Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας | 14 Ιουλίου 2021, 10:14
Η ΣΥΝΑΦΕΙΑ του μεταπτυχιακού ή του διδακτορικού τίτλου σπουδών ως προς την προκηρυσσόμενη θέση πρέπει σαφώς να λαμβάνεται υπόψη, καθώς είναι η πραγματική «προστιθέμενη αξία» και το ουσιαστικό «κριτήριο διαφοροποίησης». Για παράδειγμα, αν κάποιος είναι υποψήφιος για τη θέση του ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ, τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά στη ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ή την ΠΑΙΑΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ θα πρέπει να μοριοδοτούνται περισσότερο έναντι όλων των υπολοίπων και αντίστοιχα, αν κάποιος είναι υποψήφιος για ΔΟΙΚΗΤΙΚΗ ΘΕΣΗ (Διευθυντής Σχολικής Μονάδας, Διευθυντής Εκπαίδευσης κτλ.) τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά στη ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ θα πρέπει να μοριοδοτούνται περισσότερο έναντι των υπολοίπων. Εξάλλου, στην Υπουργική Απόφαση που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας πριν λίγες ημέρες σχετικά με τα κριτήρια επιλογής των διευθυντών ΣΔΕ (στις 18 Ιουνίου με αρ. πρωτ. 71705/K1/16.06.2021 (Β΄ 2605)) γίνεται διαφοροποίηση των μεταπτυχιακών με βάση τη συνάφεια στη Διοίκηση ως εξής: «Μεταπτυχιακές σπουδές (πρώτο μεταπτυχιακό, διδακτορικό) στη Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων λαμβάνουν τον μέγιστο αριθμό μορίων ενώ Μεταπτυχιακές σπουδές (πρώτο μεταπτυχιακό, διδακτορικό) σε άλλες ειδικεύσεις κατευθύνσεις μοριοδοτούνται αντίστοιχα λιγότερο». Κατά συνέπεια, δεν μπορεί με νόμους του κράτους διαφοράς λίγων ημερών για μια μικρή μειοψηφία σχολείων όπως τα ΣΔΕ να υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση, ενώ για την πλειοψηφία των σχολικών μονάδων της επικράτειας να μην λαμβάνεται υπόψη. Πρόταση: Διαφοροποίηση των μεταπτυχιακών πρώτα ως προς την ΣΥΝΑΦΕΙΑ τους σχετικά με την προκηρυσσόμενη θέση (π.χ. Διοίκηση Εκπαίδευσης, Παιδαγωγική, Διδακτική κτλ.) και δεύτερον ως προς τα εξάμηνα σπουδών τους (δηλ. τις πιστωτικές μονάδες ECTS π.χ. 120, 90, 75 κτλ.) Επιπλέον, όσον αφορά το κριτήριο του τρίτου πτυχίου θα πρέπει να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα ώστε να μοριοδοτείται οποιοσδήποτε ακαδημαϊκός τίτλος σπουδών αναφορικά με την εκπαίδευση (πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό). Ειδικότερα, στην περίπτωση που ένας υποψήφιος είναι κάτοχος τριών μεταπτυχιακών συναφών με την εκπαίδευση (π.χ. διδακτική, ειδική αγωγή, διοίκηση εκπαίδευσης) θα πρέπει να μοριοδοτηθούν και τα τρία. Πρόταση: Να μοριοδοτείται οποιοσδήποτε τρίτος ακαδημαϊκός τίτλος σπουδών (πτυχίο, μεταπτυχιακό ή διδακτορικό)