Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) αφού μελέτησε τα άρθρα του νομοσχεδίου διαπιστώνει και παρατηρεί τα εξής: Άρθρα 1-2 Θα πρέπει να οριστούν ανά ΔΔΕ προϊστάμενοι της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Να προστεθεί και ο Υπεύθυνος Τομέα Σχολικού Εργαστηρίου (Σ.Ε) και να έχει τα ίδια δικαιώματα με τον τομεάρχη ΕΚ. Στο άρθρο 2 παρ.1 στο εδάφιο στ.(α) Δεν αναφέρεται ως ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ, η υπηρεσία σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) (μετονομασία των Κ.Π.Ε.). Όλοι οι Νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις (με πιο πρόσφατη την Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/13-08-2020 που βασίζεται στο Νόμο 4713/2020, άρθρο 15) ανέφεραν ρητά ότι «Η υπηρεσία σε ΚΠΕ προσμετράται ως διδακτική σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με οργανική θέση του εκπαιδευτικού». Θα πρέπει να συμπληρωθεί ως εξής: “στ) Διδακτική υπηρεσία: στ (α) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Ε.Κ., σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) ή σε Κ.Ε.Α. ή σε Κ.Π.Ε, στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους, καθώς και σε Τμήματα Ένταξης (T.E.), προγράμματα παράλληλης στήριξης και σε προγράμματα για κατ’ οίκον διδασκαλία μαθητών. Άρθρα 3 -7 Ορίζονται πολλοί νέοι θεσμοί ελέγχων και αυξάνεται η γραφειοκρατία. Το συμβουλευτικό και παιδαγωγικό έργο των συμβούλων έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Άρθρο 8 Οι σύμβουλοι ανά τεχνική ειδικότητα είναι ελάχιστοι αριθμητικά και έχουν τεράστιες περιοχές κάλυψης, ορισμένες ειδικότητες έχουν 1 σύμβουλο για όλη την Ελλάδα, με αποτέλεσμα να καθιστούν ανέφικτο το έργο τους. Θα πρέπει να προβλεφθεί τουλάχιστον 1 σύμβουλος για κάθε Τεχνική ειδικότητα ανά ΔΔΕ. Άρθρα 9-13 Στελέχωση νέου υπέρ φορέα συμβουλευτικής. Ενσωματώνει πολλές δομές και δεν αξιοποιεί πλήρως τους εκπαιδευτικούς που τοποθετήθηκαν στους καταργούμενους φορείς με κρίσεις και κάναν μέχρι τώρα την δουλεία τους. Ιδρύει 1120 νέες θέσεις και δεν προβλέπει Παιδοψυχολόγους. Άρθρα 14-15 Ιδρύονται Σχολικά Δίκτυα Υποστήριξης με προσλήψεις 1100 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών χωρίς να προβλέπονται Παιδοψυχολόγοι και υλοποιούνται πολλές συναντήσεις με πολλούς εμπλεκόμενους οι οποίες θεωρούμε ότι είναι αδύνατον να υλοποιηθούν. Τα αποτελέσματα των πολλών φορέων που συνεδριάζουν συνεχώς για τα πάντα τα είδαμε και με το νόμο 4763/20. Σχεδόν 1 χρόνος μετά και έμειναν όλα στα χαρτιά. Άρθρα 16-17 Τα ΚΕΠΕΑ δεν μπορεί να έχουν τοπικό χαρακτήρα θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα να υποδέχονται μαθητές από όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη μέσω προγραμμάτων και δικτύων, ώστε να γίνονται γνωστές και να διαχέονται όλες οι ιδιαιτερότητες και οι ομορφιές κάθε περιοχής της Ελλάδος. Το προσωπικό που αποσπάται στα ΚΕΠΕΑ δεν μπορεί να είναι κυρίως από την Πρωτοβάθμια και Βιολόγοι εκπαιδευτικοί. Άρθρα 18-26 Στους υπευθύνους πληροφορικής πρέπει να υπάρχουν πολλοί περισσότεροι για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων. Η πράξη μέχρι σήμερα έχει δείξει ότι δεν αρκούν και δεν προλαβαίνουν να υποστηρίξουν όλες τις σχολικές μονάδες μιας Διεύθυνσης. Θα πρέπει να υπάρξει ικανός αριθμός υπευθύνων σε σχέση με το πλήθος των σχολικών μονάδων που θα υποστηρίζουν. Υπεύθυνοι πληροφορικής σε κάθε σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας με μείωση ωραρίου για την υποστήριξη και τη συνεργασία με τους υπεύθυνους πληροφορικής ανά ΔΔΕ, καθώς αναμένουμε το νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα για τα σχολικά εργαστήρια με τα οποία θα αντικατασταθούν όλος ο τεχνικός εξοπλισμός των σχολείων. Είναι σημαντικό να υπάρχει ο υπεύθυνος ανά σχολική μονάδα για την συντήρηση και απογραφή όλου του τεχνολογικού εξοπλισμού. Να υπάρξουν υπεύθυνοι Ευρωπαϊκών και Εθνικών Προγραμμάτων στα σχολεία. Όλοι με μείωση τουλάχιστον 1 διδακτικής ώρας. Για την υποστήριξη των προγραμμάτων. Να προστεθούν στο άρθρο 26 και οι υπεύθυνοι τομέα σχολικού εργαστηρίου (Σ.Ε) Άρθρα 27-28 Απαιτείται μια επιπλέον αύξηση της τάξης του 25% στους Διευθυντές και Υποδιευθυντές Λυκείων και ΕΚ για σχολεία άνω των 350 μαθητών λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας. Αύξηση στο επίδομα των τομεαρχών και Υποδιευθυντών αντίστοιχη με αυτή του επιδόματος των Διευθυντών Να εξισωθούν μισθολογικά οι τομεάρχες των Σχολικών Εργαστηρίων (Σ.Ε) με αυτούς των ΕΚ Αύξηση και στους μισθούς των εκπαιδευτικών ανάλογη με αυτή που προβλέπει για τους Διευθυντές σχολείων. Άρθρα 29-39 Δεν γίνεται πουθενά αναφορά στο νομοσχέδιο στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ.. Η επιλογή των υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και των υποδιευθυντών και υπευθύνων τομέων Ε.Κ. πρέπει να γίνεται ύστερα από γνώμη του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας ή του Ε.Κ., κατά περίπτωση. Θα πρέπει να εισαχθεί η έννοια των Διδακτικών Μονάδων για την συγκέντρωση μορίων. Προσόντα μετρήσιμα μόνο αυτά που είναι σχετικά με την διοίκηση της εκπαίδευσης για τα στελέχη. Να καταργηθεί η διάταξη για τον αποκλεισμό 8 χρόνων για τους υποψήφιους Διευθυντές που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την αξιολόγηση τους Να αρθεί ο κόφτης των 8 ωρών εργαστηριακών μαθημάτων για τους υποψήφιους υποδιευθυντές και υπευθύνους τομέων Ε.Κ.. Να αρκεί η μερική διάθεση και να προστεθεί και η υπηρεσία εκπαιδευτικών σε σχολικό εργαστήριο (Σ.Ε.) Να καταργηθεί η τιμωρητική διάταξη για αποκλεισμό 4 χρόνων σε όσους παραιτούνται για λόγους υγείας και σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Στα συμβούλια επιλογής και κατάρτισης πινάκων πρέπει να συμμετέχουν και τα αιρετά μέλη των εκπαιδευτικών. Δεν μας βρίσκουν σύμφωνους οι αποκλεισμοί υποψηφιοτήτων Διευθυντών σε σχολεία μιας μόνο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Οι Διευθυντές θα πρέπει να παραμένουν στη θέση τους τουλάχιστον για το 50% της θητείας τους και να μην αποχωρούν από τη θέση τους αν δεν συντρέχουν άλλοι σοβαροί λόγοι, ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος υλοποίησης του έργου τους. Άρθρο 40 Η φοίτηση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ καθορίζεται στο τέλος της σχολικής χρονιάς και όχι στο Α’ Τετράμηνο. Για λόγους ίσης μεταχείρισης, πρέπει να καταργηθεί ο ορισμός της φοίτησης στα μέσα της χρονιάς μόνο στα ΕΠΑ.Λ.. Να καταργηθεί η τελευταία παράγραφος της 5ης περίπτωσης «Υποδιευθυντές και υπεύθυνοι τομέων τοποθετούνται σε Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.), στα οποία ασκούνται διακόσιοι πενήντα (250) τουλάχιστον μαθητές και τα οποία εξυπηρετούν δύο (2) τουλάχιστον ΕΠΑ.Λ. που λειτουργούν σε διαφορετικό κύκλο λειτουργίας, πρωινό απογευματινό ή εσπερινό κύκλο.» Συνδυαστικά με τον 4763/20 για τον ορισμό τομεαρχών στα 5 εργαστήρια κατεύθυνσης εξαφανίζονται οι τομεάρχες από τα ΕΚ. Όλα τα ΕΚ θα πρέπει να έχουν Διευθυντή, Υποδιευθυντή, Τομεάρχες και υπευθύνους εργαστηρίων Όλα τα Σχολικά Εργαστήρια (ΣΕ) θα πρέπει να έχουν Υποδιευθυντή, Τομεάρχες και υπευθύνους εργαστηρίων, με τα αντίστοιχα επιδόματα και ωφελήματα. Άρθρο 41 Έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 160 περίπτωση 4 που θέλει κατά την πρώτη φορά η κεφαλή να κριθεί τελευταία. Άρθρο 42 Δεν πρέπει να αποκλείονται από καμία επόμενη διαδικασία όσοι ζητούν απαλλαγή καθηκόντων για σοβαρούς λόγους. Άρθρα 43-53 Επιμόρφωση Διευθυντών θα πρέπει να περνάνε όλοι οι υποψήφιοι που είναι εγγεγραμμένοι στους πίνακες Διευθυντών. Στα πειθαρχικά συμβούλια να συμμετέχουν και τα αιρετά μέλη των εκπαιδευτικών. Άρθρα 54-61 Προϋποθέτει ότι οι Σύμβουλοι εκπαίδευσης και οι ΔΔΕ είναι βαθιά γνώστες του αντικειμένου και των ιδιαιτεροτήτων της Τεχνικής Εκπαίδευσης και της νομοθεσίας που διέπουν τα ΕΠΑ.Λ και τα ΕΚ ώστε να είναι σε θέση να κρίνουν ορθά το έργο των Διευθυντών. Ο ν. 4692/2020 δεν προβλέπει διαδικασίες για τα στελέχη των προτύπων ΕΠΑ.Λ ούτε όμως και αυτό το νομοσχέδιο. Οι ενστάσεις των Διευθυντών θα πρέπει να κρίνονται από πιο διευρυμένα συμβούλια με παρουσία αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών. Άρθρα 62-67 Μας βρίσκει αντίθετους η αναβάθμιση του ρόλου του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και των συμβούλων ως μηχανισμούς ελεγκτικών οργάνων. Αναβαθμίζεται ο ρόλος του Διευθυντή σε ρόλο Γενικού Διευθυντή επιχειρηματικής μονάδας που παρέχει και εκπαίδευση, επιβλέπει όλους τους εκπαιδευτικούς, ορίζει τους υποδιευθυντές του και τους τομεάρχες, καθοδηγεί όλες τις δραστηριότητές τους και τις δράσεις τους με σκοπό το οικονομικό κέρδος της σχολική μονάδα, καταργεί τις συλλογικότητες, μπορεί να επιπλήττει εγγράφως τους εκπαιδευτικούς, τους κατατάσσει βάση απόδοσης έργου και μπορεί να μπλοκάρει την διαδικασία εξέλιξης ενός εκπαιδευτικού. Το νομοσχέδιο μετατρέπει τη συλλογικότητα του σχολείου σε ενός ανδρός αρχή μέσα από εξαντλητικές για όλους διαδικασίες. Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται από τον Διευθυντή και το Σύμβουλο της ειδικότητας για το γνωστικό αντικείμενο και από το Διευθυντή και τον Σύμβουλο παιδαγωγικής για το διοικητικό μέρος και θα παρακολουθούν την πορεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν και μπορούν. Για άλλη μια φορά το νομοσχέδιο δεν αναφέρει ξεκάθαρα για τους εκπαιδευτικούς των προτύπων ΕΠΑ.Λ πώς θα κριθούν. Ο ν. 4692/2020 δεν αφορά τους εκπαιδευτικούς των προτύπων ΕΠΑ.Λ. Επιχειρείται μια ουτοπική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, διδακτικού και διοικητικού, που προϋποθέτει, ιδανικές συνθήκες σχολικού περιβάλλοντος και πρόσβαση σε τεχνολογικό εξοπλισμό, με πολλαπλές συναντήσεις του εκπαιδευτικού με τους δύο συμβούλους του και τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας εντός και εκτός της τάξης του. Είναι παράλογο και ουτοπικό να υπάρχουν σύμβουλοι πανελλαδικής εμβέλειας. Το σχέδιο νόμου δεν προβλέπει την αξιολόγηση του διδακτικού έργου των στελεχών εκπαίδευσης. Δεν μπορεί ο Διευθυντής να κρίνει τον εαυτό του. Άρθρα 68-74 Προωθείται το ηλεκτρονικό φακέλωμα και η κατάταξη των εκπαιδευτικών και συνδέεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Οι νεοδιόριστοι δόκιμοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερο περιθώριο για την αξιολόγηση τους ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα. Άρθρο 75 Οι ενστάσεις των εκπαιδευτικών να γίνεται με παρουσία αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών. Άρθρα 76-78 Νέες πλατφόρμες καταχώρησης και αύξηση της γραφειοκρατίας και νέες Υπουργικές Αποφάσεις για τις λεπτομέρειες της αξιολόγησης. Άρθρα 79-100 Οι μονοπρόσωπες αποφάσεις είναι επικίνδυνες και θα υπονομεύσουν τη συλλογικότητα από την οποία πρέπει να διαπνέεται η λειτουργία της σχολικής μονάδας. Οι σύλλογοι διδασκόντων χάνουν σχεδόν κάθε δυνατότητα επίδρασης στα σχολεία μη έχοντας ουσιαστικό λόγο και ρόλο, ενώ οι Διευθυντές αποκτούν υπερεξουσίες. Ο Δ/ντής θα κρίνει και θα βαθμολογήσει τους εκπαιδευτικούς για: (α) το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, (β) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια τους. Επίσης θα έχει το δικαίωμα να επιβάλλει την πειθαρχική ποινή της έγγραφης επίπληξης, ως πειθαρχικός προϊστάμενος. Στα μικρά σχολεία θα υπάρχει υπερεργασία εκπαιδευτικών για να οριστούν όσα προβλέπει το νομοσχέδιο αυτό σε συνδυασμό με τους ν. 4547/2018 και ν. 4692/2020 με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική διαδικασία να έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Ουσιαστικά προωθείται η υποβάθμιση του διδακτικού έργου. Άρθρο 80 Θα πρέπει να διασφαλιστούν κονδύλια για την συχνή ανανέωση των βιβλίων και να υπάρχει ένα βιβλίο, για όλα τα σχολεία, σε ηλεκτρονική μορφή στηριγμένο στα Ω.Π. & στα Α.Π.Σ, το οποίο θα ανατροφοδοτείται συνεχώς με νέο σύγχρονο διδακτικό υλικό, όταν και όπου κριθεί σκόπιμο, καθώς και διορθώσεις λαθών του ήδη υπάρχοντος βιβλίου. Το βιβλίο κάθε χρόνο θα εκδίδεται και σε έντυπη μορφή με τις οποιεσδήποτε αλλαγές και θα διατίθεται στους μαθητές. Παράλληλα σε ηλεκτρονική μορφή θα μπορεί το ΙΕΠ να προτείνει επικουρικά και άλλα βιβλία μετά από κριτήρια επιλογής ώστε να εξασφαλίζεται η επιστημονική εγκυρότητα τους και να είναι κατάλληλα για το νοητικό επίπεδο των μαθητών στους οποίους απευθύνεται. Σε κάθε σχολείο θα πρέπει να συγκροτηθεί επίσημα στελεχωμένη σχολική βιβλιοθήκη στην οποία θα υπάρχουν όλα τα εγκεκριμένα βιβλία κάθε μαθήματος σε έντυπη και ψηφιακή μορφή, με ανοιχτή πρόσβαση στην τοπική κοινωνία. Προτείνουμε την πιλοτική εφαρμογή του θεσμού από τις μικρότερες τάξεις για την καταγραφή αδυναμιών, προβλημάτων κλπ με προοδευτική επέκταση στις μεγαλύτερες τάξεις. Την απόφαση επιλογής βιβλίου να την παίρνει ο σύλλογος διδασκόντων μετά από αιτιολογημένη εισήγηση των εκπαιδευτικών που το αντικείμενο. Τα θέματα εξετάσεων θα πρέπει να στηρίζονται στο βασικό βιβλίο που θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές ώστε να εξαλειφθούν οι αδικίες και τα εναλλακτικά βιβλία επικουρικά θα συμπληρώνουν τη γνώση. Χρειάζεται επίσης και παραγωγή διδακτικού υλικού για τους εκπαιδευτικούς – Βιβλίο εκπαιδευτικού. Άρθρο 81 Αν διδάχθηκαν και παρακολούθησαν λιγότερες από 10 ώρες στα μονόωρα μαθήματα και λιγότερες από 30 στα υπόλοιπα τότε δεν υποχρεούται να βάλει βαθμό ένας εκπαιδευτικός σε μαθητή στο τετράμηνο. Άρθρα 82-83 Οι Συνεργασίες με τρίτους φορείς και η έρευνα να γίνονται μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων μόνο και όχι με απόφαση του Διευθυντή ή ο Προϊστάμενου της σχολικής μονάδας. Για την πρακτική άσκηση στην σχολική μονάδα από φοιτητές και την έρευνα, θα πρέπει να ρυθμιστούν κάποιες λεπτομέρειες που αφορούν την αποζημίωση και την ασφάλεια των ασκούμενων στις σχολικές μονάδες. Άρθρο 84 Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και όχι με απόφαση του Διευθυντή να αποφασίζεται η συγκρότηση και η λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων. Θα πρέπει ο χρόνος απασχόλησης στους εκπαιδευτικούς ομίλους να λογίζεται στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών. Πως θα γίνουν οι όμιλοι στα εσπερινά σχολεία; Άρθρο 85 Οι μαθητές πρέπει να κατανέμονται σε τμήματα αυστηρά με αλφαβητική σειρά. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δύναται να αποφασίζει για τη μεταβολή της σύνθεσης των τμημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχουν, αυστηρά, παιδαγωγικοί λόγοι. Να αποσυρθεί ο χωρισμός των μαθητών με βάση το επίπεδο το οποίο ουσιαστικά αναπαράγει τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες δημιουργώντας τμήματα και σχολεία πολλών ταχυτήτων Άρθρο 86 Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων μόνο και όχι με απόφαση του Διευθυντή ή του Προϊστάμενου της σχολικής μονάδας να καθορίζεται ο τρόπος και ο χρόνος διεξαγωγής των παιδαγωγικών συνεδριών και να δοθεί δυνατότητα παιδαγωγικών συναντήσεων και σε επίπεδο τομέα στα ΕΠΑ.Λ Άρθρα 87-88 Οι ενδοσχολικοί συντονιστές να είναι θέση ευθύνης με επίδομα σε κάθε σχολική μονάδα καθώς είναι επιφορτισμένοι να ασκούν κάποια καθήκοντα του Διευθυντή και του Υποδιευθυντή και να αναλαμβάνουν ως παιδαγωγικοί σύμβουλοι – μέντορες για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς Στα ΕΚ και ΣΕ οι ενδοσχολικοί συντονιστές και παιδαγωγικοί σύμβουλοι - μέντορες θα πρέπει να είναι ο τομεάρχης για τους εκπαιδευτικούς κάθε τομέα Άρθρο 89 Οι Υπεύθυνοι Διασύνδεσης με τη Μαθητεία στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) να ορίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων μόνο και όχι από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας με παράλληλη μείωση του ωραρίου τους. Σε κάθε ΕΠΑ.Λ που έχει τμήματα μαθητείας να υπάρχει αντίστοιχη θέση με μειωμένο ωράριο Άρθρο 90 Το υπουργείο αποσιωπά τη διαχρονική υποχρέωση, επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων, που εντέχνως δεν υλοποίησε σχεδόν ποτέ το υπουργείο η οποία προκύπτει από το άρθρο 28 παρ.2 του ν. 1566/85. Τα επιμορφωτικά προγράμματα στη σχολική μονάδα θα πρέπει να είναι εγκεκριμένα από το Σύλλογο Διδασκόντων. Άρθρο 91 Να αποσυρθεί αυτό το άρθρο ως απαράδεκτο. Μονοπρόσωπο πειθαρχικό όργανο δεν μπορεί να επιβάλει πειθαρχικές ποινές στους εκπ/κούς του σχολείου του γιατί θα εμφανιστούν φαινόμενα διάλυσης στο Σύλλογο Διδασκόντων. Άρθρα 92-93 Λέμε όχι στην χορηγούμενη επιχειρηματική λειτουργία των σχολείων με ανταλλάγματα για την ανεύρεση πόρων. Ανοιχτά σχολεία στην κοινωνία. Αύξηση της χρηματοδότησης των σχολείων και των σχολικών εργαστηρίων. Χρηματοδότηση όλων των σχολικών εργαστηρίων (Σ.Ε) ίση με αυτή των Ε.Κ. Οι δωρεές δεν αντικαθιστούν τις υποχρεώσεις του Δήμου και του Κράτους. Άρθρο 94 Πρέπει η ανάθεση των ωρών διδασκαλίας γίνεται αποκλειστικά από το Σύλλογο Διδασκόντων. Οι αποφάσεις των συλλόγων να είναι σεβαστές από όλους, στην περίπτωση μη λήψης απόφασης από το Σ.Δ. ως προς τις αναθέσεις διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και στα τμήματα της σχολικής μονάδας την απόφαση την λαμβάνει ο Σύμβουλος της ειδικότητας και όχι ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας. Άρθρα 95-96 Μια σειρά εργασιών και η προετοιμασία των εκπαιδευτικών μπορεί να γίνει και στο σπίτι, πέραν τούτου οι χώροι που διατίθενται για γραφεία εκπαιδευτικών στα σχολεία δεν επαρκούν για τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, δεν υπάρχει επαρκής ηλεκτρονικός εξοπλισμός και κατάλληλες συνθήκες εργασίας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εργαστούν και να προετοιμαστούν κατάλληλα στο χώρο του σχολείου οι εκπαιδευτικοί. Επίσης η τήρηση των βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών δεν είναι δουλειά των εκπ/κών αλλά της γραμματείας του σχολείου την οποία πρέπει να στελεχώσει με προσωπικό το υπουργείο. Να προβλεφθούν σε όλες τις σχολικές μονάδες θέσεις γραμματέων, ακόμα και για πρακτική άσκηση - μαθητεία. Τα δε καθήκοντα συμβουλευτικής των μαθητικών κοινοτήτων της σχολικής μονάδας δεν είναι στην αρμοδιότητα των εκπ/κών αλλά των κοινωνικών λειτουργών και των ψυχολόγων που δεν υπάρχουν στα σχολεία. Άρθρο 97 Μας φοβίζει το όψιμο ενδιαφέρον του υπουργείου για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος μέσω εξετάσεων, σε εθνικό επίπεδο, διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Τα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, να μην χρησιμοποιηθούν για την κατάταξη των σχολείων σε «καλά» και σε «κακά» σχολεία και παράλληλα να χρησιμοποιηθούν σαν μοχλός πίεσης για να δεχτούν αδιαμαρτύρητα οι εκπ/κοί τις κάθε λογής αξιολογήσεις. Ειδική μέριμνα για τη βελτίωση του σχολείου και των συνθηκών που θα χρειαστεί βοήθεια. Την ευθύνη φέρουν ακέραια όλες οι κυβερνήσεις που πέρασαν μέχρι σήμερα που παρότι γνώριζαν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα πάσχει ιδιαίτερα στα δύο παραπάνω μαθήματα, δεν έκαναν τίποτα απολύτως. Άρθρα 98-99 Καμία ανάρτηση σε ιστοσελίδες του σχολείου αποτελεσμάτων που απορρέουν από το νόμο 4692/2020. Αναβάθμιση εξοπλισμού και γραμμών σύνδεσης, επιμόρφωση καθηγητών για ανάρτηση περιεχομένου στο διαδίκτυο, υποβοήθηση – στήσιμο ιστοχώρων με οδηγίες προσβασιμότητας WCAG 2.0 από τους υπεύθυνους πληροφορικής ανά ΔΔΕ. Άρθρο 100 Για τα Σχολικά Συμβούλια θα θέλαμε: 1. Την εκπροσώπηση του Δήμου από ένα μέλος ώστε να μην υπάρχει η τάσης για μεγαλύτερη επιρροή του Δήμου στα της σχολικής κοινότητας. 2. Συμμετοχή όλου του σύλλογο των διδασκόντων ώστε να έχει αποφασιστικό ρόλο ο σύλλογος. 3. Συμμετοχή όλου του ΔΣ του συλλόγου γονέων με δικαίωμα ψήφου. 4. Συμμετοχή του δεκαπενταμελούς το οποίο θα έχει δικαίωμα ψήφου για θέματα του σχολείου του. 5. Το Σχολικό Συμβούλιο να συνεδριάζει νόμιμα με το 50% +1 των μελών του και όχι με όσα μέλη του είναι παρόντα. Λέμε όχι σε συνεδριάσεις που δεν υπάρχει απαρτία. Λέμε όχι στην χορηγούμενη χρηματοδότηση που πιθανόν να απορρέουν υποχρεώσεις της σχολικής μονάδας, από άλλες πηγές, πλην της τακτικής κρατικής επιχορήγησης Άρθρα 101-128 Πάγια είναι η θέση μας για την ύπαρξη τεχνικών μαθημάτων σε όλα τα σχολεία της μέσης εκπαίδευσης. Στο Γυμνάσιο η ύπαρξη τεχνικών μαθημάτων βοηθάει να αποκτήσουν οι μαθητές μια ξεκάθαρη άποψη για τη φύση της Τεχνικής Εκπαίδευσης που θα τους βοηθήσει να πάρουν την σωστή απόφαση όταν βρεθούν στο σταυροδρόμι «Γενική-Τεχνική Εκπαίδευση». Για τους παραπάνω λόγους θα πρέπει να υπάρχουν τεχνικά μαθήματα και στην Α' Τάξη των Εκκλησιαστικών Λυκείων, για να αποκτήσουν οι μαθητές των Εκκλησιαστικών Λυκείων “βασική τεχνογνωσία” που θα τους βοηθήσει να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που ζούμε, αλλά και να επικοινωνήσουν καλύτερα με συνομήλικούς τους. Άρθρα 129-158 Θετικό το γεγονός ότι ορίζονται σχολές μαθητείας ΣΜΥΚ και μπορούν να συμμετέχουν και απόφοιτοι ΕΠΑ.Λ Μεταβατικές διατάξεις Άρθρο 159 Καταργούνται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών στα ΚΕΣΥ που τοποθετήθηκαν εκεί με τον ν. 4547/2018 και μετατρέπονται σε προσωποπαγείς θέσεις χωρίς αντικείμενο στο ΚΕΔΑΣΥ. Συνιστά, μια πολλαπλά βλαπτική μεταβολή της υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών αυτών. Είναι 140 θέσεις εκπαιδευτικών όλων των κλάδων που υπηρετούσαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Με το νομοσχέδιο αυτό μεταβάλλεται το αντικείμενο της εργασίας τους, χάνουν το δικαίωμα του εκπαιδευτικού και αποκλείονται από το αντικείμενο της εργασίας τους. Αποκλείονται επίσης από κάθε διεκδίκηση θέσης υπευθύνου των άρθρων 18-24 του παρόντος νομοσχεδίου καθώς και θέσης στελέχους της εκπαίδευσης. Πρέπει να διατηρηθεί η οργανική θέση με την ειδικότητα και τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτή και να λάβουν προσωποπαγή θέση με όλα τα δικαιώματα ενεργά στα ΚΕΔΑΣΥ Άρθρα 160-172 Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης πρέπει να προηγηθούν στην διαδικασία νέων αξιολογήσεων. Όχι αντικατάσταση στελεχών στα μέσα της σχολικής χρονιάς. Στο άρθρο 160 περίπτωση 7. Δεν υπάρχουν εδάφια δεύτερο και τρίτο της παρ. 11 του άρθρου 29 τα οποία δεν εφαρμόζονται κατά την πρώτη επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης των περ. α΄ και β΄ της παρ. 4 του παρόντος. Η Ομοσπονδία μας θεωρεί ότι είναι άκυρη η περίοδος μέσα στο καλοκαίρι να κατατεθεί το σχέδιο νόμου και να ψηφιστεί. Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητούμε την αναβολή κατάθεσης και απόσυρση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, για την τροποποίηση και διόρθωση του μετά από συζήτηση με τη σχολική κοινότητα για τα φλέγοντα θέματα. Καμία αντικατάσταση στελεχών στα μέσα της σχολικής χρονιάς.