• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Γεράκης' | 14 Ιουλίου 2021, 13:34

    Το περιεχόμενο του νομοσχεδίου δεν αντιστοιχεί στον τίτλο του. Δεν πρόκειται για ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών αλλά αντιθέτως για πλήρη αποδυνάμωσή τους. Η Διεύθυνση του σχολείου αποφασίζει χωρίς καν να υποχρεούται να ρωτήσει τη γνώμη των εκπαιδευτικών ποια μαθήματα και σε ποιες τάξεις θα διδάξουν, ποιες εξωδιδακτικές εργασίες θα αναλάβουν, αν θα αναλάβουν όμιλο και με ποιο περιεχόμενο, αν θα γίνει ενδοσχολική επιμόρφωση και με ποια θεματολογία, αν θα γίνουν οι ίδιοι/ες και οι μαθητές/τριές τους αντικείμενο έρευνας και από ποιους ή αν θα προσφερθεί η τάξη τους για την πρακτική άσκηση εκπαιδευομένων ακόμα και σε ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα. Για όλα αυτά τα θέματα αποφάσιζαν μέχρι τώρα οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, ο Σύλλογός τους, όχι η Διεύθυνση. Το νομοσχέδιο λοιπόν ενδυναμώνει τη Διεύθυνση κι όχι τους/τις εκπαιδευτικούς. Δίνονται τέτοιες υπερεξουσίες στη Διεύθυνση, που μπορεί άνετα να στήσει την "αυλή" της. Επιλέγει υποδιευθυντή/ντρια, μέντορες, υπευθύνους/ες μαθημάτων ή τάξης, υπευθύνους/ες μαθητείας ή ομίλων και σε όποιους/ες επιλέγει χαρίζει προβάδισμα σε επόμενη επιλογή στελεχών, καθώς πρόκειται για θητείες που λαμβάνονται υπόψη σε αυτή την περίπτωση. Φτιάχνοντας ένα κύκλο ευνοούμενων, διασπά την ενότητα του Συλλόγου και δυναμιτίζει το κλίμα στο σχολείο. Μπορεί δε άνετα, αν θέλει, να διοικήσει με εκφοβισμό, καθώς έχει την αρμοδιότητα να αξιολογήσει όχι μόνο την υπηρεσιακή συνέπεια αλλά και το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης. Και όχι μόνο βαθμολογεί αλλά μπορεί και να επιπλήξει γραπτώς, κάτι που βρισκόταν στην αρμοδιότητα των υπηρεσιακών συμβουλίων ως τώρα. Όσο για την περίφημη αυτονομία της σχολικής μονάδας, αυτός ο όρος με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο μετατρέπεται σε ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ της ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ της σχολικής μονάδας.