Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ | 14 Ιουλίου 2021, 22:44
Για τα Κ.Ε.ΠΕ.Α. άρθρα 2, 5, 6, 16, 17, 27, 28, 29, 31, 35, 36 Α. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ 1. Μετατρέπονται σε δημόσιοι υπάλληλοι χωρίς παιδαγωγικό και διδακτικό έργο και ρόλο. Πέρα από κάθε νομιμότητα (και κοινή λογική), καταργείται η παιδαγωγική τους ιδιότητα και ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ, ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ 28 ΕΤΩΝ. Διδακτική υπηρεσία που αναγνωρίζονταν και προσμετρούταν (από το 1993 ως σήμερα) από ΟΛΟΥΣ τους Νόμους, τις Υ.Α. και τις εγκυκλίους ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ του Υπουργείου Παιδείας. 2. Δεν τους δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν ΙΣΟΤΙΜΑ με τους συναδέλφους τους, σε αξιολογικές κρίσεις για εκπαιδευτικές δομές ή για διοικητικές θέσεις της εκπαίδευσης, ΑΦΑΙΡΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΕΤΣΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ. 3. Επιλέγονται από τα τοπικά υπηρεσιακά συμβούλια α) που δεν έχουν καμία αρμοδιότητα και οργανική διασύνδεση με τα ΚΕΠΕΑ β) που τα μέλη τους δεν έχουν καμία επιστημονική συνάφεια, ώστε να μπορούν να επιλέξουν τα μέλη των ΚΕΠΕΑ. 4. Ως σήμερα, τα μέλη και ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ επιλέγονταν μέσω της ίδιας ακριβώς διαδικασίας και με τα ίδια ακριβώς κριτήρια και προσόντα. Τώρα ο Προϊστάμενος του ΚΕΠΕΑ α) θα επιλέγεται με διαφορετική διαδικασία και κριτήρια σε σχέση με τα μέλη και β) θα διαφοροποιείται και υπηρεσιακά ως Στέλεχος, σε σχέση με τα μέλη του ΚΕΠΕΑ που δεν θα είναι Στελέχη. Δημιουργείται δηλαδή μια διαφοροποίηση και διαβάθμιση ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΠΡΙΝ, ανάμεσα στα λιγοστά μέλη μιας μικρής ΟΜΑΔΑΣ εκπαιδευτικών. Ομάδας που η μεταξύ τους σύμπνοια και συνεργασία (το «δέσιμο» της ομάδας), ήταν ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ της ομαλής και αποδοτικής λειτουργίας ενός ΚΠΕ ως σήμερα. 5. Ο συνδυασμός των παραπάνω : 5α) Θα λειτουργήσει ανασταλτικά στην επιθυμία των εκπαιδευτικών να υπηρετήσουν στα ΚΕΠΕΑ. 5β) Θα δημιουργήσει προβλήματα και αστοχίες στις διαδικασίες επιλογής για τη στελέχωσή τους. 5γ) Θα δημιουργήσει προβλήματα στη συνεργασία και στη σύμπνοια μεταξύ των εκπαιδευτικών του ΚΕΠΕΑ και κατά συνέπεια, στην εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία τους ήδη από τον πρώτο χρόνο. Β. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΒΕΛΕΙΑ ΤΟΥΣ Τα ΚΠΕ υλοποιούσαν δράσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ. Τώρα χάνουν εντελώς τον ΥΠΕΡΤΟΠΙΚΟ χαρακτήρα τους, αφού οι δράσεις, το έργο τους και η μαθητική και η εκπαιδευτική κοινότητα που θα υποστηρίζουν, ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ στην Περιφερειακή Ενότητα που ανήκουν. Επιπλέον, τα μη αστικά ΚΠΕ θα βρεθούν σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση, καθώς είναι απομακρυσμένα από το 95% των μαθητών και των εκπαιδευτικών που καλούνται να υποστηρίξουν. Γ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝ Οι Δήμοι που τα φιλοξενούν, τα συντηρούν, τα εξοπλίζουν, χρηματοδοτούν ακόμη και σημαντικά λειτουργικά τους έξοδα, ΘΑ ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑΣ από μαθητικές και εκπαιδευτικές ομάδες άλλων περιοχών. Οι δε τοπικές κοινωνίες, θα μείνουν με ένα ΚΠΕΠΑ για το οποίο ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ αλλά το επισκέπτονται ελάχιστοι μαθητές και εκπαιδευτικοί. Προτείνονται οι παρακάτω διορθώσεις-τροποποιήσεις, ως ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ προϋποθέσεις, για την ομαλή στελέχωση και την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία τους. Άρθρο 2: «Ορισμοί» Παράγραφος 1, στα) - (σελίδα 12) Να συμπεριληφθεί στον ορισμό της διδακτικής υπηρεσίας η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ ως διδακτικής, σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με οργανική θέση του εκπαιδευτικού. Πρόταση: στα) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Ε.Κ., σε ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ, στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους, καθώς και σε Τμήματα Ένταξης (T.E.), προγράμματα παράλληλης στήριξης και σε προγράμματα για κατ’ οίκον διδασκαλία μαθητών. Άρθρο 5: «Περιφερειακό Συμβούλιο Εποπτών» Παράγραφος 1 - (σελίδα 18) Προτείνεται η θέσπιση μιας θέσης Επόπτη Ποιότητας Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, σε κάθε Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης, γιατί στο νόμο δεν προβλέπεται πουθενά στέλεχος εκπαίδευσης που να επιλαμβάνεται ζητήματα επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης των εκπαιδευτικών στο διακριτό επιστημονικό πεδίο της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Πρόταση: «1. Στην έδρα κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συνιστάται Περιφερειακό Συμβούλιο Εποπτών (ΠΕ.Σ.ΕΠ.). Το ΠΕ.Σ.ΕΠ. συγκροτείται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και αποτελείται από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ως Πρόεδρο, τον Περιφερειακό Επόπτη Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία και τους Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως μέλη». Άρθρο 6: «Επόπτης ποιότητας της Εκπαίδευσης» Νέα παράγραφος πριν τη Νο 1 - (σελίδα 19) Σύσταση/θέσπιση μίας (1) θέσης Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, η οποία θα καταλαμβάνεται από εκπαιδευτικό που διαθέτει τα απαραίτητα επιστημονικά προσόντα στο διακριτό επιστημονικό πεδίο της ΠΕ/ΕΠΑ. Πρόταση: Σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης συνιστάται μία (1) θέση Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Οι ανωτέρω θέσεις καταλαμβάνονται από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αυξημένα επιστημονικά προσόντα στο επιστημονικό πεδίο της ΠΕ/ΕΠΑ». Άρθρο 16:«Αποστολή και αρμοδιότητες των ΚΕΠΕΑ» Παράγραφος 2 (σελ. 48) Στην αναφορά του ρόλου των ΚΕΠΕΑ λείπει ο παιδαγωγικός ρόλος τους και πρέπει να προστεθεί. Πρόταση: 2. Ο ρόλος των Κ.Ε.ΠΕ.Α είναι εκπαιδευτικός, παιδαγωγικός, επιστημονικός και ερευνητικός και για την εκπλήρωση της αποστολής τους ασκούν τις εξής αρμοδιότητες… Παράγραφος 2β. (σελ. 48) Να διευρυνθεί η περιοχή αρμοδιότητας και παροχής εκπαιδευτικού έργου των ΚΕΠΕΑ και πέραν της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας τους, παραμένοντας στα ισχύοντα ποσοστά: 70% εντός Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης στην οποία ανήκουν και 30% από την Επικράτεια. Η υπερτοπικότητα αποτελεί σημαντικό χαρακτηριστικό των ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ, ενώ ενισχύει σημαντικά την ανταλλαγή εμπειριών τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Πρόταση: β)εκπονούν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς τους, με προτεραιότητα και κατά μεγαλύτερο ποσοστό σε επίπεδο Π.Ε. της έδρας τους (σε ποσοστό 70% επί του συνόλου των δράσεων του ετήσιου προγραμματισμού) και δευτερευόντως σε επίπεδο Επικράτειας (σε ποσοστό 30% επί του συνόλου των δράσεων του ετήσιου προγραμματισμού). Παράγραφος 3. (σελ. 49) Πρόταση: 3. Η περιοχή αρμοδιότητας κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α. εκτείνεται στην περιοχή αρμοδιότητας των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της έδρας τους κατά προτεραιότητα (σε ποσοστό 70% επί του συνόλου των δράσεων του ετήσιου προγραμματισμού) αλλά και σε όλη την Επικράτεια (σε ποσοστό 30% επί του συνόλου των δράσεων του ετήσιου προγραμματισμού)». Παράγραφος 2ε. (σελ. 48) Να διαγραφεί ως αρμοδιότητα των ΚΕΠΕΑ η καταγραφή σε ειδική πλατφόρμα των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιούνται από τις σχολικές μονάδες της Π.Ε. της έδρας των ΚΠΕ, καθώς αυτό εμπίπτει στις αρμοδιότητες των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ενώ μέσω της ΣΕΚΕΠΕΑ θα υπάρχει η δυνατότητα διάχυσης του περιεχομένου τους στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και του προγραμματισμού των δράσεων των ΚΕΠΕΑ. Άρθρο 17:«Οργάνωση και στελέχωση των ΚΕΠΕΑ» Παράγραφος 1 (σελίδα 49-50) Διεύρυνση του αριθμού μελών κάθε ΚΠΕ από 4 έως 6 σε 5 έως 7, σε συνάρτηση με τον αριθμό των σχολικών μονάδων των Περιφερειακών Ενοτήτων της έδρας τους. Παράγραφος 1 (σελίδα 50) Η αναφορά μεμονωμένα της ειδικότητας ΠΕ04 (όπως και ο οποιοσδήποτε διαχωρισμός σε κατάλληλες ή λιγότερο κατάλληλες ειδικότητες για τη στελέχωση των ΚΕΠΕΑ) αποτελεί σοβαρή στρέβλωση και παραγνώριση των αρχών και της φιλοσοφίας της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, στην οποία θετικές και ανθρωπιστικές επιστήμες ισόρροπα συμμετέχουν στη διαμόρφωση του περιεχομένου της. Προτείνεται η μη συμπερίληψη της ειδικότητας ΠΕ04, διότι φωτογραφίζει μία ειδικότητα που δεν είναι η μοναδική που διαθέτει επιστημονική συνάφεια με το αντικείμενο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Ταυτόχρονα, κάτι τέτοιο ουσιαστικά αφήνει μόνο μία θέση ελεύθερη από τις δύο που αναλογούν στη Δ/θμια Εκπ/ση, γεγονός που μπορεί να αφήσει εκτός, ικανούς εκπαιδευτικούς και με πολύ περισσότερα προσόντα. Άλλωστε, από μόνη της η ειδικότητα ΠΕ04, δεν εγγυάται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός για να εργαστεί αποτελεσματικά σε ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ. Η πρόταξη της ειδικότητας αυτής αφορά στα αρχικά βήματα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και των ΚΠΕ 20 χρόνια πριν. Παράγραφος 4. (σελίδες 50-51) Απαιτείται η στελέχωση της ΣΕΚΕΠΕΑ με μέλος που να έχει ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία, τόσο για την επιστημονική καθοδήγηση και ενίσχυση του έργου των ΚΕΠΕΑ όσο και την επιστημονική εποπτεία και αξιολόγηση στο διακριτό αυτό επιστημονικό πεδίο. Προτείνεται ήδη στα άρθρα 5 και 6 η θέσπιση και συμπερίληψη θέσης Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, ώστε να λειτουργήσει δομημένα η ΣΕΚΠΕΑ. Η σύνθεση της ΣΕΚΠΕΑ προτείνεται να συγκροτείται από: α) τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπ/σης (που υπάγεται διοικητικά το ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ), β) τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, γ) τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, δ) τους Προϊσταμένους των Κ.Ε.ΠΕ.Α. της Περιφερειακής Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ε) τους Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων (έναν από την Π/θμια και έναν από τη Δ/θμια) Παράγραφος 5. (σελίδα 51) Προτείνεται σύμφωνα με την παραπάνω σύνθεση της ΣΕΚΠΕΑ, η συμμετοχή στελεχών στην αξιολόγηση ως εξής: «5. Η παρακολούθηση της υλοποίησης του προγραμματισμού δράσης και η εν γένει παιδαγωγική και επιστημονική εποπτεία του Κ.Ε.ΠΕ.Α., ασκείται από την Σ.Ε.Κ.Ε.ΠΕ.Α., η οποία για τους σκοπούς αυτούς συνεδριάζει με τη συμμετοχή μόνο των μελών των περ. α΄, β΄, γ΄ και δ΄ της παρ. 4. Ως μέλη της περ.δ΄ νοούνται τα στελέχη εκπαίδευσης και τα όργανα, που προέρχονται από τα αξιολογούμενα Κ.Ε.ΠΕ.Α. Άρθρο 27: «Μισθολογικές διατάξεις» Παράγραφος 1.ιι) - (σελίδα 60) Το επίδομα θέσης Προϊσταμένου ΚΕΠΕΑ είναι δίκαιο και επιβεβλημένο να εξομοιωθεί με το επίδομα θέσης των διευθυντών Γυμνασίων, τετραθέσιων δημοτικών σχολείων και άνω. Πρόταση: «θθ) Διευθυντές Γυμνασίων, ΚΕΠΕΑ, Επαγγελματικών Σχολών, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), Ειδικών Γυμνασίων, τετραθέσιων και άνω γενικών και ειδικών δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, καθώς και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), διακόσια εβδομήντα πέντε (275) ευρώ…» Άρθρο 28: «Πίνακες και προτάσεις επιλογής στελεχών διαβούλευσης» Παράγραφος 2 (σελίδα 61-62) Ένα ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ ως δομή συνιστά εκπαιδευτική μονάδα παροχής διδακτικού έργου υπαγόμενη στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης και έναν εκ των τριών πυλώνων στήριξης εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης. Εποπτεύονται σε διοικητικό επίπεδο από τον Περιφερειακό Δ/ντής Εκπ/σης (άρθρο 17, παραγρ. 2) και από τον Περιφερειακό Επόπτη Εκπ/σης για την παιδαγωγική εποπτεία και την επίτευξη του βέλτιστου συντονισμού τους σε επίπεδο Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης (άρθρο 4, παραγρ. 3). Επομένως τόσο κατ’ αναλογία με τους δ/ντές σχολείων (νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΚ) όσο και κατ’ αναλογία με τα ΚΕΔΑΣΥ υπάγονται στην πρώτη ομάδα του πίνακα στελεχών της εκπαίδευσης, άρθρο 28, παραγρ. 2α - κβ. Τα ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ βρίσκονται στην ίδια οριζόντια θέση διοικητικά με τα ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ και ακριβώς γι’ αυτό το λόγο οι δύο θεσμικοί τους προϊστάμενοι αξιολογούνται από τον Περιφερειακό Δ/ντή και τον Περιφερειακό Επόπτη ποιότητας της Εκπ/σης (άρθρο 56, ε). Εξάλλου, στο άρθρο 59 (διαδικασίες αξιολόγησης), παράγραφος 6α) οι προϊστάμενοι των ΚΕΠΕΑ αναφέρονται ρητά ως άμεσα υφιστάμενοι του Περιφερειακού Δ/ντή μαζί με τον προϊστάμενο ΚΕΔΑΣΥ και τους Δ/ντες Εκπαίδευσης, καθώς και τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, οι οποίοι και τον αξιολογούν. Πρόταση: 2. Για την επιλογή και τοποθέτηση στις παραπάνω θέσεις τα αρμόδια, σύμφωνα με τα άρθρα 35 και 36, όργανα καταρτίζουν τους ακόλουθους αξιολογικούς πίνακες επιλογής, οι οποίοι ισχύουν από την κύρωσή τους έως την 31η Ιουλίου του τέταρτου έτους που ακολουθεί την κύρωσή τους: α) Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. β) Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. γ) Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. δ) Συμβούλων Εκπαίδευσης. ε) Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.. στ) Προϊστάμενοι ΚΕΠΕΑ ζ) Διευθυντών Νηπιαγωγείων. η)Διευθυντών Δημοτικών Σχολείων. θ)Διευθυντών Γυμνασίων. ι)Διευθυντών ΓΕ.Λ.. ια)Διευθυντών ΕΠΑ.Λ.. ιβ) Διευθυντών Ε.Κ.. ιγ) Διευθυντών Ειδικών Νηπιαγωγείων. ιδ) Διευθυντών Ειδικών Δημοτικών Σχολείων. ιε)Διευθυντών Γυμνασίων Ε.Α.Ε.. ιστ) Διευθυντών Λυκείων Ε.Α.Ε.. ιζ) Διευθυντών Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων. ιη) Διευθυντών Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ιθ) Διευθυντών Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων. κ) Διευθυντών Πρότυπων ή Πειραματικών Γυμνασίων. κα) Διευθυντών Πρότυπων ή Πειραματικών ΓΕ.Λ.. κβ)Προϊσταμένων των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. κγ) Προϊσταμένων των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Κατά συνέπεια θα διαγραφεί από το άρθρο 3 το γ) Προϊσταμένων των ΚΕΠΕΑ Άρθρο 29: «Πίνακες και προτάσεις επιλογής στελεχών διαβούλευσης» Παράγραφος 2 (σελίδα 63-64) Για τους ίδιους παραπάνω λόγους δεν μπορούν να αποκλείονται και να μην αναφέρονται στα στελέχη εκπαίδευσης της παραγράφου 2. οι Υπεύθυνοι/Προϊστάμενοι των ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ, αποκλειόμενοι έτσι από τη διεκδίκηση άλλων θέσεων στελέχους εκπαίδευσης. Πρόταση: «2.Ως Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί με, τουλάχιστον, δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ως Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας. Πρόσθετη προϋπόθεση για την υποβολή υποψηφιότητας για τις θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί η άσκηση καθηκόντων, για τέσσερα (4) και δύο (2) τουλάχιστον έτη, αντίστοιχα, σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης της παρ. 2 του άρθρου 28, Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, Οργανωτικού Συντονιστή Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, Συντονιστή Εκπαίδευσης Εξωτερικού, Προϊσταμένου Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Σχολικού Συμβούλου, Προϊσταμένου Γραφείου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Κ.Ε.Σ.Υ., Κ.Δ.Α.Υ. ή Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., Υπευθύνου ΚΠΕ και Προϊσταμένου ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ, διευθυντή Δ.Ι.Ε.Κ, Σ.Ε.Κ. ή Σ.Δ.Ε. ή προϊσταμένου οργανικής μονάδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων». Άρθρο 31«Αποτίμηση των κριτηρίων επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)» Παράγραφος 3α) – σελ. 74 Συμπερίληψη και ρητή αναφορά της υπηρεσίας σε ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ ως διδακτικής. Πρόταση θεραπείας: «α) Διδακτική υπηρεσία: έξι (6) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονταιως εξής: αα) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα, Ε.Κ., Δ.Υ.Ε.Π., Σ.Δ.Ε.,Δ.Ι.Ε.Κ., Ε.Σ.Κ., Σ.Ε.Κ, σε ΕΠΑ.Λ. ή Ε.Κ. στο πλαίσιο του μεταλυκειακού έτους-τάξη μαθητείας, Τ.Ε.Ε. Α΄ και Β΄ κύκλου, σε ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ, σε σχολές του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), καθώς και σε Μεταλυκειακό Προπαρασκευαστικό Κέντρο: μία (1) μονάδα ανά διδακτικό έτος και έως τέσσερις (4) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο» Παράγραφος 3εγ) – σελ. 75 Είναι ορθό και δίκαιο, η υπηρεσία προϊσταμένου Κ.Ε.ΠΕ.Α./ΚΕΑ και Υπεύθυνου λειτουργίας Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) να ενταχθεί στην ίδια ομάδα στελεχών εκπαίδευσης και άσκησης διοικητικών καθηκόντων με τους προϊσταμένους ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Κ.Ε.Σ.Υ., ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ., που ανήκουν στην ίδια οριζόντια θέση και διοικητικά εποπτεύονται και αξιολογούνται και οι δύο δομές από τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης. Πρόταση: «εγ) άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου Τμήματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και εποπτευόμενων από αυτό φορέων, Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, Γραφείου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Κ.Ε.Σ.Υ., ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ., Κ.Ε.ΠΕ.Α./ΚΕΑ, υπεύθυνου λειτουργίας Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), Συμβούλου Β΄ του Ι.Ε.Π., Διευθυντή και Υποδιευθυντή Π.Ε.Κ., διευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή Δ.Ι.Ε.Κ. ήΕ.Σ.Κ. ή Σ.Ε.Κ. ή Σ.Δ.Ε.: 0,75 μονάδες ανά έτος και έως έξι (6) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο» Κατά συνέπεια θα διαγραφεί από την παράγραφο 3εδ) η αναφορά των Προϊσταμένων του προϊσταμένου ΚΕΠΕΑ/ΚΕΑ, υπεύθυνου λειτουργίας Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.). Πρόταση: «εδ) άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου νηπιαγωγείου ή ολιγοθέσιου δημοτικού σχολείου, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας, Ε.Κ., Δ.Ι.Ε.Κ., Ε.Σ.Κ., Σ.Ε.Κ., Σ.Δ.Ε., υπευθύνου τομέα Ε.Κ., Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων (Σ.Ε.Π.), υπευθύνου Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης, υπεύθυνου τμήματος μητρικής γλώσσας συντονιστικού γραφείου εκπαίδευσης του εξωτερικού ή συμμετοχή εκπαιδευτικού σε δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο: 0,50 μονάδες ανά έτος και έως τέσσερις (4) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο». Άρθρο 35 «Συμβούλια επιλογής» Τα ΚΠΕ εποπτεύονται από την Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης, επομένως η επιλογή των στελεχών τους δεν μπορεί να γίνεται από τα τοπικά συμβούλια όπως περιγράφεται στο άρθρο 36, παράγραφος 4, αλλά από Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής, με συμμετοχή μέλους/ών συναφούς κλάδου. Προτείνουμε και θεωρούμε ορθή τη δημιουργία στο άρθρο, εδαφίου σχετικού με τη διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων ΚΕΠΕΑ/ΚΕΑ/ΚΠΕ. Άρθρο 36 «Επιλογή Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία και του Προϊσταμένου του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» Παράγραφος 4 (σελίδα 87) Στο νόμο προτείνεται οι προϊστάμενοι ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ να ορίζονται από τα Τοπικά Συμβούλια. Ωστόσο τα ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ, όπως προκύπτει και από το οργανόγραμμα των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπαίδευσης, δεν έχουν απολύτως καμία οργανική διασύνδεση με τα Τοπικά Συμβούλια. Επιπλέον, τα μέλη των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής δεν έχουν καμιά απολύτως συνάφεια με το διακριτό αντικείμενο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Είναι σύμβουλοι άλλων επιστημονικών πεδίων. Προτείνουμε οι προϊστάμενοι των ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ να ορίζονται από τα Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής, με τα οποία και οργανική σύνδεση έχουν και ως προς τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπ/σης αναφέρονται άμεσα. Η σχετική προσθήκη ένταξης των ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ στα Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής προτείνεται να γίνει στο άρθρο 35, παράγραφος 6).