Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος Μαρκολέφας | 14 Ιουλίου 2021, 22:42
Σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου (άρ. 25 και 159), ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός μεταφέρεται από τα ΚΕΣΥ στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) σε θέσεις Υπεύθυνου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και σε Γραφείο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑΣΥΠ) σε κάθε ομάδα όμορων σχολικών μονάδων. Η επιλογή αυτή εκτός των άλλων, διαλύει αιφνιδιαστικά τη συμβουλευτική σχέση που είχε δημιουργηθεί με τους Εκπαιδευτικούς με Εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό (ΣυΕΠ) που υπηρετούν στα ΚΕΣΥ και τους ωφελούμενους (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς), σχέση που είχε καλλιεργηθεί επιμελώς κυρίως μέσα από ατομικές/ομαδικές συμβουλευτικές συναντήσεις, επισκέψεις και ενημερώσεις σε σχολεία. Ταυτόχρονα: • καταργούνται οι 140 οργανικές θέσεις που ίδρυσε ο ν. 4547/2018 και μετατρέπονται σε προσωποπαγείς θέσεις (άρ. 159, παρ.8) χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για καθήκοντα στη ΣυΕΠ των Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν στα ΚΕΣΥ σε οργανικές θέσει. • οι νέες θέσεις Υπευθύνων ΣΕΠ (αρ.25, παρ.1) σε ΔΔΕ και ΓΡΑΣΥΠ (αρ.25, παρ.4) προβλέπεται να στελεχώνονται από Εκπαιδευτικούς με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν «σε οργανική θέση σχολικής μονάδας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης» αποκλείοντας έτσι τους Εκπαιδευτικούς με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν σε ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ. • δεν προβλέπεται η προσμέτρηση της υπηρέτησης σε ΚΕΣΥ, ΚΕΣΥΠ, ΓΡΑΣΕΠ και ΓΡΑΣΥ ως διδακτικής υπηρεσίας (αρ.2), ενώ έως τώρα λογιζόταν ως διδακτική Με την πεποίθηση ότι θα υπάρξει μέριμνα να αρθούν οι νομοθετικές δυσχέρειες, προτείνεται: • να διατηρηθούν οι οργανικές θέσεις των Εκπαιδευτικών με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν στα ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ με δυνατότητα παροχής υπηρεσιών ΣυΕΠ εντός του νέου πλαισίου. • να δοθεί η δυνατότητα στελέχωσης των νέων θέσεων υπευθύνων ΣΕΠ και ΓΡΑΣΥΠ από εκπαιδευτικούς με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν σε ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ. • να προσμετράτε η υπηρέτηση σε ΚΕΣΥ, ΚΕΣΥΠ, ΓΡΑΣΕΠ, ΓΡΑΣΥ, ως διδακτική υπηρεσία, όπως μέχρι τώρα λογιζόταν.