Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Διομήδης Σπινέλλης | 30 Μαΐου 2022, 00:20
Άρθρο 101 — Ίδρυση Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών Η πρόβλεψη που περιορίζει τα Ξ.Π.Σ. στο να απευθύνονται αποκλειστικά σε αλλοδαπούς πολίτες είναι εξαιρετικά προβληματική. α) Απαιτεί από την αρχή να υπάρξει ζήτηση από αλλοδαπούς φοιτητές ικανή να συντηρηθεί το πρόγραμμα, πράγμα δύσκολο. β) Δημιουργεί γκέτο Ξ.Π.Σ. αποκλείοντας την όσμωση μεταξύ των Ελλήνων και αλλοδαπών φοιτητών. γ) Συντείνει στη δημιουργία προγραμμάτων δύο ταχυτήτων, διαφορετικής (έστω και πιστοποιημένης) ποιότητας, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση συνολικά της φήμης του πανεπιστημίου. (Σχετικό παράδειγμα αποτελεί η σφραγίδα «Bon pour l'Orient» σε πτυχία Γαλλικών πανεπιστημίων το 19ο αιώνα [1].) Αντί αυτού, προτιμότερο θα ήταν να δοθεί στα πανεπιστήμια η δυνατότητα να μετατρέψουν υπάρχοντα προγράμματα σπουδών σε ξενόγλωσσα, επιτρέποντας έτσι τη συμμετοχή και αλλοδαπών φοιτητών. Αυτή είναι μια πρακτική που ακολουθείται επιτυχημένα από κορυφαία πανεπιστήμια σε άλλες χώρες της Ευρώπης (βλ. π.χ. [2, 3]). Με τον τρόπο αυτό τα προγράμματα μπορούν εύκολα να ξεκινήσουν από τη βάση των Ελλήνων φοιτητών, ενώ παράλληλα οι Έλληνες φοιτητές επωφελούνται από ένα διεθνοποιημένο και εξωστρεφές πρόγραμμα καθώς και από τη συνεχή επαφή τους με αλλοδαπούς συναδέλφους τους. [1] https://en.wikipedia.org/wiki/Bon_pour_l%27Orient [2] https://www.tudelft.nl/en/education/programmes/bachelors/cse/bachelor-of-computer-science-and-engineering [3] https://www.unibocconi.eu/wps/wcm/connect/Bocconi/SitoPubblico_EN/Navigation+Tree/info/current+students/Welcome+Days/bsc+programs/