• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΧΙΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ' | 14 Ιουλίου 2021, 15:48

    Η επιλογή των κατάλληλων στελεχών εκπαίδευσης είναι κομβικής σημασίας και θα πρέπει να εξασφαλιστεί η όσον το δυνατόν αξιοκρατικότερη επιλογή των ικανότερων. Σημαντικός παράγοντας η συνέντευξη που πρέπει να διαπιστώνονται οι δεξιότητες και η προσωπικότητα των υποψηφίων στελεχών. Γι αυτό και η επιτροπή των συνεντεύεων εάν δεν μπορεί να καταρτιστεί από ανεξάρτητη αρχή με επιστημονικά και ψυχομετρικά εργαλεία διαπίστωσης της προσωπικότητας θα πρέπει τουλάχιστον να είναι από άλλη περιοχή ή να γίνονται οι συνεντεύξεις σε κεντρικό επίπεδο από σύσταση επιτροπών που θα εξασφαλίζουν το αδιάβλητο και την ακεραιότητα της διαδικασίας. Επικουρικά θα μπορούσε να υπάρχει ηλεκτρονική διαδικασία ελέγχου-εξέταση με όρους ΑΣΕΠ όπου και θα διαπιστώνονται οι γνώσεις ικανότητες και δεξιοτήτες των υποψηφίων στελεχών σε θέματα διαχείρισης κρίσιμων καταστάσεων, ηγετικών δεξιοτήτων και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού. Αξιολόγηση των εν ενεργεία στελεχών και από τους υφισταμένους της τελευταίας δεκαετίας μονίμων και αναπληρωτών που υπηρέτησαν/τουν στη σχολική μονάδα και φυσικά να προσμετράται στην εκ νέου δυνατότητά τους να υποβάλλουν αίτηση για θέση στελέχους. Οι διευθυντές να αξιολογήσουν τους υφισταμένους τους αφού πρώτα αξιολογηθούν οι ίδιοι για την επάρκεια και την καταλληλότητά τους. Η μοριοδότηση θα πρέπει να επικεντρωθεί στα ακαδημαϊκά επιτεύγματα με αντίστοιχη μοριοδότηση πτυχίων, μεταπτυχιακών σπουδών, των επιμορφώσεων, διακρίσεων, επιστημονικών δημοσιέυσεων,1ο,2ο,3ο κλπ. καθώς η επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού στελέχους είναι σημαντική στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου Να μειώθει η ενίσχυση της μοριοδότησης στην διοικητική προϋπηρεσία και την προϋπηρεσία γενικώς, βλέπουμε να γίνεται μια μάχη στη διαβούλευση για το πόσα μόρια θα πάρει η τάδε προϋπηρεσία και η άλλη θέση στελέχους. Υπάρχει ανάγκη για ανανέωση του δυναμικού των στελεχών εκπαίδευσης. Κάποιοι να έχουν "χτίσει" μια δια βίου παρουσία, χωρίς την απαραίτητα αξιοκρατική διαδικασία. Διετής θητεία σε όλα τα στελέχη και επαναξιολόγηση για ανταπόκριση στους στόχους, την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα, όχι τετραετής θητεία. Περιορισμός θητειών για την ίδια θέση δηλαδή ενίσχυση της κινητικότητας που εξασφαλίζει τη διαφάνεια και επιτρέπει στα στελέχη να δοκιμαστούν και να δείξουν τις ικανότητές τους και σε άλλα περιβάλλοντα. Η παραμονή στην ίδια θέση για πολλά έτη δημιουργεί καταστάσεις. Μοριοδότηση τυπικών προσόντων και στους υποδιευθυτές και προαπαιτούμενα όπως και στους διευθυντές καθώς είναι στελέχη εκπαίδευσης και φυσικά όχι στην επιλογή από τον διευθυντή. Θετική η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, ωστόσο απαιτείται η διαμόρφωση της κατάλληλης κουλτούρας ώστε και η αυτοαξιολόγηση να γίνεται στην πραγματική της διάσταση και όχι να παρουσιάζονται 'ωραιοποιημένες' καταστάσεις με παρέμβαση διευθυντή. Να διαμορφωθεί κουλτούρα αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης μέσω βιωματικής επιμόρφωσης μέσα στα σχολεία και εδώ μπορεί να συμβάλουν οι σχολικοί σύμβουλοι έμπρακτα. Η συζήτηση δεν πρέπει να αναλώνεται στο πόσα μόρια πρέπει να πάρει το ένα και πόσα το άλλο, αλλά πως θα γίνει όσο το δυνατόν πιο αξιοκρατική η διαδικασία επιλογής των στελεχών μέχρι να δημουργήσουμε σχολή επαγγελματικής ανάπτυξης στελεχών εκπαίδευσης και αντικειμενικό σύστημα - αδιάβλητο σύστημα επιλογής, όσο μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο στην πράξη.