Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με τον νόμο 1503/2001 τα ΚΔΑΥ (Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης), αργότερα ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης) με τον νόμο 3699/2008 και τέλος ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) με τον νόμο 4547/2018, έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό και αποσκοπούν στην υποστήριξη των σχολικών μονάδων, των μαθητών (κυρίως των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες), στην υποστήριξη, πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών, γονέων και της κοινωνίας. Στις υπηρεσίες των ΚΔΑΥ,ΚΕΔΔΥ,ΚΕΣΥ η διεπιστημονική ομάδα αποτελείται από τον εκπαιδευτικό, τον κοινωνικό λειτουργό και τον ψυχολόγο. Όταν κρίνεται απαραίτητο ο μαθητής δύναται να αξιολογηθεί από λογοπεδικό, εργοθεραπευτή ή φυσιοθεραπευτή. Τα καθήκοντα του εκπαιδευτικού έχουν εξ ορισμού εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Ο κοινωνικός λειτουργός έχει αρμοδιότητα για θέματα προαγωγής της ψυχοκοινωνικής και γνωστικής ανάπτυξης των μαθητών με βάση τις αρχές των ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ειδικότερα κάποιες από τις αρμοδιότητες του κοινωνικού λειτουργού είναι να διερευνά και να αξιολογεί σε συνεργασία με τα άλλα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, το είδος των δυσκολιών αλλά και των πιθανών φραγμών στη μάθηση και στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των σχολικών μονάδων. Να αντλεί πληροφορίες από την οικογένεια και αν κριθεί αναγκαίο από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου της φοίτησης του μαθητή με σκοπό αφενός την κατάρτιση κοινωνικού, οικογενειακού και ατομικού ιστορικού του μαθητή και αφετέρου τον σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων υποστήριξης των μαθητών και της οικογένειας τους, να στηρίζει συστηματικά σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς μαθητές που αντιμετωπίζουν προσωπικές και άλλου είδους δυσκολίες. Ο ψυχολόγος φροντίζει για την προαγωγή της ψυχοσυναισθηματικής, κοινωνικής και γνωστικής ανάπτυξης των μαθητών και την ενδυνάμωση όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, Κάποιες αρμοδιότητες του ψυχολόγου πιο ειδικά είναι να διερευνά και να αξιολογεί σε συνεργασία με τα άλλα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, το είδος των δυσκολιών αλλά και των πιθανών φραγμών στη μάθηση και στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των σχολικών μονάδων. Επίσης, να αξιολογεί μαθητές μέσω επιστημονικών μεθόδων, να παρέχει ψυχολογική στήριξη και να ενημερώνει μαθητές, να παρέχει υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς και σε γονείς όταν κρίνεται αναγκαίο. Από τα προαναφερθέντα είναι τελείως ξεκάθαρο, ότι η προυπηρεσία των παραπάνω ειδικοτήτων είναι διδακτική και όχι διοικητική.