Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | 14 Ιουλίου 2021, 08:40
ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Σ/Ν ΠΟΥ ΘΙΓΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ «ΜΕ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΣυΕΠ» ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΑ ΚΕΣΥ Με το Ν. 4547/2018 - ΦΕΚ 102/Α/12-6-2018: Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις, ιδρύθηκαν στα ΚΕΣΥ 140 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών «με εξειδίκευση στην ΣυΕΠ», οι οποίες πληρώθηκαν από εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων που τοποθετήθηκαν βάσει αντικειμενικών κριτηρίων με μοριοδότηση (πχ. σχετικά με τη θέση ακαδημαϊκά κριτήρια, επαγγελματική εμπειρία, μόρια μετάθεσης), για την παροχή υπηρεσιών Συμβουλευτικής Ε.Π. στη σχολική κοινότητα (μαθητές-γονείς-σχολικές μονάδες, τοπική κοινότητα). Σήμερα, στο θεσμό υπηρετούν περίπου 130 εκπαιδευτικοί, ενώ πραγματοποιήθηκαν κανονικά και μεταθέσεις 28 ατόμων σε θέσεις ΣυΕΠ για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022! Το νέο νομοσχέδιο μετατρέπει τα ΚΕΣΥ σε ΚΕΔΑΣΥ με κατεξοχήν διαγνωστικό χαρακτήρα ως προς τις μαθησιακές ανάγκες και υποστηρικτική δράση επ’ αυτού στη σχολική κοινότητα, εξοβελίζοντας τις υπηρεσίες Συμβουλευτικής στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό που έως τώρα παρέχονται. Παράλληλα θεσπίζονται: 1. Η θέση υπευθύνου ΣΕΠ ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 2. Η ίδρυση ενός γραφείου ΓΡΑΣΥΠ ανά ομάδα όμορων σχολείων. Στις παραπάνω θέσεις προβλέπεται να τοποθετηθούν (αρ.25, παρ.1 & 4), έπειτα από απόσπαση με θητεία κατόπιν επιλογής, εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν «σε οργανική θέση σχολικής μονάδας της Δ/νσης εκπαίδευσης» (Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΔΔΕ) και σε οργανική θέση σε σχολική μονάδα της ομάδας (των όμορων σχολείων)» (Υπεύθυνοι ΓΡΑΣΥΠ). 3. Η μετατροπή των οργανικών θέσεων των Εκπαιδευτικών ΣυΕΠ στα ΚΕΣΥ σε προσωποπαγείς θέσεις Με το νέο σ/ν καταργούνται οι οργανικές θέσεις των Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν στα Κ.Ε.Σ.Υ., και τις οποίες κατέλαβαν έπειτα από θεσμικά νομοθετημένες διαδικασίες (ν. 4547/2018) με συγκεκριμένα κριτήρια (λχ. τυπικά προσόντα, μόρια μετάθεσης), και έχοντας προηγουμένως εγκαταλείψει τις προηγούμενες οργανικές θέσεις που κατείχαν προκειμένου να τοποθετηθούν σε αυτές. Οι καταργούμενες αυτές οργανικές θέσεις, μετατρέπονται σε προσωποπαγείς μεταβάλλοντας οριστικά και δυσμενώς την υπηρεσιακή κατάσταση και σχέση εργασίας των εκπαιδευτικών, μπορούν ωστόσο, «οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη του Ε.Ε.Π., που κατέχουν τις προσωποπαγείς αυτές θέσεις, να συμμετέχουν στις διαδικασίες επιλογής Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον διαθέτουν τα λοιπά προσόντα που προβλέπονται στην παρ. 4 του άρθρου 29 (Άρθρο 159, παρ.8)». Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα: 1. Την δυσμενή υπηρεσιακή κατάσταση και σχέση εργασίας των ήδη υπηρετούντων Εκπαιδευτικών με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ στα ΚΕΣΥ που αιτήθηκαν και μετατέθηκαν βάσει νόμου (4547/2018) σε οργανικές θέσεις οι οποίες καταργούνται, χωρίς πρόβλεψη αυτοδίκαιης μεταφοράς των θέσεων αυτών στα ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ. ή στην προηγούμενη οργανική θέση που κατείχαν πριν την τοποθέτησή τους σε Κ.Ε.Σ.Υ.. 2. Τον πλήρη, άδικο, αναίτιο και ανεξήγητο αποκλεισμό των ήδη υπηρετούντων Εκπαιδευτικών με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ στα ΚΕΣΥ από την τοποθέτησή τους στις νέες θέσεις που δημιουργούνται σε σχέση με τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό (Υπεύθυνοι ΣΕΠ σε ΔΔΕ, ΓραΣΥΠ). 3. Την παρεμπόδιση του δικαιώματος για επαγγελματική εξέλιξη και ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν ήδη σε ΚΕΣΥ, σε θέσεις μάλιστα για τις οποίες διαθέτουν αποδεδειγμένα προσόντα και καταγεγραμμένη εμπειρία (Υπεύθυνοι ΣΕΠ στις ΔΔΕ, Υπεύθυνοι ΓραΣυΠ). 4. Τη σπατάλη πολύτιμου και αξιόλογου ανθρώπινου δυναμικού με τη μη αξιοποίηση των Εκπαιδευτικών με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν στα ΚΕΣΥ στις νέες θέσεις για τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό και με την κατάργηση των οργανικών τους θέσεων και την μετατροπή τους σε προσωποπαγών στα ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ., εφόσον δεν καθορίζονται τα επόμενα υπηρεσιακά τους καθήκοντα στη ΣυΕΠ. 5. Την αδικαιολόγητη παράλειψη προσμέτρησης της διδακτικής εμπειρίας σε Κ.Ε.Σ.Υ., Κ.Ε.Σ.Υ.Π., ΓΡΑ.ΣΕΠ, ΓΡΑ.ΣΥ. των Εκπαιδευτικών με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν ήδη σε Κ.Ε.Σ.Υ. και συνεπώς τον αποκλεισμό τους από τη διεκδίκηση θέσεων στελεχών Εκπαίδευσης, εφόσον το επιθυμήσουν. 6. Τον κίνδυνο να παρέχονται αναποτελεσματικά οι υπηρεσίες ΣυΕΠ στις νέες θέσεις, εφόσον δεν αξιοποιούνται οι έχοντες επιμόρφωση, εκπαίδευση κατάρτιση και πολυετή εμπειρία επιμορφωμένοι και πεπειραμένοι Εκπαιδευτικοί με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν ήδη στα Κ.Ε.Σ.Υ. 7. Τη μη ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών-τριών σε Υπηρεσίες ΣυΕΠ, ιδιαιτέρως των μαθητών που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, τους μαθητές με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες που επισκέπτονται τα ΚΕΣΥ.