Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - ΣΑΤΕΑ Β' ΜΕΡΟΣ ΣΧΟΛΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ -Άρθρο 29, παρ. 3: Ως προς την επιλογή Συμβούλων ΕΑΕ φαίνεται πως βάση της εξειδίκευσης για τα τυπικά προσόντα στην ΕΑΕ την εν λόγω θέση μπορεί να καταλαμβάνει ο/η έχων/έχουσα και μεταπτυχιακό τίτλο σε ΕΑΕ ‘η σχολική ψυχολογία. -Άρθρο 29, παρ. 11: Αποκλείονται οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Α΄ -Άρθρο 51: Βάσει μιας γενικής επισκόπησης οι ΕΔΥ προορίζονται να λειτουργήσουν ως ολιγομελή, περιοδεύοντα ΚΕΔΑΣΥ, οι οποίες όμως έχουν επιφορτιστεί με μεγάλο φάσμα αρμοδιοτήτων. Φαίνεται πως επιχειρείται μια μερική αποφόρτιση των ΚΕΔΑΣΥ για την άμεση εμπλοκή-συνεργασία-επικοινωνία-στήριξη με τα σχολεία, έργο το οποίο μεταβιβάζεται στις ΕΔΥ. -Άρθρο 51, παρ. 3: α) Βάσει του ν. 3699/2008 “Τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν μαθητές που δεν έχουν συμπληρώσει το εικοστό δεύτερο (22ο) έτος της ηλικίας τους”, “Οι απόφοιτοι άνω των δεκαοκτώ (18) ετών, που δεν έχουν αξιολογηθεί ως άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ.” Διερωτόμαστε για ποιον λόγο αυξήθηκε τόσο πολύ το ηλικιακό όριο από τη στιγμή που η φοίτηση σε δομές Βθμιας ΕΑΕ το ανώτατο ηλικιακό όριο φοίτησης είναι το 23ο έτος βάσει του άρθρου 8, παρ.4 του ίδιου νόμου. Αυτή, επομένως, η αλλαγή συνιστά ανακολουθία. β) Θετική κρίνεται η θέσπιση χρονικού ορίου για την έκδοση αξιολογικής έκθεσης από τα ΚΕΔΑΣΥ. Ωστόσο, αξίζει να επισημανθεί για μια ακόμη φορά η πλήρης και έγκαιρη στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ με όλο το απαραίτητο προσωπικό. γ) Σχετικά με τα αντίγραφα εισηγήσεων των μελών της διεπιστημονικής ομάδας -πέραν της τελικής αξιολογικής έκθεσης- από τους γονείς-κηδεμόνες θέτουμε τον προβληματισμό περί εμπιστευτικού πρωτοκόλλου, προσωπικών δεδομένων και προάσπισης του ηθικού και επαγγελματικού κύρους του προσωπικού του ΚΕΔΑΣΥ. -Άρθρο 51, παρ. 4: Το άρθρο 4 του ν. 3699/2008, (Α’ 199), περί των διαγνωστικών, αξιολογικών και υποστηρικτικών φορέων για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 4 Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς 1. Η αναπηρία και οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), τα Ιατροπαιδαγωγικά (Ι.Π.Δ.) Κέντρα και τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων. Τα ΚΕ.Π.Α., τα Ι.Π.Δ. Κέντρα και τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων δεν έχουν αρμοδιότητα, για τα ζητήματα για τα οποία επιφυλάσσεται αποκλειστική αρμοδιότητα στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.. -Άρθρο 51, παρ. 5: Θετική κρίνεται η εμπιστευτική κοινοποίηση της αξιολογικής έκθεσης του ΚΕΔΑΣΥ στο σχολείο φοίτησης του/της μαθητή/τριας. -Άρθρο 51, παρ. 8: “8. Αν δεν ορίζεται άλλως, οι αξιολογικές εκθέσεις των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., των Ι.Π.Δ. Κέντρων και των Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων έχουν μόνιμη ισχύ. Οι αποφάσεις για κατάλληλο πλαίσιο στήριξης, παράλληλη στήριξη, κατ’ οίκον διδασκαλία, όπου απαιτείται εξειδίκευση ειδικής αγωγής και παροχή Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) επανακαθορίζονται σε χρονικά διαστήματα που προσδιορίζονται υποχρεωτικά στην αξιολογική έκθεση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Το χρονικό διάστημα ισχύος της αξιολογικής έκθεσης του δεύτερου εδαφίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τρία (3) σχολικά έτη.».” -Άρθρο 52, παρ.1: Σύμφωνα με τον ν.3699/2008 οι αισθητηριακές διαταραχές (όρασης, ακοής) μπορούσαν να πιστοποιηθούν και μέσω του ΚΕΑΤ και του ΕΙΚ αντίστοιχα. Αυτό το εδάφιο απαλείφεται από το παρόν νομοσχέδιο. -Άρθρο 52, παρ.5: Τίθεται χρονικό όριο 30 ημερών για την υποβολή διαφωνίας μεταξύ ΚΕΔΑΣΥ και γονέων-κηδεμόνων μαθητή/τριας με αναπηρία ή/και εεα. Εξακολουθεί να ισχύσει η απόφαση του ΚΕΔΑΣΥ σε περίπτωση μη προσφυγής σε ΕΔΕΑ. Σημαντικό το γεγονός ότι η απόφαση της ΕΔΕΑ κοινοποιείται με εμπιστευτική αλληλογραφία και στο σχολείο του/της μαθητή/τριας. -Άρθρο 52, παρ.6: Τίθεται περιορισμός-κώλυμα στη συμμετοχή μελών της ΕΔΕΑ όταν αυτά υπηρετούν στην ίδια σχολική μονάδα με τον/την εκάστοτε μαθητή/τρια. Αυτό ενδεχομένως γίνεται για διασφάλιση όρων αντικειμενικότητας στην κρίση του επαγγελματία, γεγονός που αποτελεί θετικό στοιχείο. -Άρθρο 52, παρ.7: Εξακολουθεί να ισχύει η δυνατότητα εμπειρογνώμονα χωρίς δικαίωμα ψήφου. Ωστόσο, αναμένεται να βγουν περαιτέρω διευκρινίσεις βάσει της διατύπωσης του εν λόγω εδαφίου. -Άρθρο 52, παρ.10, σημείο β): Σημαντική από παιδαγωγικής άποψης η παρουσία των εκπαιδευτικών των ΚΕΔΑΣΥ για υποστήριξη μαθητών/τριών στα ειδικά εξεταστικά κέντρα. -Άρθρο 53: Δίνεται η δυνατότητα παράτασης φοίτησης μαθητών/τριών στις ΣΜΕΑΕ μέχρι και το 15ο έτος της ηλικίας χωρίς να διευκρινίζεται ποιος αποφασίζει για το συγκεκριμένο θέμα. Βάσει του 3699/2008 η αντίστοιχη λήψη απόφασης βασίζεται στη σχετική εισήγηση του (τέως) ΚΕΔΔΥ. Στο εν λόγω νομοσχέδιο ποιος θα αποφασίσει; Ο σύλλογος διδασκόντων άνευ κάποιας εισήγησης αρμόδιου φορέα λ.χ. Συμβούλου ΕΑΕ ή ΚΕΔΑΣΥ; Αυτή η αλλαγή οφείλει να μας προβληματίσει ως (και) προς την ηλικιακή παράταση αυτή καθαυτή, για το ποιο είναι το παιδαγωγικό όφελος για τον/την εκάστοτε μαθητή/τρια, καθώς πρέπει να λάβουμε υπόψη παράλληλα το τι ακολουθεί σε επόμενο στάδιο σχολικών δομών Βθμιας ΕΑΕ για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και εεα ως προς τις επιλογές και τη διάρκεια των ετών φοίτησης.