Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ | 14 Ιουλίου 2021, 01:06
Προτάσεις/παρατηρήσεις/σχόλια για το μέρος Δ΄ «Διατάξεις για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση» του υπό δημόσια διαβούλευση σχεδίου νόμου: Γενική παρατήρηση: από τριετίας και πλέον, ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης στερείται συνδικαλιστικού οργάνου (ΕΛΕΕ), κατόπιν άρνησης του τότε προέδρου του σωματείου να προκηρύξει εκλογές, γεγονός το οποίο, από την πρώτη στιγμή, τελεί εν γνώσει του ΥΠΑΙΘ! Λειτούργησε μόνος του; Εξυπηρετεί κάτι αυτή η απολύτως αντικαταστατική ενέργεια; 1. Άρθρο 104 παρ. 3: θεσπίζεται κατώτατο αριθμητικό όριο μαθητών κατά Εκκλησιαστικό Σχολείο, πλην των Ε.Σ. Αθωνιάδος και Πάτμου. Σε περίπτωση κατά την οποία αυτό το όριο δεν επιτευχθεί επί τριετία, το Εκκλησιαστικό Σχολείο θα κλείνει. Να μην θεσπισθεί τέτοια ρύθμιση, διότι δεν ισχύει πουθενά αλλού στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 2. Άρθρο 115 παρ. 2: θεσπίζονται εισαγωγικές εξετάσεις για την εγγραφή μαθητών στην Α΄ τάξη του Εκκλησιαστικού Γυμνασίου και, υπό προϋποθέσεις, στην Α΄ Λυκείου. Για ποιο λόγο θα πρέπει να διενεργούνται εξετάσεις; Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Πέραν τούτου, υπηρετεί αυτή η θέσπιση εισαγωγικών εξετάσεων την ως άνω διάταξη για επίτευξη του κατώτατου αριθμητικού ορίου μαθητών; 3. Άρθρο 116 παρ. 3: ορίζεται η δυνατότητα, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα να φθάνει έως τις 42 ώρες. Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Πέραν τούτου, υπηρετεί αυτή η θέσπιση ΕΩΠ 42 ωρών την ως άνω (1) διάταξη για επίτευξη του κατώτατου αριθμητικού ορίου μαθητών; 4. Άρθρο 152, παρ. 1: Το Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο Βελλάς και η Πατριαρχική Εκκλησιαστική Σχολή Κρήτης (Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο – Γυμνάσιο Χανίων) λειτουργούν μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2021 – 2022! Να μην ισχύσει το παρόν άρθρο το οποίο καταργεί δύο Εκκλησιαστικά Σχολεία με μεγάλη προσφορά και ιστορία. Να ισχύσει και για τα δύο αυτά σχολεία όποια ρύθμιση ισχύσει και για τα υπόλοιπα Εκκλησιαστικά Σχολεία. 4. Άρθρο 165 παρ. 2: οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, με την λήξη του διδακτικού έτους 2021-2022, χάνουν τις οργανικές τους θέσεις και μετακινούνται υποχρεωτικά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Α΄. Παρόμοια ρύθμιση υπήρξε επί των ημερών της δικτατορίας του 1967 και αρχιεπισκοπείας Ιερωνύμου Α΄ Κοτσώνη, του εκλεγέντος με 8 ψήφους από Αριστίνδην Σύνοδο και υποστηριζομένου από τις παρεκκλησιαστικές οργανώσεις (άρθρα 1 παρ. 2 και 3 παρ. 1 του Β.Δ. 876/12-5-1971, ΦΕΚ 95 τ. Α’/17-5-1971). Προς τι αυτή η αντιγραφή, ως προς το θέμα, νόμου της δικτατορίας και ανθρώπου των παρεκκλησιαστικών σωματείων; Β΄. Η ΥΑ Κ3/58084 (ΦΕΚ 2180 τ. Β΄/25-05-2021), άρθρο 5 προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ που μετατρέπονται σε Πρότυπα (ΠΕΠΑΛ) δικαιούνται, εφ’ όσον το επιθυμούν, να διατηρήσουν την οργανική τους θέση στο Π.ΕΠΑ.Λ. Να θεσμοθετηθεί και για τους εκπ/κούς της Εκκλ/κής Εκπ/σης η ρύθμιση που νομοθετήθηκε για τους εκπ/κούς των ΠΕΠΑΛ. Γιατί αυτή η διακριτική μεταχείριση εις βάρος των εκπ/κών της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης; Εύχομαι να γίνουν αποδεκτές οι ως άνω προτάσεις! Ευχαριστώ!