Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ | 14 Ιουλίου 2021, 13:25
Επί του άρθρου 31 Άρθρο 31 (1η ΠΡΟΤΑΣΗ) Αποτίμηση των κριτηρίων επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ε) Διοικητική – υποστηρικτική εμπειρία: έντεκα (11) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: εβ) άσκηση καθηκόντων Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Προϊσταμένου Διεύθυνσης εποπτευόμενου από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων φορέα, Συμβούλου Α΄ του Ι.Ε.Π. ή Παρέδρου επί θητεία του Π.Ι,: μία (1) μονάδα ανά έτος και έως 8 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Στο εβ) θα μπορούσε να προστεθεί ως διοικητική εμπειρία η άσκηση καθηκόντων Προέδρου ή Μέλους της Ανεξάρτητης Αρχής του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.) ή της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.). Οι μετέχοντες εκπαιδευτικοί και στελέχη της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις ανεξάρτητες αυτές αρχές, ασκούν σημαντικό διοικητικό επιτελικό έργο, το οποίο αξίζει να μοριοδοτηθεί ως διοικητική εμπειρία στον ίδιο βαθμό, όπως και η άσκηση καθηκόντων Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Προϊσταμένου Διεύθυνσης εποπτευόμενου από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων φορέα, Συμβούλου Α΄ του Ι.Ε.Π. ή Παρέδρου επί θητεία του Π.Ι. Άρθρο 31 (2Η ΠΡΟΤΑΣΗ) Αποτίμηση των κριτηρίων επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) 2. Το κριτήριο της επιστημονικής – παιδαγωγικής συγκρότησης αξιολογείται με τριάντα (30) μονάδες κατ` ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: β) Επιμόρφωση: τέσσερις (4) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: ββ) πιστοποιητικό ή βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης προγράμματος επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. συνολικής διάρκειας τριακοσίων (300), τουλάχιστον, ωρών ή εννεάμηνης, τουλάχιστον, διάρκειας: μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα και έως δύο (2) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: πιστοποιητικό ή βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης προγράμματος επιμόρφωσης Α.Ε.Ι., ή άλλου δημοσίου φορέα επιμόρφωσης ή πιστοποιημένου φορέα επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας τριακοσίων (300), τουλάχιστον, ωρών ή εννεάμηνης, τουλάχιστον, διάρκειας: μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα και έως δύο (2) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ Επί του άρθρου 31 παρ.2(β) επιμόρφωση: Στη παρ. 2 (β) και πιο συγκεκριμένα το ββ) θα πρέπει να μετατραπεί σε «πιστοποιητικό ή βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης προγράμματος επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. ή πιστοποιημένης επιμόρφωσης από φορείς εποπτευόμενους από το ΥΠΑΙΘ (ΟΕΠΕΚ, Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) ή πιστοποιημένης επιμόρφωσης από πιστοποιημένους φορείς επιμόρφωσης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙΜ, Κ.Ε.Κ), ή πιστοποιημένης επιμόρφωσης Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών για ένταξη σε μητρώο εκπαιδευτών του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.(πρώην Ε.ΚΕ.ΠΙΣ) συνολικής διάρκειας τριακοσίων (300), τουλάχιστον, ωρών… Επί του άρθρου 31 παρ.2(γ) Γνώση ξένων γλωσσών: (3η ΠΡΟΤΑΣΗ) Για την τεκμηρίωση γνώσης και επιπέδου γνώσης ξένης γλώσσας/ξενών γλωσσών πρέπει να ισχύσουν τα οριζόμενα σε μεταγενέστερο νόμο αυτού που αναφέρεται στον προτεινόμενο νομοσχέδιο. Πιο συγκεκριμένα να ισχύσουν όσα εφαρμόζονται από τον ΑΣΕΠ εδώ και χρόνια και όχι το «παρωχημένο» άρθρο 28 του π.δ. 50/2001(Α΄39)., ήτοι: Π.Χ. ΓΙΑ ΓΝΩΣΗ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΙΤΛΟΙ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ Α) ΑΓΓΛΙΚΑ Η γνώση της Αγγλικής γλώσσας (άριστη Γ2/C2, πολύ καλή Γ1/C1, καλή Β2 και μέτρια Β1) αποδεικνύεται με βάση το άρθρο 1 π.δ 146/2007 «Τροποποίηση διατάξεων του π.δ 50/2001 Καθορισμός προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημόσιου τομέα όπως αυτό ισχύει» (ΦΕΚ 185/3.8.2007/τ.Α’), σε συνδυασμό με το τελευταίο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 1 π.δ. 116/2006 «Τροποποίηση του άρθρου 28 του π.δ. 50/2001…….» (ΦΕΚ 115/9.6.2006/τ.Α’», ως εξής: α) Με Κρατικό Πιστοποιητικό γλωσσομάθειας αντίστοιχου επιπέδου του ν.2740/1999, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.19 του άρθρου 13 του ν.3149/2003. ή β) με πιστοποιητικά αντίστοιχου επιπέδου των πανεπιστημίων CAMBRIDGE ή MICHIGAN ή γ) με πιστοποιητικά αντίστοιχου επιπέδου άλλων φορέων (πανεπιστημίων ή μη) ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, εφόσον είναι πιστοποιημένοι ή αναγνωρισμένοι από την αρμόδια αρχή της οικείας χώρας για να διενεργούν εξετάσεις και να χορηγούν πιστοποιητικά γνώσης της αγγλικής γλώσσας στο αντίστοιχο επίπεδο. ΄ Εάν δεν υπάρχει φορέας πιστοποίησης ή αναγνώρισης στην οικεία χώρα, απαιτείται βεβαίωση του αρμόδιου Υπουργείου ή της Πρεσβείας της χώρας στην Ελλάδα ότι τα πιστοποιητικά που χορηγούνται από τους παραπάνω φορείς σε τρίτους, οι οποίοι δεν έχουν ως μητρική γλώσσα την Αγγλική, είναι αποδεκτά σε δημόσιες υπηρεσίες της αυτής χώρας ως έγκυρα αποδεικτικά γνώσης της Αγγλικής γλώσσας στο αντίστοιχο επίπεδο. Ως οικεία χώρα νοείται η χώρα στην οποία η μητρική ή επίσημη γλώσσα είναι η Αγγλική Βάσει των ανωτέρω καθώς και των μέχρι σήμερα προσκομισθέντων στο ΑΣΕΠ, από τους οικείους φορείς, βεβαιωτικών εγγράφων γίνονται δεκτά, πέραν του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, τα εξής πιστοποιητικά: (α) Άριστη γνώση (Γ2/C2): ακολουθεί κατάλογος πιστοποιητικών………………