Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Κωτούλας Βασίλειος | 14 Ιουλίου 2021, 11:54
Μοριοδότηση του έργου των Οργανωτικών Συντονιστών των ΠΕΚΕΣ ως προς τη διοικητική του διάσταση Το διοικητικό έργο των Οργανωτικών Συντονιστών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. δεν αναγνωρίζεται στο νομοσχέδιο και δεν προσμετράται στη διοικητική προϋπηρεσία, παρά το γεγονός ότι οι ΟΣ προΐστανται των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και έχουν την ευθύνη της οργάνωσης και της λειτουργίας τους, ασκώντας διοίκηση με μια ποικιλία δράσεων και ενεργειών, όπως: ο συνεχής προγραμματισμός του έργου του φορέα, η οργάνωση των διαδικασιών λειτουργίας του ΠΕ.Κ.Ε.Σ., η τήρηση πρωτοκόλλου, η διακίνηση αλληλογραφίας και η επικοινωνία με άλλες δομές, η προεδρία στις Ολομέλειες, η δημιουργία θετικού κλίματος, η διαχείριση κρίσεων στο πλαίσιο του φορέα, η κατάθεση προτάσεων στο Ι.Ε.Π. ή και στο ΥΠΑΙΘ, η συμμετοχή σε πρωτοβάθμια ή και δευτεροβάθμια υπηρεσιακά συμβούλια. Με βάση τα δεδομένα αυτά, θα πρέπει να μοριοδοτηθεί ως διοικητική εμπειρία και η θέση του Ο.Σ. Επιπλέον θα πρέπει να τονιστεί ότι τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.ΕΣ.) στα οποία προΐστανται οι ΟΣ, έχουν την ευθύνη υποστήριξης των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μιας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και εκτός από τον σχεδιασμό επιμορφωτικών δράσεων και υποστηρικτικών παρεμβάσεων, διεκπεραιώνουν έναν όγκο διοικητικής εργασίας που αφορούν σχολεία όλων των τύπων και βαθμίδων, όπως οι επαναφοιτήσεις νηπίων, η γνωμοδότηση για δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, η διεκπεραίωση αναφορών γονέων, η έγκριση ωρολογίων προγραμμάτων Τάξεων Υποδοχής σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ή έγκριση Εσωτερικών Κανονισμών Σχολικών Μονάδων, ο ορισμός Συμβούλων Σχολικής Ζωής, η έγκριση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης. Την ευθύνη για την ορθή διεκπεραίωση αυτού του όγκου εργασίας έχουν οι Ο.Σ. καθώς υπογράφουν όλα τα σχετικά έγγραφα.Συνεπώς προτείνεται να αναγνωριστεί ως διοικητική εμπειρία η θητεία των ΟΣ και να μοριοδοτηθεί με 1 μόριο ανά έτος. Ένα άλλο επιχείρημα για την αναγνώριση του διοικητικού χαρακτήρα του ρόλου του Ο.Σ., είναι η αναγνώριση του στην προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων προσωρινών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία, η θέση του Ο.Σ. καταλάμβανε διακριτή θέση στην προϋπηρεσία των υποψηφίων. Συνεπώς προκύπτει θέμα ασυνέχειας της αναγνώρισης του έργου του /της Ο.Σ., αφού στη μία περίπτωση προσμετράται, ενώ στο παρόν, νεότερο νομοσχέδιο δεν αναφέρεται. Η σχετική διάταξη θα μπορούσε να είναι έτσι: Άρθρο 31, §3εε) Διοικητική – υποστηρικτική εμπειρία: έντεκα (11) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:εα) άσκηση καθηκόντων Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδεσης, Συντονιστή Εκπαίδευσης Εξωτερικού ή Προϊσταμένου Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: 1,5 μονάδες ανά έτος και έως οκτώ (8) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, εβ) άσκηση καθηκόντων Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Οργανωτικού Συντονιστή ΠΕΚΕΣ, Προϊσταμένου Διεύθυνσης εποπτευόμενου από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων φορέα, Συμβούλου Α΄ του Ι.Ε.Π. ή Παρέδρου επί θητεία του Π.Ι.: μία (1) μονάδα ανά έτος και έως 8 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.