Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΗΛΙΑΣ ΠΑΡΘΕΝΙΟΣ | 14 Ιουλίου 2021, 17:26
Σκοπός του σημειώματος είναι να καταδείξει την αντισυνταγματικότητα που «παρεισφρύει» στη νομοθεσία περί Επιλογής Στελεχών της Εκπαίδευσης αρχής γενομένης από το νόμο 3848/2010 (νόμος Διαμαντοπούλου), ο οποίος αντικατέστησε το νόμο 3467/2006 και αφορά στον τρόπο που μοριοδοτούνται οι μεταπτυχιακοί-διδακτορικοί τίτλοι σπουδών. Συγκεκριμένα, ο νόμος 3467/2006 μοριοδοτεί τους μεταπτυχιακούς τίτλους των υποψηφίων στελεχών ως κανονικό και δεδομένο προσόν που αντιστοιχεί στην αντικειμενική καταγραφή της Επιστημονικής και παιδαγωγικής συγκρότησης του υποψηφίου. Αντίθετα, με την εισαγωγή του νόμου 3848/2010 προστίθεται η καταφανώς αντισυνταγματική φράση «Διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών που ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό ΔΕΝ μοριοδοτείται.» η οποία διατηρείται και στο νόμο 4327/2015 (άρθρο 19), ενώ στο νόμο 4473/2017 η φράση αναπροσαρμόζεται ως: «Διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών που ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό ΔΕΝ μοριοδοτείται. Η κατοχή δεύτερου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών ΔΕΝ μοριοδοτείται επιπροσθέτως.» Στο παρόν νομοσχέδιο (άρθρο 31) αναφέρεται "Τίτλος σπουδών που αποτέλεσε προσόν διορισμού δεν μοριοδοτείται". Είναι εμφανές ότι η φράση αυτή που δεν υπήρχε στο νόμο 3467/2006 δημιουργεί σοβαρά ζητήματα ισότητας και ισοτιμίας κατά την αξιολόγηση της Επιστημονικής και παιδαγωγικής συγκρότησης των υποψηφίων. Χαρακτηριστικά παράδειγμα οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής (ΠΕ86) που διορίστηκαν με το ΠΔ 118/1995 οι οποίοι κατέχουν Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό τίτλο Πληροφορικής. Επειδή αυτός ο μεταπτυχιακός τίτλος αποτέλεσε προσόν διορισμού δεν μοριοδοτείται! Έτσι, ο διορισμένος το 1995 εκπαιδευτικός Πληροφορικής αξιολογείται ως πχ. Διευθυντής ΧΩΡΙΣ να διαθέτει αυτό που αντικειμενικά του αναλογεί ως προς την Επιστημονική συγκρότησή του: Δηλαδή, ενώ η σύγχρονη στελέχωση απαιτεί γνώση, χρήση, οργάνωση με έμφαση στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών τα εμφανή αντίστοιχα προσόντα εξαφανίζονται με μαγικό και εμφατικό τρόπο! Παρόμοιες περιπτώσεις λογίζονται και οι εκπαιδευτικοί που κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο παιδαγωγικής κατεύθυνσης, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε κατά το διορισμό. Και σ’ αυτή την περίπτωση ο υποψήφιος υποβαθμίζεται ως προς την παιδαγωγική του συγκρότηση. Καταλήγοντας, θα πρέπει να επισημανθεί η ανάγκη θεραπείας αυτού του ζητήματος ανισότητας που εμφανίζεται μετά την εφαρμογή του νόμου 3848/2010 και να επαναξιολογηθεί στη βάση του 3467/2006.