Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 2 παρ.1 στο εδάφιο στ. ΔΕΝ αναφέρεται ως διδακτική υπηρεσία η υπηρεσία σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Σχολικών Δραστηριοτήτων, ενός θεσμού που για 30 και πλέον έτη έχει προσφέρει τα μέγιστα στην εισαγωγή, υποστήριξη και εδραίωση καινοτόμων διδακτικών πρακτικών διαθεματικής, βιωματικής και ενεργητικής μάθησης στο σχολείο. Επιπλέον, το προς διαβούλευση νομοσχέδιο αυξάνει για πρώτη φορά τα έτη διδακτικής υπηρεσίας, που θέτει ως προϋπόθεση κατοχύρωσης δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασίες διεκδίκησης της ίδιας θέσης (Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) από τα τρία (3) διδακτικά σε σχολική τάξη, που όριζαν όλοι οι προηγούμενοι νόμοι, ξαφνικά στα οκτώ (8), όπως για όλα τα στελέχη εκπαίδευσης, ενώ δεν ονομάζει τους Υπευθύνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στελέχη εκπαίδευσης και δεν τους συμπεριλαμβάνει καν σε αυτά, ούτε προβλέπει για αυτούς επίδομα θέσης. Σχεδόν τριπλασιάζει δηλαδή τα έτη διδακτικής υπηρεσίας και τα εξειδικεύει μόνο σε σχολική τάξη! Όμως: α) Στην «Προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων» (Υ.Α. 93006/Γ7/10-8-2012) αναφέρεται ρητά στην παραγρ. 15 ότι «Η υπηρεσία των Υπευθύνων προσμετράται ως διοικητική, καθοδηγητική και διδακτική». β) Στο άρθρο 12 της Υ.Α 92998/Γ7/2012 (ΦΕΚ 2314/τ. Β΄/10-8-2012) με την οποία τοποθετήθηκαν οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης / Σχολικών Δραστηριοτήτων το 2012, αναφερόταν ότι: «Οι Υπεύθυνοι μπορούν ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες να μετατίθενται ως εκπαιδευτικοί αλλά αναλαμβάνουν υπηρεσία στη νέα μετά τη μετάθεση τους θέση μετά τη λήξη της τριετούς θητείας τους. Η υπηρεσία των Υπευθύνων προσμετρείται ως διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 3848/2010 για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης καθώς και ως διδακτική. Επίσης, οι Υπεύθυνοι λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης της πλησιέστερης σχολικής μονάδας.» γ) Ομοίως, η εκπαιδευτική νομοθεσία του 2015 (άρθρο 17 του ν. 4327/2015) προέβλεπε, επίσης, ρητά ότι: «Όπου στις διατάξεις του παρόντος άρθρου προβλέπεται διδακτική υπηρεσία, λογίζεται: α) η άσκηση διδακτικού έργου σε μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, β) οι άδειες κύησης, λοχείας, ανατροφής τέκνου, γ) η θητεία σχολικού συμβούλου, δ) η θητεία σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), ε) η θητεία σε θέσεις Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής, Υγείας, Πολιτιστικών θεμάτων και σχολικών δραστηριοτήτων, στ) η θητεία των υπευθύνων ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ, ΣΕΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ και Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων». δ) Επιπλέον, στην ανακοίνωση Απόφασης του ΥΠΠΕΘ για την παράταση της θητείας των Υπευθύνων η οποία έληγε «στις 31-08-2015, μέχρι την πλήρωση των σχετικών θέσεων, όπως θα προβλέπονται αυτές από νεότερες Υπουργικές Αποφάσεις» (ΥΠΕΘ Αρ. Πρωτ. 108401/ΓΔ4/7-7-2015) οι Υπεύθυνοι δέχθηκαν να συνεχίσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της υπηρεσίας, λαμβάνοντας υπόψη την ως άνω αναφερθείσα απόφαση με αρ. πρωτ. 92998/Γ7/10-08-2012 Υ.Α. (Β΄ 2314), όπου ξεκάθαρα αναφέρεται ότι «η θητεία των Υπευθύνων προσμετράται ως διδακτική». Διαφορετικά πολλοί θα είχαν επιλέξει το δρόμο της παραίτησης τότε. ε) Σύμφωνα με τα: α) ΦEK 2314/ 10-8- 2012, άρθρο 8, β) ΠΔ 152/ΦΕΚ 240/Α/5.11.2013, άρθρο 12 και γ) ΥΠΕΘ, υπ. αρ. Φ20.1/220482 /Δ2/23-12-2017, κ.ά., η θέση των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Σχολικών Δραστηριοτήτων περιλαμβάνει εκτός από την άσκηση επιμορφωτικού έργου στους εκπαιδευτικούς και διδακτικά καθήκοντα σε μαθητές/τριες. Το διδακτικό έργο των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων είναι σαφές και προσφέρεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές μέσω ποικίλων περιβαλλοντικών δράσεων, που πραγματοποιούνται σε σχολικές τάξεις και επιλεγμένα πεδία, που έχουν σχέση με το θεματικό περιεχόμενο των Προγραμμάτων (π.χ. γειτονιά, πόλη, κοντινό δάσος, μνημεία κ.ά.), καθώς και ημερίδων, σεμιναρίων και πολλαπλών επιμορφώσεων σε εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της υποστήριξης των Σχολικών Προγραμμάτων. στ) Επίσης στο ΦEK 2314/ 10-8- 2012, Αριθμ. 92998/Γ7/ΥΠΑΙΘΠΑ, αρ. 10 παρ. 6 αναφέρεται ρητά ότι: «Οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων με την έγκριση του Προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης ορίζουν δύο ή τρεις μέρες για τις επισκέψεις στα σχολεία για την παρακολούθηση, υποστήριξη, συντονισμό και αξιολόγηση των σχολικών προγραμμάτων». Επίσης, άρθ. 8, παρ. 2.2. «Κατά την διάρκεια του σχολικού έτους […] επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες για τις ανάγκες στήριξης των Σχολικών Προγραμμάτων και συνεργάζονται με Διευθυντές, εκπαιδευτικούς και μαθητικές ομάδες». ζ) Επιπλέον, οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και το έργο τους διέπεται από διαδικασίες προγραμματισμού και απολογισμού δράσεων και αξιολογείται από το Υπουργείο, όπως και οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων και το έργο τους. Ειδικότερα, στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς οι Υπεύθυνοι υποβάλλουν ετήσιο προγραμματισμό και στο τέλος ετήσιο απολογισμό των δράσεων τους, των συνεργασιών που ανέπτυξαν και των Σχολικών Προγραμμάτων που υποστήριξαν. Στο Φύλλο Απολογιστικών, που αποστέλλει κάθε χρόνο το Υπουργείο προς συμπλήρωση στους Υπευθύνους Περιβαλλοντικής ζητείται και καταγράφεται ο αριθμός των επισκέψεων στις σχολικές μονάδες, που πραγματοποίησε ο Υπεύθυνος Π.Ε.. η) Στο προς διαβούλευση Σχέδιο Νόμου, μη αναγνωρίζοντας την διδακτική υπηρεσία σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Σχολικών Δραστηριοτήτων – όπως αναφερόταν στις εγκυκλίους προκήρυξης του 2012– θεωρούμε ότι καταστρατηγείται το δικαίωμα των Υπευθύνων στην αξιοκρατική και αξιοπρεπή επαγγελματική εξέλιξή τους. Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε: 1. Tη συμπερίληψη της υπηρεσίας σε θέση Υπεύθυνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης / Σχολικών Δραστηριοτήτων ως διδακτικής με την προσθήκη, στο άρθρο 2 παρ.1, εδάφιο στ) νέου υποεδαφίου στδ) ως εξής: Τροποποίηση/προσθήκη: “στ) Διδακτική υπηρεσία: στδ) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Σχολικών Δραστηριοτήτων 2. Διεκδικούμε τη ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: από 2012 έως το 2021 η υπηρεσία σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης να προσμετρηθεί ως διδακτική, όπως όριζε ρητά η Υ.Α 92998/Γ7/2012 (ΦΕΚ 2314/τ. Β΄/10-8-2012) βάσει της οποίας πληρώθηκαν οι θέσεις. Τροποποίηση/προσθήκη: “στ) Διδακτική υπηρεσία: στδ) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Σχολικών Δραστηριοτήτων από την έναρξη ισχύος της Υ.Α. 92998/Γ7/2012 (ΦΕΚ 2314/τ. Β΄/10-8-2012) έως την ημερομηνία εφαρμογής της νέας νομοθετικής ρύθμισης. 3. Την τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 24 ως εξής: «Υποψήφιοι για τις θέσεις Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με εξαετή (6ετή) εκπαιδευτική υπηρεσία και τριετή (3ετή) διδακτική στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ο περιορισμός του ελάχιστου χρόνου διδακτικής προϋπηρεσίας δεν ισχύει για εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρετήσει μία (1), τουλάχιστον, πλήρη θητεία σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.»