• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΦΛΩΝ' | 14 Ιουλίου 2021, 10:21

    1. Στο άρθρο 3, παρ.3, για όσο διάστημα υφίσταται η διάκριση Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, επιβάλλεται η σύσταση Γραμματείας η οποία θα καλύπτει Πρώιμη Παρέμβαση (0-4 ετών), Προσχολική Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση διότι και οι φοιτητές με προβλήματα όρασης χρήζουν τόσο χορήγησης τεχνολογικού εξοπλισμού όσο και εκπαίδευση στην Κινητικότητα από Εκπαιδευτές Π31 υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) 2. Στο άρθρο 7 οι προβλεπόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης πρέπει να είναι το 10% επί του συνόλου, αντίστοιχο περίπου του αριθμού των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 3. Στο άρθρο 9, παρ.3, περ. αθ. στη λήψη της απόφασης για τον τρόπο εξέτασης στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη της Πρωτοβάθμιας, αλλά και σε όλη την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επιβάλλεται να έχει βαρύνοντα λόγο και ο ίδιος ο μαθητής ο οποίος είναι σε θέση να γνωρίζει καλύτερα από όλους με ποιο τρόπο εξέτασης θα έχει την καλύτερη απόδοση. 4. Στο άρθρο 9 για τη σωστή υλοποίηση της αρμοδιότητας αβ (παρ.3) απαιτούνται τεχνολόγοι οι οποίοι αποδεδειγμένα θα έχουν πολύ καλή γνώση των σύγχρονων τεχνολογικών βοηθημάτων για τους μαθητές με προβλήματα όρασης, ήτοι εξειδίκευση στην Ειδική Εκπαίδευση. 5. Στο άρθρο 10, παρ. 1 η παρακολούθηση της λειτουργίας των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ανατίθεται σε ειδική επιτροπή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ειδική επιτροπή παρακολούθησης της λειτουργίας των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. συγκροτείται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και αποτελείται από: α) τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ως Πρόεδρο, ο οποίος επιβάλλεται να έχει εξειδίκευση στην Ειδική Εκπαίδευση, «...». 6. Στο άρθρο 13: Η στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. επιβάλλεται να γίνει με γενναία πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων και όχι με εμβαλλόμενα αποσπάσεων, μετατάξεων και λοιπά, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να παράξουν ουσιαστικό έργο υπέρ των μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες. 7. Στο άρθρο 13, παρ.1, περ. στ.: Θεωρούμε ατυχές ότι στο Π31 συμπεριλαμβάνονται 3 ειδικότητες, ήτοι εξειδικευμένων είτε στον επαγγελματικό προσανατολισμό των τυφλών, είτε στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών, είτε στη νοηματική γλώσσα των κωφών και θεωρούμε ορθότερο να διαχωριστούν σε Π31α, Π31β, Π31γ. Για την ορθή υλοποίηση του έργου επιβάλλεται η πρόσληψη ενός Εκπαιδευτή Κινητικότητας Π31 ανά πέντε (5) τυφλούς μαθητές. Η εκπαίδευση στην Κινητικότητα-Προσανατολισμό (Κ/Π) και Δεξιότητες Καθημερινής Διαβίωσης (Δ.Κ.Δ.) αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη της αυτονομίας του ατόμου με οπτική αναπηρία. Για αυτό το λόγο και η εκπαίδευση του ατόμου με οπτική αναπηρία στους τομείς αυτούς ξεκινάει από την παιδική ηλικία. Οι ειδικοί στην Κινητικότητα, τον Προσανατολισμό και τις Δεξιότητες Καθημερινής Διαβίωσης Τυφλών (ΚΠΔ) εκπαιδεύουν τους/τις μαθητές/τριες με οπτική αναπηρία στους δύο αυτούς τομείς ώστε να κατακτήσουν το μέγιστο βαθμό αυτονομίας, τόσο στις καθημερινές τους μετακινήσεις, όσο και σε ποικίλες σχολικές ή άλλες καθημερινές δραστηριότητες. Επίσης, συνεργάζονται στενά τόσο με το προσωπικό του σχολείου στο οποίο φοιτά ο μαθητής, όσο και με την οικογένειά του, έτσι ώστε η εκπαίδευση που παρέχεται να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Εργάζονται σε θέματα προσβασιμότητας των ατόμων με οπτική αναπηρία και είναι αυτοί οι οποίοι προτείνουν τις κατάλληλες παρεμβάσεις στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον, έτσι ώστε η πρόσβαση του μαθητή με οπτική αναπηρία στο χώρο να είναι ανεμπόδιστη. 8. Δυστυχώς στη χώρα μας όλοι οι υπάρχοντες/ουσες εκπαιδευτές/τριες στην Κινητικότητα, τον Προσανατολισμό και τις Δεξιότητες Καθημερινής Διαβίωσης Τυφλών έχουν εκπαιδευτεί στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα σε ειδικά σεμινάρια τα οποία δεν αναγνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με αποτέλεσμα τα ελάχιστα άτομα της κατηγορίας αυτής να μην μπορούν να μετακινηθούν σε υπηρεσίες του ως άνω Υπουργείου. Για την άμεση επίλυση του προβλήματος επιβάλλεται το Κράτος είτε να δημιουργήσει έναν φορέα ώστε να μπορέσει να πιστοποιήσει τους υπάρχοντες ειδικούς Κ/Π και Δ.Κ.Δ. είτε, ελλείψει πιστοποιημένων ειδικών από το Κράτος, να μπορούν να καταθέτουν αίτηση όσοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα που προβλέπονται από τον νόμο 2817/2000. Ωστόσο, για την οριστική επίλυση του προβλήματος επιβάλλεται η δημιουργία Μεταπτυχιακού Τμήματος για την εξειδίκευση επιστημόνων στις ειδικότητες ειδικούς Κ/Π και Δ.Κ.Δ ώστε να στελεχωθούν μεταγενέστερα τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. με τις ως άνω ειδικότητες. 9. Στο άρθρο 13, παρ. 6. τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. να λειτουργούν σε ετήσια βάση. 10. Στο άρθρο 14, παρ. 3, περ. β. : Έναν εκπαιδευτικό Ε.Α.Ε. του Τ.Ε. ή, αν δεν υπάρχει, έναν εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. ή έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης - συνεκπαίδευσης που υπηρετεί στη σχολική μονάδα, με τον αναπληρωτή του ακόμα και αν ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης εφόσον διαθέτει τα τυπικά προσόντα έχει οριστεί ιδιωτικά από το γονέα, έχει γίνει δεκτή η παράλληλη στήριξη του μαθητή από το διδακτικό προσωπικό της σχολικής μονάδας και έχει δηλωθεί νομίμως στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. 11. Να υπάρξει ρητή διάταξη στο νόμο ότι παράλληλη στήριξη στην Προσχολική και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση παρέχεται από την πρώτη μέχρι την τελευταία μέρα του σχολικού έτους, καθ’ όλο το ωράριο του Ολοήμερου συμπεριλαμβανομένου και καλύπτεται από ένα Νηπιαγωγό ή Δάσκαλο ανά μαθητή αντίστοιχα. 12. Στο άρθρο 18, παρ. 2.: Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με δωδεκαετή εκπαιδευτική και οκταετή διδακτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από τα ανωτέρω οκτώ (8) έτη διδακτικής υπηρεσίας τα τέσσερα (4) τουλάχιστον έτη πρέπει να έχουν διανυθεί στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης. Επίσης επιβάλλεται να έχει αποδεδειγμένα γνώσεις στις Τεχνολογίες μαθητών με Αναπηρία. 13. Στο άρθρο 19, παρ. 2 να προστεθεί: και να έχει ειδίκευση στην Φυσική Αγωγή μαθητών με Αναπηρία. 14. Στο άρθρο 20 οι υπεύθυνοι των Ε.Κ.Φ.Ε. σε συνεργασία με τον αρμόδιο προϊστάμενο οφείλουν να προσαρμόζουν τα πειράματα ώστε να μπορούν να γίνονται κατανοητά και από τους μαθητές με οπτική αναπηρία. 15. Στο άρθρο 21 οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων επιβάλλεται να εντάσσουν στα προγράμματα και θέματα για την εξοικείωση με την αναπηρία σε συνεργασία με τους αντίστοιχους συνδικαλιστικούς φορείς των αναπήρων κάθε φορά. 16. Στο άρθρο 26: Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. να υπάγονται απευθείας στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και όχι να χρηματοδοτούνται μέσω των Ο.Τ.Α. 17. Στο άρθρο 51, όταν αξιολογείται μαθητής με πρόβλημα όρασης, στην επιστημονική ομάδα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και άτομο πιστοποιημένο στην καλή γνώση της γραφής Braille. 18. Στο άρθρο 56 για την αξιολόγηση των στελεχών της Εκπαίδευσης συνυπολογίζεται κατά 70% η άποψη των μαθητών του αξιολογούμενου η οποία λαμβάνεται μέσα από ανώνυμα ερωτηματολόγια καθώς και των γονέων αυτών πάλι μέσω ανωνύμων ερωτηματολογίων. 19. Στο άρθρο 99: Οι πλατφόρμες Webex και eclass επιβάλλεται να γίνουν απόλυτα προσβάσιμες για μαθητές με οπτική αναπηρία ώστε σε περίπτωση που χρησιμοποιηθούν ξανά λόγω πανδημίας να μην παρατηρηθεί το αλγεινό φαινόμενο αποκλεισμού των ανωτέρω μαθητών για τεχνικούς λόγους. 20. Άρθρο 157: Η πρώιμη παρέμβαση στα άτομα με οπτική αναπηρία και τους γονείς τους παρέχεται στις κρίσιμες ηλικίες 0-4 ετών και όχι όπως λανθασμένα αναφέρεται στο νομοσχέδιο κατά την ένταξη του παιδιού στο Νηπιαγωγείο.