Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Έχουμε μια υγειονομική κρίση και μια κλιματική κρίση που μας έχουν δείξει το σκληρό τους πρόσωπο και τι ακριβώς μας περιμένει από δω και πέρα με όλη αυτή την περιβαλλοντική υποβάθμιση και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχουμε προκαλέσει. Πόσοι νεκροί ακόμα θα χρειαστούν για να επενδύσει μια κυβέρνηση στην περιβαλλοντική εκπαίδευση; Αντί τα ΚΠΕ να ενισχύονται, ο νέος νόμος τα απαξιώνει, τα υποβαθμίζει και τα συρρικνώνει. Αντί να ενθαρρύνονται οι εκπαιδευτικοί να στελεχώνουν τα ΚΠΕ, τους αφαιρείται η διδακτική υπηρεσία ενώ τη δικαιούνται. Ενώ δηλαδή αξιολογούνται και προσλαμβάνονται με την προϋπόθεση να έχουν διδακτική εμπειρία και ενώ το βασικό τους καθηκοντολόγιο είναι διδακτικό έργο σε μαθητές, ο νόμος δεν τους αναγνωρίζει τη διδακτική υπηρεσία και με εμπάθεια πρωτοφανή τους κόβει αναδρομικά και πέρα από κάθε νομιμότητα διδακτική προϋπηρεσία τριάντα χρόνων!!! Ενώ αξιολογεί τα ΚΠΕ με την πιο υψηλόβαθμη κλίμακα κριτηρίων και υποκριτηρίων σε διοικητικό επίπεδο, αφαιρεί από τους προϊσταμένους τους το νόμιμο δικαίωμα διεκδίκησης άλλων θέσεων και τους απαξιώνει με τη χαμηλότερη αποτίμηση διοικητικού έργου και το χαμηλότερο επίδομα θέσης και όχι αυτό που τους αναλογεί, αφενός βάσει του αριθμού του Συλλόγου Εκπαιδευτικών που έχουν τα ΚΠΕ και αφετέρου βάσει του καθηκοντολογίου τους και της ιεραρχικής τους θέσης στο οργανόγραμμα των δομών των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπ/σης όπου υπάγονται. Πρέπει επειγόντως να αποκατασταθούν όλα τα τρωτά σημεία του νόμου και τα ΚΠΕ να ενισχυθούν στο ρόλο που καλούνται και έχουν αποδείξει ότι μπορούν να παίξουν. Τα ΚΠΕ είναι καταξιωμένος και αναγνωρισμένος θεσμός διεθνώς, με τεράστια εμπειρία στην καλλιέργεια γνώσης, αξιών, στάσεων και πρωτοβουλιών στα ζητήματα του περιβάλλοντος και της αειφορίας. Εργαστήρια Δεξιοτήτων, επιμόρφωση σε θέματα κρίσεων, φυσικών κινδύνων και καταστροφών, υγείας, κλιματικής κρίσης, κοινωνικά ζητήματα, ενεργειακό αποτύπωμα, μεταναστευτικό κ.ά. θα πρέπει να δοθούν ως αρμοδιότητα στα ΚΠΕ, που είναι ο βασικός φορέας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στα θέματα αυτά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.