασίας με θέση επί θητεία τετραετίας, προκειμένου αποκτήσουμε το αντικείμενο εργασίας που μας αφαιρείται. Τέλος ακυρώνεται με αντιπαραγωγικό τρόπο όλο το έργο μας αλλά και ο προγραμματισμός της επόμενης χρονιάς σχετικά με τις συναντήσεις που έχουν ήδη κλειστεί. Προτείνω: 1) Κατάργηση της παραγράφου 8 και 9 του άρθρου 159 και διατήρηση της οργανικής θέσης στα ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ των Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού, θέση για την οποία τοποθετήθηκαν αξιοκρατικά και με διαφάνεια. Οι θέσεις που καθίστανται κενές, να καλύπτονται με μετάθεση, απόσπαση ή τοποθέτηση από εκπαιδευτικούς που πληρούν τα απαραίτητα προσόντα 2) Διατήρηση των καθηκόντων, αρμοδιοτήτων, δικαιωμάτων που απορρέουν από τη θέση αυτή, σύμφωνα με το νόμο 4547/ 2018, ώστε να υπάρχει συνέχεια, συνέπεια της εκπαιδευτικής πολιτικής και μη σπατάλη πόρων 3) Δικαίωμα συμμετοχής των εν λόγω εκπαιδευτικών στη διαδικασία επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης 4) Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα αναλάβουν τις περιοχές ευθύνης των Κ.Ε.ΔΑ.ΣΥ. 5) Ως προς το άρθρο 25 παράγρ. 2, δικαίωμα συμμετοχής τους κατά προτεραιότητα λόγω προηγούμενης εμπειρίας, 6) Ως προς το άρθρο 25 παράγρ. 4, δικαίωμα συμμετοχής και τοποθέτησης σε σχολική μονάδα της επιλογής τους κατά προτεραιότητα εφόσον αιτηθούν. Θα διατηρείται η οργανική τους θέση στα ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ. 7) Οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν σε θέσεις Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού με απόσπαση ή αιτήθηκαν απόσπασης κατά το τρέχον έτος να έχουν δικαίωμα επίσης κατά προτεραιότητα συμμετοχής και τοποθέτησης αναφορικά με τις παραγρ. 2 και 4., στις περιοχές της οργανικής τους θέσης. 8) Οι θέσεις που θα παραμείνουν κενές για τις παραγρ. 2 και 4 να καλύπτονται όπως ορίζουν οι συγκεκριμένοι παράγραφοι. 9) Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν τα (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.), να αφορούν το σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας, την ενημέρωση της σχολικής κοινότητας σε ζητήματα σχετικά με την αγορά εργασίας, τα προγράμματα σπουδών της μεταδευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα συστήματα εισαγωγής σε αυτήν, καθώς και με την υλοποίηση δράσεων ευαισθητοποίησης και ομαλής μετάβασης στην ενήλικη ζωή και την αγορά εργασίας και τέλος, την παραπομπή όταν κρίνουν σκόπιμο, στους Συμβούλους των ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ. των μαθητών/ριών για Ατομική Συμβουλευτική.