Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Ε’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 336-342)Σχόλιο του χρήστη Θωμάς Πασχάλης | 30 Μαΐου 2022, 10:33
ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΤΩΡΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΕΙ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΠΤΥΧΙΑ ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ ΤΕΙ ΠΟΥ ΜΕΤΑΤΡΑΠΗΚΑΝ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ. Είμαι πτυχιούχος του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του πρώην ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας. Τρία χρόνια πέρασαν από την μετατροπή του εν λόγω εκπαιδευτικού ιδρύματος σε πανεπιστήμιο και ακόμη εκκρεμεί νομοθετική ρύθμιση για την αντιστοίχιση των παλαιών πτυχίων με τα νέα πανεπιστημιακά. Δίχως την απαιτούμενη αντιστοίχηση με τα νέα πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών, τα παλαιά πτυχία ΤΕΙ υποβαθμίζονται και καθίστανται ανίσχυρα στην αγορά εργασίας, με συνέπεια να επέρχεται ζημία. Είναι γενικά αποδεδειγμένο πως ένα πτυχίο έχει αξία διότι συνδέεται άρρηκτα με τη φήμη του εκπαιδευτικού ιδρύματος που το παρέχει, θεραπεύει τα σύγχρονα πεδία της επιστήμης, το εκπαιδευτικό ίδρυμα που το απονέμει είναι ενεργό στον ακαδημαϊκό χάρτη και συμμετέχει στις παγκόσμιες λίστες αξιολόγησης (university rankings), τα μέλη Δ.Ε.Π. παράγουν έρευνα και χαίρουν διεθνούς αναγνώρισης και οι απόφοιτοι διαπρέπουν σε ολόκληρο το επαγγελματικό και ακαδημαϊκό φάσμα. Ένα πτυχίο δεν έχει αξία όταν δε συνδέεται με τα σύγχρονα πεδία της επιστήμης. Ένα πτυχίο δεν έχει αξία όταν χάνεται στη λήθη της κατάργησης του εκπαιδευτικού ιδρύματος που το εξέδωσε. Ένα πτυχίο δεν έχει αξία όταν το ίδρυμα που το εξέδωσε δεν έχει φήμη διότι καταργήθηκε. Σε κάθε μετατροπή τριτοβάθμιου εκπαιδευτικού ιδρύματος σε πανεπιστήμιο κατά το παρελθόν, όπως πχ Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή Αθηνών, Ανωτάτη Βιομηχανική Θεσσαλονίκης, Ανωτέρα Σχολή Βιομηχανικών Σπουδών, Χαροκόπειος Σχολή, Πάντειος Σχολή, διετείς Παιδαγωγικές Σχολές, Γυμναστικές Ακαδημίες κ.α., αντιστοιχήθηκαν αυτόματα και ανεξαιρέτως όλοι οι πτυχιούχοι, ακόμη και οι πτυχιούχοι των διετών Παιδαγωγικών Σχολών μετά από διαδικασίες αντιστοίχησης.