Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Νικολέττα Ρούση | 14 Ιουλίου 2021, 21:29
ΑΡΘΡΟ 14 Απαράδεκτο άρθρο. Τρομερό πισωγύρισμα για τη διεπιστημονικότητα. Το άρθρο υποβιβάζει και απαξιώνει τα μέλη του συλλόγου των διδασκόντων της ΣΜΕΑΕ που δεν ανήκουν στην ΕΔΥ όπως αυτή ορίζεται στην παράγραφο 1. Μέχρι τώρα ίσχυε αυτό: «Σε κάθε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγκροτείται Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.), το έργο και η λειτουργία της διαφοροποιείται σε σχέση με το έργο των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. των γενικών σχολείων, καθώς συνδυάζεται και ταυτίζεται με το έργο των διεπιστημονικών ομάδων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε.. Ως εκ τούτου, η Ε.Δ.Ε.Α.Υ., στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., συγκροτείται με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας της οικείας Σ.Μ.Ε.Α.Ε., αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων και τα μέλη του Ε.Ε.Π. που διδάσκουν ή υποστηρίζουν τους/τις συγκεκριμένους/ες μαθητές/τριες και είναι το αρμόδιο όργανο για τον σχεδιασμό, τον καθορισμό της κατάλληλης στοχοθεσίας και των αντίστοιχων δραστηριοτήτων, την παρακολούθηση της υλοποίησης, τη διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση των Ε.Π.Ε. των μαθητών/τριών που φοιτούν στη σχολική μονάδα, καθώς και για ζητήματα αξιολόγησης των μαθητών/τριών, κατανομής σε τμήματα, προαγωγής και αποφοίτησης αυτών.» Καλό είναι να διαβάσετε όλη την απάντηση της πρώην υφυπουργού κα Ζαχαράκη για το συγκεκριμένο θέμα. https://www.especial.gr/edeay-se-eidika-sxoleia-i-apantisi-tou-upourgeiou-paideias/?fbclid=IwAR1iIhJd78DZpyC6bynJLBqXnQWAWxkkdD_CgBpaP5iE7QGIBV0aq5GzVPs Επίσης,https://www.especial.gr/wp-content/uploads/2021/06/leitourgia-eneegyl-eeeek-eidikwn-lukeiwn-2021-22.pdf?fbclid=IwAR0n9a7m8XoPHHJ5Vb23Q2kuUu9Q8s11bGBYWtqdOfrd_Ok0gFn5UPxEY0M «6. Κάλυψη ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών Α. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 8 του ν.3699/2008 (ΦΕΚ199/τ.Α΄/2-10- 2008: «Στα σχολεία Ε.Α.Ε. εφαρμόζονται ειδικά προσαρμοσμένα αναλυτικά και διδακτικά προγράμματα». Ειδικότερα, στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης υλοποιούνται για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.), όπως προβλέπεται στην περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ199/τ.Α΄/2-10-2008), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 του άρθρου 48 του Ν.4415/2016 (ΦΕΚ159/τ.Α΄/06-09-2016). Για τον σχεδιασμό, τον καθορισμό της κατάλληλης στοχοθεσίας και των αντίστοιχων δραστηριοτήτων, την παρακολούθηση της υλοποίησης, τη διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση των Ε.Π.Ε. των μαθητών/τριών, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, πραγματοποιούνται παιδαγωγικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών των τμημάτων με τους/τις εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και τα μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που διδάσκουν ή υποστηρίζουν τους/τις συγκεκριμένους/ες μαθητές/τριες. Για τη σύνταξη των Ε.Π.Ε. των μαθητών/τριών λαμβάνονται υπόψη: α) οι εκθέσεις αξιολόγησης - γνωματεύσεις και οι εισηγήσεις των 11 ΚΕ.Σ.Υ., β) οι αξιολογήσεις και οι προτάσεις των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π., γ) τα ενδιαφέροντα και οι ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών/τριών και δ) οι απόψεις των γονέων, οι οποίοι ενημερώνονται και διατυπώνουν τη γνώμη τους. Σε όποιο στάδιο της διαδικασίας κριθεί απαραίτητο από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, ζητείται η συνδρομή των οικείων Κ.Ε.Σ.Υ.». Κατά την άποψη μου όλα τα μέλη του συλλόγου (εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ, ΕΒΠ) που υποστηρίζουν/διδάσκουν τον/την μαθητή/τρια που για αυτόν/αυτή συγκροτείται η Ε.Δ.Υ. πρέπει να παίρνουν μέρος και να έχουν δικαίωμα ψήφου. Δηλαδή να συνεχίσει να ισχύει το υπάρχον πλαίσιο και να προστεθεί το Ε.Β.Π.. Διαφορετικά δεν έχουμε διεπιστημονικότητα. Υποτιμάτε τις ειδικότητες που δεν εντάσσετε στην Ε.Δ.Υ. «2. Σκοπός της Ε.Δ.Υ. είναι: η α) εισήγηση προς τον σύλλογο διδασκόντων της Σ.Μ.Ε.Α.Ε., καθώς και β) η συνεργασία με φορείς, υπηρεσίες και αρχές για κάθε ζήτημα που αφορά στους μαθητές της σχολικής μονάδας.» Επίσης, η παράγραφος αυτή έρχεται σε αντίθεση με το καθηκοντολόγιο στην ειδική αγωγή. http://pdede.sch.gr/2007/04/03/kathorismos-ton-idiaiteron-kathikonton-kai-armodiotiton-a-toy-ekpaideytikoy-prosopikoy-poy-ypiretei-se-scholikes-monades-eidikis-agogis-smea-v-toy-eidikoy-ekpaideytikoy-prosopikoy-kai-toy-eidikoy-voit/ Στο καθηκοντολόγιο των ΠΕ25 αναφέρει: «6. Ευαισθητοποιούν, ενημερώνουν και προτείνουν ειδικούς χειρισμούς στο ειδικό βοηθητικό προσωπικό, στα θέματα ατομικής υγιεινής των μαθητών και συνεργάζονται με όλο το προσωπικό του σχολείου και τις υγειονομικές υπηρεσίες για θέματα της αρμοδιότητας τους.» Τη συνεργασία με τις υγειονομικές υπηρεσίες για θέματα της αρμοδιότητας των ΠΕ25 θα την αναλάβει η ΕΔΥ; Επαναλαμβάνω υποτιμάτε ειδικότητες. Αφαιρείτε αρμοδιότητες σε σχέση με το υπάρχον πλαίσιο. Αυτό το άρθρο προσβάλλει την έννοια της διεπιστημονικότητας.