Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Χριστίνα | 14 Ιουλίου 2021, 21:12
Για το άρθρο 155 περί εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και εκκλησιαστικών ακαδημιών. Με το συγκεκριμένο άρθρο είναι ξεκάθαρη η ταλαιπωρία που πρέπει να υποστούν οι απόφοιτοι των τμημάτων διαχείρισης εκκλησιαστικών κειμηλίων (ΔΕΚ) ,των ανώτατων εκκλησιαστικών ακαδημιών (ΑΕΑ), οι οποίοι απόφοιτοι αγγίζουν τα 500 άτομα, το λιγότερο. Καλείτε άτομα με οικογένεια,υποχρεώσεις, παιδιά, να μετακινηθούν από τον τόπο κατοικίας τους και να μεταβούν στην Αθήνα,εφόσον και εάν έχουν γίνει δεκτοί στο Τμήμα συντήρησης, του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ). Δίνετε σαν λύση, στο χρόνιο πρόβλημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, μια επιλογή που ήταν ήδη γνωστή, αυτή των κατατακτηρίων. Δηλαδή, απόφοιτοι οι οποίοι έχουν αποκτήσει ήδη 2 μεταπτυχιακούς τίτλους και πολλοί από αυτούς είναι ένα βήμα πριν την απόκτηση ΚΑΙ διδακτορικού τίτλου,να επιστρέψουν στα φοιτητικά τους χρόνια και να περάσουν από την ίδια διαδικασία,ενώ ξεκάθαρα έχουν φύγει από αυτή τη φάση των σπουδών τους εδώ και χρόνια. Πόσο λογικό θεωρείται κάτι τέτοιο;και πόσο εφικτό είναι να αποκτηθούν επαγγελματικά δικαιώματα από όλους, εφόσον θα γίνονται δεκτοί 20 άτομα τη χρονιά από το ΠΑΔΑ,επομένως ένας μέσος όρος ολοκλήρωσης της όλης διαδικασίας από τους αποφοίτους είναι τα 25 χρόνια;! Ένα άτομο το οποίο είναι 30 χρονών σήμερα, θα μπορέσει να εργαστεί νόμιμα και σωστά και στο αντικείμενο των σπουδών του,στη χώρα του, στα 55! Με αυτόν τον τρόπο πώς αποφεύγεται η μετανάστευση για το εξωτερικό νέων μυαλών και ανθρώπων; καθώς είναι γνωστό και ξεκάθαρο πως στο εξωτερικό με το συγκεκριμένο πτυχίο, δουλεύουν απόφοιτοι ΔΕΚ χωρίς κανένα πρόβλημα πάνω στη συντήρηση έργων τέχνης και αρχαιοτήτων. Και εάν παραβλέψουμε όλα τα παραπάνω, το βασικότερο πρόβλημα για την πραγματοποίηση του άρθρου 155 είναι οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε πολλοί από εμάς. Δυσκολίες οι οποίες δημιουργήθηκαν και δημιουργούνται εξαιτίας της ίδιας της πολιτείας, η οποία δεν είναι σε θέση ,εδώ και χρόνια, να διευθετήσει το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, επομένως οδηγεί τους αποφοίτους σε δουλειές με μισθούς για λύπηση ,και εννοείται δε μπορούν να συντηρήσουν μια οικογένεια. Καλείται, λοιπόν, άτομα με οικονομικά προβλήματα να μετακομίσουν στην Αθήνα για τουλάχιστον 3 χρόνια και να αφήσουν τη ζωή τους πίσω. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι πιο εύκολα εφικτό για κάποιον 22 χρονών χωρίς ιδιαίτερες υποχρεώσεις και οικονομικη υποστήριξη των γονιών του (εφόσον και αυτοί είναι σε θέση να υποστηρίξουν) ή για κάποιον που διαμένει στην Αθήνα και στις γύρω από αυτήν περιοχές,όχι όμως για όλους τους άλλους, που είναι και η πλειοψηφια των αποφοίτων.Διερωτώμαι, πώς είναι δυνατόν να μη δημιουργηθούν ανισότητες ανάμεσα στις οικονομικές τάξεις; καθώς αυτοί που δεν έχουν κάποια οικονομική δυσχέρεια, θα μπορέσουν να λάβουν άμεσα επαγγελματικά δικαιώματα, εάν και εφόσον γίνουν δεκτοί στο ΠΑΔΑ. Πού είναι η ισότητα των πολιτών απέναντι στα βασικά δικαιώματά τους;Ποια είναι η μέριμνα της πολιτείας; Το άρθρο 155 δεν είναι λύση, είναι μια απλή αναδιατύπωση γνωστών επιλογών. Το πτυχίο ΔΕΚ ήδη αναγνωρίζει, σύμφωνα με το μητρώο του τμήματος στο Εθνικό Πλαίσιο προσόντων, ότι οι απόφοιτοι μπορούν να εργαστούν στη συντήρηση έργων τέχνης και έχουν πλήρη επάρκεια και γνώση του αντικειμένου. Ακόμα και το ίδιο το υπουργείο Πολιτισμού σε απάντηση σε ερωτήματα βουλευτών στη Βουλή, απάντησε πώς δεν τίθεται θέμα μη αναγνώρισης των γνώσεων-πτυχίου σε κάποιο διαγωνισμό. Το πρόβλημα ξεκινάει από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας με τις νομοθετικές ρυθμίσεις του. Με όλα αυτά, πώς γίνεται να μην μπορούν να διευθετηθούν,άμεσα,τα επαγγελματικά δικαιώματα και θα πρέπει να υποβληθουμε σε αυτή τη διαδικασία κατατακτηρίων; Τέλος, όσον αφορά για την αναβάθμιση των εκκλησιαστικών ακαδημιών: πώς θα μπορέσουν να παραμείνουν ανοιχτές οι ακαδημίες, από τη στιγμή που το ίδιο το κράτος έχει νομοθετήσει ότι κάποιο πανεπιστημιακό ίδρυμα δε μπορεί να θεωρηθεί ανεξάρτητο Πανεπιστήμιο κι να διατηρηθεί ανοιχτό,με ένα μόνο τμήμα; με βάση τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις των ΑΕΑ για τμήματα αποκλειστικά ιερατικών σπουδών ,το παραπάνω αναιρείται. Για να μην επικεντρωθούμε στο ότι τα πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια των ΑΕΑ και συγκεκριμένα της ΑΕΑ Θεσσαλονίκης,που χρησιμοποιούνται από το τμήμα ΔΕΚ και όχι μόνο (για την ΑΕΑΘ όλα τα μουσεία της Βόρειας Ελλάδος έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτά, όπως κι άλλα τμήματα του ΑΠΘ)Θα "καταστραφούν" ή θα εξαγοραστούν για ελάχιστα χρήματα, την ίδια ώρα που στοίχισαν στο ελληνικό κράτος εκατομμύρια ευρώ;! Παρακαλώ δώστε πραγματική λύση στα προβλήματα κι όχι λύσεις κοροϊδίας.