Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Π. Μπενέκου | 14 Ιουλίου 2021, 21:35
Με την εφαρμογή του άρθρου 25 σε συνδυασμό με το άρθρο 159 οι Εκπαιδευτικοί με Εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό (ΣυΕΠ) που υπηρετούν με οργανική θέση στα Κ.Ε.Σ.Υ. στερούνται της δυνατότητας στελέχωσης των νέων θέσεων ΣΕΠ που δημιουργούνται (Υπεύθυνοι ΣΕΠ στις ΔΔΕ, στα ΓραΣΥΠ) και της δυνατότητας επαγγελματικής τους εξέλιξης. Ειδικότερα, οι Εκπαιδευτικοί με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ έχουν τοποθετηθεί σε οργανικές θέσεις που συστάθηκαν με το ν.4547/2018, ύστερα από μετάθεση βάσει κριτηρίων (τυπικά προσόντα, εξειδίκευση, επαγγελματική εμπειρία, μόρια μετάθεσης) που πιστοποιούν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους ως προς τη ΣυΕΠ. Αποτελούν συνεπώς έμπειρο, ικανό και καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό. Ωστόσο, στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου • δεν προβλέπεται η προσμέτρηση της υπηρέτησης σε Κ.Ε.Σ.Υ., ΚΕ.ΣΥ.Π., ΓΡΑΣΕΠ και ΓΡΑΣΥ ως διδακτικής υπηρεσίας (αρ.2), ενώ έως τώρα λογιζόταν ως διδακτική ρητά και σαφώς από τον νόμο • με την κατάργηση των Κ.Ε.Σ.Υ. και τη δημιουργία των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (αρ. 9-13) δεν προβλέπεται η παροχή υπηρεσιών ΣυΕΠ στους νέους φορείς. • οι νέες θέσεις Υπευθύνων ΣΕΠ (αρ.25, παρ.1) σε ΔΔΕ και Γρασυπ (αρ.25, παρ.4) προβλέπεται να στελεχώνονται από Εκπαιδευτικούς με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν «σε οργανική θέση σχολικής μονάδας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης». • οι θέσεις των Υπευθύνων ΣΕΠ (αρ.25 παρ.1) προβλέπονται να είναι μια (1) ανά ΔΔΕ, ανεξάρτητα από τον αριθμό σχολικών μονάδων αρμοδιότητας ή/και τον πληθυσμό των μαθητών • με το άρθρο 159 (παρ.8) καταργούνται οι οργανικές θέσεις των Εκπαιδευτικών με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν στα Κ.Ε.Σ.Υ. και συστήνονται προσωποπαγείς θέσεις, χωρίς να καθορίζεται το αντικείμενο αυτών (υπηρεσιακά καθήκοντα). Με την πεποίθηση ότι θα υπάρξει μέριμνα ως προς τις παραπάνω νομοθετικές δυσχέρειες, προτείνεται η τροποποίηση των εν λόγω άρθρων που θα έχουν ως αποτέλεσμα -να υπολογίζεται η υπηρέτηση σε Κ.Ε.Σ.Υ., ΚΕ.ΣΥ.Π., ΓΡΑ.ΣΕΠ., ΓΡΑ.ΣΥ, ως διδακτική υπηρεσία, όπως μέχρι τώρα υπολογιζόταν (προσθήκη στο αρ.2) -να στελεχώνονται οι νέες θέσεις των υπευθύνων ΣΕΠ και ΓραΣυΠ από εκπαιδευτικούς με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν σε Κ.Ε.Σ.Υ./ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., και μάλιστα κατά προτεραιότητα (προσθήκη στο αρ.25) -να διατηρηθούν στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. οι οργανικές θέσεις των Εκπαιδευτικών με Εξειδίκευση στη ΣΥΕΠ που υπηρετούν στα Κ.Ε.Σ.Υ. και να παρέχουν υπηρεσίες ΣυΕΠ σε αυτά.