Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 17, παράγραφος 1. H αναφορά αποκλειστικά στην ειδικότητα ΠΕ04 ως «κόφτης» έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την επιστημονική υπόσταση της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, η οποία είναι διεπιστημονική και απαιτεί συνέργεια ειδικοτήτων σε ισότιμη βάση. Γνωρίζουμε ότι πουθενά στην παγκόσμια βιβλιογραφία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία δεν προτάσσεται η ειδικότητα ΠΕ04 ή οι Βιολόγοι ως ειδικότητα αναγκαία ή έστω εξέχουσα για την επίτευξη των σκοπών και των στόχων της. Η Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία δίνει έμφαση όχι μόνο ή πρωτίστως στους περιβαλλοντικούς αλλά ισότιμα και στους κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες. Άρα, το όραμα της αειφορίας και της περιβαλλοντικής ισορροπίας και αρμονίας αποτελεί συνέργεια όλων ανεξαιρέτως των επιστημών, θετικών και ανθρωπιστικών, θεωρητικών και πρακτικών. Στα ΚΠΕ πρωτίστως διδάσκουμε τους μαθητές πώς να ανακαλύπτουν τις αιτίες που κρύβονται πίσω από τα περιβαλλοντικά προβλήματα (δεξιότητες κριτικής, συστημικής, δημιουργικής σκέψης και μια σειρά από άλλες δεξιότητες), τα οποία προβλήματα δημιουργούνται ως συνέπεια ανθρώπινων επιλογών, οι οποίες επιλογές εκπορεύονται από συγκεκριμένες αξίες. Αξίες καταναλωτισμού, άμετρου κέρδους κλπ. Εκπαίδευση για την Αειφορία σημαίνει εκπαίδευση αξιών, οι οποίες θα μπορέσουν να διαμορφώσουν στάσεις και να υποκινήσουν δράσεις προς την κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, κάτι τέτοιο ουσιαστικά αφήνει μόνο μία θέση ελεύθερη από τις δύο που αναλογούν στη Δ/θμια Εκπ/ση, γεγονός που σαφώς μπορεί να αφήσει απέξω ικανούς εκπαιδευτικούς που μπορεί να έχουν για παράδειγμα ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, ετήσια επιμόρφωση κλπ).