• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Πετράκης' | 26 Νοεμβρίου 2009, 16:20

    Κυρία Υπουργέ, η πρόσληψη εκπαιδευτικών μόνο μέσω ΑΣΕΠ αντιβαίνει στη βασική ηθική αρχή ότι το κράτος έχει συνέπεια και συνέχεια. 1)Η κατάργηση της πρόσληψης πολυτέκνων εκπαιδευτικών θα πλήξει το μοναδικό θεσμό που οδήγησε σε αύξηση του αριθμού των γεννήσεων στην Ελλάδα ( χώρα με μεγάλο δημογραφικό πρόβλημα ) τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, πολλοί υποψήφιοι εκπαιδευτικοί αναμένουν την γέννηση 3ου και 4ου τέκνου, έχοντας υπόψη τις ρυθμίσεις για τους τρίτεκνους και τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς που ίσχυαν μέχρι σήμερα.Κάθε τέτοια αλλαγή αντιβαίνει στις κανόνες ηθικής και δικαίου που διέπουν μια ευνομούμενη πολιτεία. 2)Υπάρχουν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ( υποψήφιοι , αναπληρωτές και ωρομίσθιοι ) με χρόνια νοσήματα ( μεσογειακή αναιμία, αυτοάνοσα νοσήματα κλπ ) με υψηλά ποσοστά αναπηρίας. Αποτελεί ηθικό χρέος κάθε ευνομούμενου Κράτους να δίνει προτεραιότητα στους ανθρώπους αυτούς.Θεωρώ ότι ο διορισμός τους, εκτός ΑΣΕΠ, κατά το πρότυπο του διορισμού των πολυτέκνων, κοντά στο τόπο διαμονής τους, αποτελεί ανάγκη που επιβάλλουν άγραφοι ηθικοί κανόνες. Σε διαφορετική περίπτωση, ας παραμείνει σε ισχύ ο πρόσφατα ψηφισθείς νόμος για τον μόνιμο διορισμό τους μετά από 12μηνη προϋπηρεσία στη θέση του αναπληρωτή ή ωρομισθίου, με την προϋπόθεση ότι το Υπουργείο Παιδείας θα φροντίσει ταυτόχρονα για την έγκαιρη πρόσληψή τους ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων σε προσωποπαγείς θέσεις, κοντά στο τόπο κατοικίας τους. 3)Θα αποτελεί μεγάλη αδικία, επίσης, η κατάργηση του πίνακα αναπληρωτών- ωρομισθίων, όταν όλοι γνωρίζουν πόσες θυσίες και κόπους αποτελεί το να υπηρετήσει κανείς ως αναπληρωτής ή ωρομίσθιος εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του, για να πάρει τα απαιτούμενα μόρια. Είναι άδικο άνθρωποι, συνάδελφοι εκπαιδευτικοί να "πεταχτούν" στο δρόμο έχοντας γνωρίσει από κοντά την "άγονη γραμμή". Πρέπει, κατά την άποψή μου, να υπάρχει σε ισχύ το ποσοστό πρόσληψης για αναπληρωτές και ωρομισθίους και όχι μόνο ο ΑΣΕΠ. 4)Αλλαγές που μπορούν να γίνουν από τη νέα σχολική χρονιά : α)Να γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια η πρόσληψη στη ΠΔΣ ( με βάση τους πίνακες ) β)Οι αποσπασμένοι από την οργανική τους θέση να λαμβάνουν τα μόρια του σχολείου που αποσπάστηκαν ( έτσι θα σταματήσουν οι ιδιοτελείς αποσπάσεις) 5)Και ολοκληρώνω τις σκέψεις μου : Τελικά το πτυχίο μιας καθηγητικής σχολής αξίζει ; Μήπως θα πρέπει να ξεκινήσετε την όποια αξιολόγηση από τα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ που "βγάζουν" καθηγητές ; Τι μας λέει το Υπουργείο Παιδείας : α) Το πτυχίο σας δεν σας καθιστά ικανούς καθηγητές. Ποιος φταίει ; Εμείς ή οι καθηγητές μας στα Πανεπιστήμια ; Μήπως φταίει το αναλυτικό πρόγραμμα των καθηγητικών Σχολών που δεν έχει συνδεθεί με την Εκπαίδευση ; Άρα, πρώτα πρέπει να αλλάξει η παρεχόμενη πανεπιστημιακή εκπαίδευση των υποψηφίων εκπαιδευτικών. β)Στη συνέχεια μας καλεί το κράτος να συμμετέχουμε σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με τεράστια ύλη ( άσχετη με την σχολική πραγματικότητα ), η οποία αλλάζει, χωρίς συγκεκριμένα βιβλία ( με αποτέλεσμα να πλουτίζουν τα φροντιστήρια προετοιμασίας για ΑΣΕΠ και οι εκδοτικοί οίκοι πανεπιστημιακών βιβλίων ).Και το τραγελαφικό είναι οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, όπου κρίνεται τι ; Η ικανότητα κάποιου να διδάξει σε μια τάξη ; Η κρίση του ; Ή η στείρα απομνημόνευση γνώσεων ; γ)Αλλά, αφού το Υπουργείο Παιδείας ακύρωσε ( ουσιαστικά ) την αξία των πτυχίων μας, έρχεται τώρα να ακυρώσει και την αξία του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, βάζοντας 2ετή δοκιμασία του εκπαιδευτικού, μετά την επιτυχία του ! Άρα το Υπουργείο ομολογεί ότι ούτε το πτυχίο, ούτε ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ είναι αρκετά για να θεωρηθεί κάποιος κατάλληλος για εκπαιδευτικός ! 6) Υπάρχει και κάποια άλλη αδικία.Δεν πριμοδοτούνται με μόρια προϋπηρεσίας οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα φροντιστήρια για πολλά χρόνια. Θα έπρεπε και αυτοί να λαμβάνουν κάποια μοριοδότηση ( ίσως το μισό ή το 1/3 των μορίων ), ώστε να μπορέσουν και αυτοί να ενταχθούν στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων. 7)Έχετε σκεφτεί να "ενισχύσετε" τους ήδη υπάρχοντες δασκάλους και καθηγητές με υλικό ( έτοιμα διαγωνίσματα κατά ενότητα, τράπεζα θεμάτων και ερωτήσεων, λογισμικό , σχεδιαγράμματα), ειδικά εκείνους που έχουν πληθώρα αντικειμένων, πολλά διαγωνίσματα ; Έχετε ζητήσει τη γνώμη τους για την καταλληλότητα των νέων σχολικών βιβλίων και τη λειτουργικότητά τους ; Πόσα χρόνια καθηγητές και δάσκαλοι περιμένουν την επιμόρφωσή τους ; Πόσο δύσκολο θα ήταν να δημιουργήσει το Υπουργείο Παιδείας ιστοσελίδα για κάθε μάθημα με σχέδια μαθημάτων, υλικό βοηθητικό ( πχ πηγές για την Ιστορία, σχολιασμός νεοελληνικών κειμένων κλπ ),ερωτήσεις, τράπεζα θεμάτων κλπ αντί να μοιράζει ένα μικρό, δύσχρηστο βιβλίο εκπαιδευτικού ; Συνοψίζοντας, θα έλεγα ότι θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσει σε βεβιασμένες κινήσεις και αλλαγές.Εκπαιδευτικοί και μαθητές είναι άνθρωποι και πρέπει όλοι οι χειρισμοί να γίνονται με βάση το ενδιαφέρον για όλους όσους συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και με σεβασμό στη προσφορά του καθενός.