Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Η παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου | 14 Ιουλίου 2021, 19:16
Η παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου ΙΙ. ΒΑΣΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ 1.Συμπερίληψη της υπηρεσίας σε Κ.Ε.ΠΕ.Α/Κ.Π.Ε. ως διδακτική με τροποποίηση του άρθρου 2 παρ.1 εδάφιο στ., με προσθήκη των Κ.Ε.ΠΕ.Α/Κ.Π.Ε. στο υποεδάφιο στα΄ 2.Διατήρηση του υπερτοπικού χαρακτήρα των ΚΕ.Π.Ε.Α., αναφορικά με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων για μαθητές και εκπαιδευτικούς με τον ορισμό της περιοχής αρμοδιότητας κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α. να εκτείνεται στην περιοχή αρμοδιότητας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης της έδρας του. Κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α. να απευθύνει το 70% των δράσεών του σε μαθητές και εκπαιδευτικούς της περιοχής αρμοδιότητάς του και το 30% σε μαθητές και εκπαιδευτικούς εκτός εμβέλειάς του, από όλη τη χώρα. 3.Σε κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α. να συνιστάται Παιδαγωγική Ομάδα (Π.Ο.) πέντε (5) έως επτά (7) Εκπαιδευτικών. Αρμόδιο όργανο για την επιλογή των μελών της Π.Ο. των Κ.Ε.ΠΕ.Α. να είναι το Περιφερειακό Συμβούλιο Επιλογής μέσα από αξιολογικό πίνακα σε επίπεδο Περιφέρειας Εκπαίδευσης. 4.α. Να ενταχθεί ο Προϊστάμενος ΚΕ.Π.Ε.Α. στα στελέχη και στη διαδικασία επιλογής με αξιολογικό πίνακα της παραγράφου 2 του άρθρου 28 σε επίπεδο Περιφέρειας Εκπαίδευσης. β. Πρόβλεψη επιδόματος θέσης ευθύνης του Προϊσταμένου ΚΕ.Π.Ε.Α. αντίστοιχο με το επίδομα Διευθυντή Σχολικής Μονάδας (τουλάχιστον Γυμνασίων ή 4/θεσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων). γ. Ένταξη στα στελέχη, η θητεία των οποίων αποτελεί πρόσθετη προϋπόθεση για την υποβολή υποψηφιότητας για τις θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (άρθρο 29 παράγραφος 2). δ. Οι υποψήφιοι για τις θέσεις προϊσταμένων Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) να μπορούν να υποβάλουν αίτηση για όλα τα Κ.Ε.ΠΕ.Α. μίας τουλάχιστον Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 5.Η σύνθεση της Σ.Ε.Κ.Ε.ΠΕ.Α. να είναι ευέλικτη και λειτουργική στην κατεύθυνση της Σ.Ε.Κ.Π.Ε. όπως αυτή ορίζεται στην Φ7/104389/Δ7/13-8-2020 Υπουργική Απόφαση. ΙΙΙ. ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ Υ.ΠΑΙ.Θ. σχετικά με τα ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Κ.Π.Ε./Κ.Ε.ΠΕ.Α) Για το άρθρο 2 παρ.1 εδάφιο στ. Για πρώτη φορά, από τη λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) το 1993, ΔΕΝ αναφέρεται ως ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ, η υπηρεσία σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) (μετονομασία των Κ.Π.Ε.) αν και: -Από ιδρύσεως των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), όλοι οι Νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις (με πιο πρόσφατη την Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/13-08-2020 που βασίζεται στο Νόμο 4713/2020, άρθρο 15) ανέφεραν ρητά ότι «Η υπηρεσία σε ΚΠΕ προσμετράται ως διδακτική σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με οργανική θέση του εκπαιδευτικού». -Στο άρθρο 7 «Λειτουργία των Κ.Π.Ε. - Καθήκοντα των απασχολουμένων σε αυτά» της Υ.Α 83691/Γ7/2011 και της τροποποιητικής Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/2020, ρητά αναφέρεται ότι: «Κάθε εκπαιδευτικός του ΚΠΕ συμπληρώνει ωράριο 16 ωρών μέσης εβδομαδιαίας διδασκαλίας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα και εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά προγράμματα….. Ως ελάχιστος χρόνος εκπαίδευσης μαθητών ή επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ανά ημέρα εργασίας ορίζονται οι επτά (7) διδακτικές ώρες, οι οποίες μπορούν, ανάλογα με την περίπτωση, να φθάσουν και τις δέκα (10). Ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ συμπληρώνει οκτώ (8) αντίστοιχες ώρες μέσης εβδομαδιαίας διδασκαλίας μαθητών και εκπαιδευτικών και ο Αναπληρωτής Υπευθύνου δώδεκα (12) ώρες. ……» -Στο παρόν σχέδιο νόμου, στο άρθρο 16 «Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία» στην παρ. 2. αναφέρεται ότι: “...Ο ρόλος των Κ.Ε.ΠΕ.Α. είναι εκπαιδευτικός, επιστημονικός και ερευνητικός και για την εκπλήρωση της αποστολής τους ασκούν τις εξής αρμοδιότητες: α) υποστηρίζουν τις σχολικές μονάδες …. β) εκπονούν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς τους… γ) υιοθετούν και προβάλλουν επικοινωνιακές, ενεργητικές και αλληλεπιδραστικές διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι οποίες υποστηρίζουν τη βιωματική και συμμετοχική μάθηση, είναι προσανατολισμένες στα περιβαλλοντικά θέματα….. -Για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τους , o τα Κ.Π.Ε. δέχονται εκατοντάδες αιτήσεις από ομάδες μαθητών από την προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για παρακολούθηση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προσφέρει κάθε Κ.Π.Ε. Βασικό κριτήριο για την επιλογή ενός σχολείου που θα υλοποιήσει πρόγραμμα στο Κ.Π.Ε, αποτελεί η συνάφεια του προγράμματος που εκπονεί το σχολείο με τα προσφερόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα του Κ.Π.Ε. o Οι μαθητικές ομάδες που επισκέπτονται το Κ.Π.Ε., μπορεί να αποτελούνται από 20 - 50 μαθητές και μαθήτριες. o Η επίσκεψη των σχολικών μονάδων στο Κ.Π.Ε. εγκρίνεται από το ΥΠΑΙΘ. o Τα εκπαιδευτικά προγράμματα των Κ.Π.Ε. είναι διάρκειας μίας (1) έως και τριών (3) ημερών. o Η διάρκεια των μονοήμερων προγραμμάτων είναι τουλάχιστον 7 διδακτικές ώρες (από 8.30 ως τη λήξη του σχολικού ωραρίου). Τα πολυήμερα προγράμματα υλοποιούνται κατά τις πρωινές και απογευματινές ώρες και έχουν διάρκεια τουλάχιστον 21 διδακτικές ώρες (των 3 ημερών). o Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα των Κ.Π.Ε. υλοποιούνται με συνδιδασκαλία από 2-3 εκπαιδευτικούς – μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ. o Η πορεία υλοποίησης κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος είναι σχεδιασμένη με συγκεκριμένα βήματα (αρχή – μέση – τέλος) που περιλαμβάνουν την προσέγγιση του διδακτέου αντικειμένου με διερεύνηση της προϋπάρχουσας γνώσης στην αρχή και αναστοχασμό και αξιολόγηση του προγράμματος στο τέλος. o Τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι εμπλουτισμένες διδακτικές διαδικασίες στις οποίες αξιοποιούνται σύγχρονες μέθοδοι μάθησης που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση για την αειφορία (ολιστικές και συστημικές προσεγγίσεις, εργασία σε ομάδες, διερευνητική μάθηση, ανακαλυπτική μάθηση, βιωματική μάθηση, εργασία στο πεδίο). Η διδακτική διαδικασία περιλαμβάνει παρουσιάσεις από τις/τους εκπαιδευτικούς – μέλη του ΚΠΕ, αξιοποίηση φύλλων εργασίας, εποπτικού υλικού, εκπαιδευτικών βίντεο, εργαστηριακού εξοπλισμού ή εξοπλισμού πεδίου, εκπαιδευτικά παιχνίδια, επίσκεψη και μελέτη σε επιλεγμένα πεδία, δημιουργία παραγομένων (χαρτονιών εργασίας, κειμένων, κατασκευών, παρουσιάσεων, βίντεο κ.ά.) από τις επιμέρους μαθητικές υποομάδες, παρουσίασεις και συζήτηση σε ομάδες και σε ολομέλεια. Η διδακτικές αυτές μεθοδολογίες ενισχύουν το ενδιαφέρον των μαθητών, προάγουν την αξιοποιηση ποικίλων δεξιοτήτων (δεξιότητες του 21ου αιώνα, δεξιότητες του νου, δεξιότητες της ζωής) και συμβάλλουν στην κατανόηση των ζητημάτων που πραγματεύεται το πρόγραμμα για το θέμα που έχει επιλεγεί για υλοποίηση. o Τα προγράμματα των Κ.Π.Ε. υλοποιούνται στους χώρους διδασκαλίας του Κ.Π.Ε. και σε επιλεγμένα πεδία που σχετίζονται με το θεματικό περιεχόμενο των προγραμμάτων και τα οποία προσφέρουν επιπλέον εμπειρίες στους μαθητές (π.χ. δάσος, λίμνη, πόλη, μουσείο κλπ) ή και στην σχολική αίθουσα. Κατά την διάρκεια της πανδημίας τα ΚΠΕ ανέπτυξαν εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία υλοποίησαν με σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία. Πρόταση: Συμπερίληψη της υπηρεσίας σε Κ.Ε.ΠΕ.Α / Κ.Π.Ε. ως διδακτική και τροποποίηση -με προσθήκη/αναφορά των Κ.Ε.ΠΕ.Α. στο άρθρο 2 και στο υποεδάφιο στα) του εδαφίου στ) της παραγράφου 1 ως εξής: “στ) Διδακτική υπηρεσία: στα) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Ε.Κ., σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) ή σε Κ.Ε.Α. ή σε Κ.Π.Ε, στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους, καθώς και σε Τμήματα Ένταξης (T.E.), προγράμματα παράλληλης στήριξης και σε προγράμματα για κατ’ οίκον διδασκαλία μαθητών” Για το Άρθρο 16, παρ.2 Τροποποίηση ως εξής: «Ο ρόλος των Κ.Ε.ΠΕ.Α. είναι εκπαιδευτικός, επιστημονικός, παιδαγωγικός και ερευνητικός και για την εκπλήρωση της αποστολής τους ασκούν τις εξής αρμοδιότητες:…» Για το Άρθρο 16, παρ.2 εδάφιο α. Πρόταση: Να εξεταστεί η αφαίρεση του υποεδαφίου αα) διότι αποτελεί αντικείμενο των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων. Το υποεδάφιο αβ) να αφορά μόνο τα ευρωπαϊκά προγράμματα που σχετίζονται με ΠΕ, και Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία που είναι αντικείμενα των Κ.Ε.ΠΕ.Α.. Για το Άρθρο 16, παρ.2 εδάφιο ε. Πρόταση: Να διαγραφεί ως αρμοδιότητα των ΚΕΠΕΑ η καταγραφή σε ειδική πλατφόρμα των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιούνται από τις σχολικές μονάδες της Π.Ε. της έδρας των ΚΠΕ, καθώς αυτό εμπίπτει στις αρμοδιότητες των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ενώ μέσω της ΣΕΚΕΠΕΑ θα υπάρχει η δυνατότητα διάχυσης του περιεχομένου τους στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και του προγραμματισμού των δράσεων των ΚΕΠΕΑ. Για το Άρθρο 16, παρ.2 εδάφια ζ και θ. Πρόταση: Να απλουστευθεί η διαδικασία συνεργασιών και διοργάνωσης. Να υπάρξει ρητή αναφορά σε συνδιοργανώσεις μεταξύ Κ.Ε.ΠΕ.Α. και συνεργασίες με Υπευθύνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων. Να υπάρχει γενική καθοδήγηση, οδηγίες και θεματολογία από την αρμόδια Διεύθυνση και τα τμήματα του ΥΠΑΙΘ Για το Άρθρο 16, παρ 2 & παρ.3 Πρόταση: Διατήρηση του υπερτοπικού χαρακτήρα των ΚΕ.Π.Ε.Α. , αναφορικά με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων για μαθητές και εκπαιδευτικούς με τον ορισμό της περιοχής αρμοδιότητας κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α. να εκτείνεται στην περιοχή αρμοδιότητας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης της έδρας του. Κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α. να απευθύνει το 70% των δράσεών του σε μαθητές και εκπαιδευτικούς της περιοχής αρμοδιότητάς του και το 30% σε μαθητές και εκπαιδευτικούς εκτός εμβέλειάς του, από όλη τη χώρα. Για το Άρθρο 17, παρ.1 Πρόταση: Σε κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α. να συνιστάται Παιδαγωγική Ομάδα (Π.Ο.) πέντε (5) έως επτά (7) Εκπαιδευτικών. Στην Παιδαγωγική ομάδα (Π.Ο.) μπορεί να συμμετέχουν όλες οι ειδικότητες σύμφωνα με τα προσόντα τους ώστε να ακολουθούνται και οι αρχές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Στην Π.Ο. να μετέχουν τουλάχιστον: α) δύο (2) εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, από τους οποίους ένας (1) τουλάχιστον του κλάδου ΠΕ60 Νηπιαγωγών ή του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων β) εάν το Υπουργείο επιθυμεί να δώσει έμφαση στη γνώση για το φυσικό περιβάλλον, για ένα μέλος από το σύνολο της Π.Ο., τότε από τους δύο (2) εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο ένας τουλάχιστον θα ήταν προτιμότερο να ανήκει σε κλάδο Φυσικών Επιστημών ή σε άλλο κλάδο που μελετά το φυσικό περιβάλλον (επιστήμες γης και περιβάλλοντος). Αρμόδιο όργανο για την επιλογή των μελών της Π.Ο. των Κ.Ε.ΠΕ.Α. να είναι το Περιφερειακό Συμβούλιο Επιλογής. Για το Άρθρο 17, παρ.2 Πρόταση: Ο Προϊστάμενος κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α. επιλέγεται σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 29. Ο Προϊστάμενος του Κ.Ε.ΠΕ.Α. ασκεί διοικητικά, επιστημονικά, παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά καθήκοντα, υπάγεται διοικητικά στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και εποπτεύεται ως προς την άσκηση του έργου του από τη Συμβουλευτική Επιτροπή Κ.Ε.ΠΕ.Α., η οποία συνεδριάζει, σύμφωνα με την παρ. 5. Ο Προϊστάμενος του Κ.Ε.ΠΕ.Α. παρίσταται, όποτε καλείται, στις συνεδριάσεις του ΠΕ.Σ.ΕΠ.. Για το Άρθρο 17, παρ.4 Πρόταση: Προτείνεται η Σ.Ε.Κ.Ε.ΠΕ.Α. να αποτελείται από ευέλικτο και λειτουργικό σχήμα στην κατεύθυνση της Σ.Ε.Κ.Π.Ε. όπως αυτή ορίζεται στην Φ7/104389/Δ7/13-8-2020 Υπουργική Απόφαση. Για το Άρθρο 27, παρ.1. Πρόταση: Πρόβλεψη επιδόματος θέσης ευθύνης του Προϊσταμένου ΚΕ.Π.Ε.Α. αντίστοιχο με το επίδομα Διευθυντή Σχολικής Μονάδας (τουλάχιστον Γυμνασίων ή 4/θεσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων) Για το Άρθρο 28, παρ.2 & 3 Πρόταση: Να ενταχθεί ο Προϊστάμενος ΚΕ.Π.Ε.Α. στα στελέχη και στη διαδικασία επιλογής με αξιολογικό πίνακα της παραγράφου 2 του άρθρου 28 σε επίπεδο Περιφέρειας Εκπαίδευσης. Για το Άρθρο 29, παρ.2 Πρόταση: Να ενταχθεί ο Προϊστάμενος ΚΕ.Π.Ε.Α. στα στελέχη, η θητεία των οποίων αποτελεί πρόσθετη προϋπόθεση για την υποβολή υποψηφιότητας για τις θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για το Άρθρο 31, παρ.3 εδάφιο α Τροποποίηση: «α) Διδακτική υπηρεσία: έξι (6) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: αα) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα, Ε.Κ., Δ.Υ.Ε.Π., Σ.Δ.Ε., Δ.Ι.Ε.Κ., Ε.Σ.Κ., Σ.Ε.Κ, ΚΕ.Π.Ε.Α. σε ΕΠΑ.Λ. ή Ε.Κ. στο πλαίσιο του μεταλυκειακού έτους-τάξη μαθητείας, Τ.Ε.Ε. Α΄ και Β΄κύκλου, σε σχολές του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), καθώς και σε Μεταλυκειακό Προπαρασκευαστικό Κέντρο: μία (1) μονάδα ανά διδακτικό έτος και έως τέσσερις (4) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο» Για το Άρθρο 31, παρ.3 εδάφιο ε υποεδάφιο εγ Τροποποίηση: εγ) άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου Τμήματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και εποπτευόμενων από αυτό φορέων, Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, Γραφείου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Κ.Ε.Σ.Υ., ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ., Συμβούλου Β΄ του Ι.Ε.Π., Διευθυντή και Υποδιευθυντή Π.Ε.Κ., διευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή Δ.Ι.Ε.Κ. ή Ε.Σ.Κ. ή Σ.Ε.Κ. ή Σ.Δ.Ε., προϊσταμένου ΚΕΠΕΑ ή Υπευθύνου ΚΠΕ: 0,75 μονάδες ανά έτος και έως έξι (6) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο Για το Άρθρο 36, παρ.4 Πρόταση: Η επιλογή των Προϊσταμένων ΚΕ.Π.Ε.Α. να γίνεται από αξιολογικό πίνακα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Επιλογής Για το Άρθρο 37, παρ.3 εδάφ. ζ και παρ.4 Πρόταση: Οι υποψήφιοι για τις θέσεις προϊσταμένων Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) να μπορούν να υποβάλουν αίτηση για όλα τα Κ.Ε.ΠΕ.Α. μίας τουλάχιστον Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Για το Άρθρο 8 Πρόταση: Σύσταση θέσεων Συμβούλων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία με επιπρόσθετα ειδικά κριτήρια/προσόντα σε σχέση με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την Αειφορία (με ανάλογη τροποποίηση του άρθρου 8 και άλλων άρθρων). Η παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου