Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο θεσμός του μέντορα είναι προβληματικός όπως προτείνεται στο νομοσχέδιο. Οι νεοδιοριζόμενοι/ες εκπαιδευτικοί όντως μπορούν να βοηθηθούν από τη συνεργασία με κάποιο/α εμπειρότερο/η εκπαιδευτικό. Αλλά η σχέση αυτή απαιτεί εμπιστοσύνη μεταξύ καθοδηγητών και καθοδηγούμενων για να είναι πραγματικά βοηθητική. Δεν θα αποκαλύψουν τους φόβους και τις ανησυχίες τους σε οποιονδήποτε οι νέοι/ες εκπαιδευτικοί. Άρα θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα οι νεοδιόριστοι/ες να επιλέξουν σε ποιον/α θα προτείνουν να γίνει μέντοράς τους. Να αξιολογήσουν ποιος/α τους ταιριάζει, σε ποιον/α νιώθουν άνετα να εκτεθούν, ποιος/α δεν τους πειράζει να δει τις αδυναμίες τους. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο όμως είναι η Διεύθυνση του σχολείου που αποφασίσει ποιος/α θα είναι μέντορας και μάλιστα ούτε καν υποχρεούται να ζητήσει τη γνώμη των νεοδιόριστων. Πώς λοιπόν θα διασφαλιστεί η σχέση εμπιστοσύνης που απαιτείται; Το μόνο που διασφαλίζεται είναι ότι η Διεύθυνση θα μπορεί να δώσει το χρίσμα του μέντορα σε πρόσωπο ευνοούμενο, που θα έχει έναν λόγο παραπάνω να στηρίζει τη Διεύθυνση, εφόσον αυτός ο ρόλος θα λαμβάνεται υπόψη στη διαδικασία επιλογής στελεχών.